BibTex RIS Kaynak Göster

Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama

Yıl 2001, Sayı: 3, 0 - 0, 01.09.2001

Öz

Bu makale, bir gıda ürünü seçerken ürün ambalajının tüketicinin davranışına etkisi olup olmadığını ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Öncelikle tüketicilerin davranışlarını etkileyen faktörler daha sonra gıda sektörü açısından tüketicinin satın alma davranışına etki eden ambalajlama kuramsal olarak incelenmiştir. Araştırmanın amacına ilişkin Muğla’da iki süper markete alışveriş için gelenler üzerinde yapılan araştırmada veriler analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda da, tüketicilerin eğitim düzeyine bağlı olarak, ambalajın tüketici davranışları üzerinde etkisi olduğu gözlenmiştir.

Yıl 2001, Sayı: 3, 0 - 0, 01.09.2001

Öz

This article was written to show the influence of packaging on the consumers’ behaviors while choosing the product. First, factors which affect customers’ behaviors are dealt with and then packaging, which affects customers’ behaviors, was examined theoretically in terms of food sector. Relevant to the purpose of this study, the result of a study made on the people who come to two supermarkets in Mugla for shopping were analyzed by chi-square test. As a result of analysis, we have seen that packaging has been an impact on consumers’ behaviors depending on this customers’ degree of education.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53JV75VU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Edip Örücü Bu kişi benim

Savaş Tavşancı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Örücü, E., & Tavşancı, S. (2001). Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(3).
AMA Örücü E, Tavşancı S. Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama. İLKE. Eylül 2001;(3).
Chicago Örücü, Edip, ve Savaş Tavşancı. “Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler Ve Ambalajlama”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 3 (Eylül 2001).
EndNote Örücü E, Tavşancı S (01 Eylül 2001) Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3
IEEE E. Örücü ve S. Tavşancı, “Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama”, İLKE, sy. 3, Eylül 2001.
ISNAD Örücü, Edip - Tavşancı, Savaş. “Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler Ve Ambalajlama”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 (Eylül 2001).
JAMA Örücü E, Tavşancı S. Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama. İLKE. 2001.
MLA Örücü, Edip ve Savaş Tavşancı. “Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler Ve Ambalajlama”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 3, 2001.
Vancouver Örücü E, Tavşancı S. Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama. İLKE. 2001(3).