Yeni İlköğretim II. Kademe Matematik Dersi Öğretim Programı, 2006-2007 eğitim- öğretim yılında 6. sınıflarda, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında 7. sınıflarda, 2008-2009 eğitim- öğretim yılında 8. sınıflarda kademeli bir şekilde uygulanmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı da İlköğretim II. Kademe Matematik Dersi Öğretim Programı'nın öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Araştırmanın verileri Muğla ilinin Merkez, Fethiye, Ortaca ve Ula ilçelerinde görev yapan 76 ilköğretim matematik öğretmeninden toplanmıştır. Öğretmen görüşlerinin belirlenmesi için araştırmacı tarafından hazırlanan 46 maddeden oluşan anket uygulanmıştır. Programın boyutlarına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek için frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplamaları yapılmıştır. Öğretmenlerin, meslek deneyimi, mezun olunan yüksek öğretim programı, eğitim durumu, görev yapılan okulun yeri, cinsiyet ve hizmet içi eğitim alma durumu değişkenlerine göre, programa ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla istatistik analizlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda;öğretmenlerin anketin geneline ilişkin görüşlerinin aritmetik ortalamasının 3,51 olduğu ve öğretmenlerin genel olarak İlköğretim II. Kademe Matematik Dersi Öğretim Programı'nı olumlu buldukları saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin İlköğretim II. Kademe Matematik Dersi Öğretim Programı'nın genel özellikler, kazanımlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci boyutlarını olumlu bulduğu; hazırlık ve ölçme-değerlendirme boyutlarında ise kararsız kaldıkları belirlenmiştir.
Matematik öğretim programı yapılandırmacılık program değerlendirme
The new mathematics curriculum in secondary school educaion which was put into practice in 6th grade students in 2006-2007, started to be practiced in 7th grade students in 2007- 2008 and it is started to be practiced in 8th grade students in 2008-2009. The aim of this study is the evaluation of the teacher views on mathematics curriculum in secondary school. The data of the research were collected from the 76 secondary mathematics teachers who are teaching in Fethiye, Ortaca, Ula and Center in Muğla. A 46- items test was developed by a researcher to determine the teachers‟ views. The frequency, percentage, arithmetic average and standard deviation were calculated to determine teachers‟ views about the programmer‟s dimensions. According to the variances of the teacher‟s work experience, the place of the school, the gender and in-service education, the analysis statistics were used to determine whether there is a meaningful difference among the views about the programme or not. According to the result of the research, generally the primary mathematics education teachers stated that they had found the mathematics curriculum to be positive; however, they come across some difficulties during the practice. Also they stated that the necessary sources and materials, the possibilities of the schools , the time for per unit, the harmony with the difficulty degree of the unit are insufficient. They also stated that replying to the needs of society and in harmony with students‟ front learning level are insufficient and they come across difficulties in the practice of curriculum methods suggested in the programme.
Mathematics curriculum constructivism and curriculum evaluation
Diğer ID | JA52YB45BZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 22 |