Bu çalışmanın konusunu oluşturan Midyat, aynı yemeklerin yendiği, benzer elbiselerin giyildiği, şarkıların bile aynı söylendiği fiziksel olarak küçük, ancak anlam bakımından oldukça büyük bir öneme sahiptir. Birbirinden farklı dinleri, dilleri ve etnik yapıları olan Süryani, Yezidi, Kürt ve Arap toplulukları ibadet şekilleri aynı olmasa da, bu coğrafyada lyüzyıllardır hayatlarını ve birlikteliklerini sürdürerek birbirleriyle benzeşmişlerdir. Tönnies’in kaybolmaya yüz tutmuş olmasından ötürü üzüntü duyduğu topluluksal yaşam, burada varlığını sürdürmektedir. Çalışmanın kuramsal temeli Tönnies’in topluluk ile ilgili teorisinden hareket edilerek yapılandırılırken, Midyat çalışmanın alanını oluşturmaktadır. Midyat’taki toplulukların kendi içsel özellikleriyle birlikte, onları birleştiren öğeler de bu çalışmada hem betimleme düzeyinde hem de analitik olarak açıklanmaya çalışılacaktır.
Toplum ve topluluk dinsel dilsel ve etnik topluluk kanbağı komşuluk ve dostluk
The main topic of this study is Midyat, which is physically small but significantly important place, that the same foods are eaten, the same clothes are dressed and the same songs are sung. In this place, Assyrian, Ezidy, Kurdish and Arabic communıties with different religions, languages and ethnicity have maintained thier life and solidarity for centuries. Even the forms of prayings are not the same they became very similar. Here –what Tönnies felt worry of its dissapearing- the community life could be met. This paper is about Midyat and different communities(Assyrian, Ezidy, Kurdish and Arabic communıties) inside and outside relationship with each other while theoritical framework based upon Tönnies’ theory of community. It will be try to explain and look at the analytic perspective in communal life.
society community religious linguitic ethnic community blood relation neigburhood solidarity
Diğer ID | JA53CZ82RV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 15 |