BibTex RIS Kaynak Göster

Anatomi Anıları

Yıl 2011, Lokman Hekim Journal 2011; Supplement, 62 - 62, 01.09.2011

Öz

Anatomi dersi, tıp öğrencilerinin insan vücudu ve organlarıyla ilk defa ve direkt olarak tanıştıkları bir ders olması sebebiyle doktor adaylarına, tıp fakültesinde okuduklarını hissettiren bir derstir. Anatomi diseksiyon odasının kendisine has hüzünlü, ciddi bir havası vardır. Bu sebeple “anatomi” ölüm olgusu ile karşılaşan her tıp öğrencisinde özel bir yere sahiptir. Bu yönleriyle anatomi camiası tarafından diseksiyon salonundaki şa- kalaşma kabul edilemez olarak görülüp, çocuksu davranışlar yadırganmakta ve dışlanmaktadır. Ayrıca doktor adayları bu derste “Latince” gibi zor bir yabancı dille karşı karşıya gelmektedir ki, bunun anatomiyi biraz zor- laştırdığı söylenebilir. Bir zil sesi ile masadan masaya koşup soruları cevaplamak da benzeri görülmüş bir sınav tarzı değildir. Ancak, öğrenciyken zor gelen, sonra acı-tatlı ama farklı anılar bıraktığına inandığımız, unutulmaz heyecanlar yaşatan bir derstir anatomi. Şu anda mesleğini icra eden hekimlerin anılarından bazılarını sizlere sunmak için bu çalışmayı hazırladık. Eminiz ki bu satırları okumak sizleri o günlere götürecek ve anatomi ders- lerini ve sınavlarını atlattığınız için yüzünüzde tatlı bir tebessüm oluşturacak

Memories of Anatomy

Yıl 2011, Lokman Hekim Journal 2011; Supplement, 62 - 62, 01.09.2011

Öz

Medical students meet the human body and organs in Anatomy lectures for the first time. In this point of
view, Anatomy lectures makes the students feel that they are being educated in a medical faculty. The dissection rooms have a private sorrowful and serious atmosphere. So “anatomy “ is special for each medical
student whom meet the phenomenon of death. Sometimes, jokings of the students in dissection rooms are
seen as childish behaviors and are not tolerated. Besides, the students have to learn a new language “Latin”
which makes anatomy more difficult for them. The examination style of anatomy is unprecedented in which
the student has to run from a desk to another at each ringing bell. Anatomy takes its place as a hard lesson
for students but for the future time, it ensures bitter-sweet and dissimilar memories and unforgetable emotions. The purpose of this study was to present the memories of whom are now specialists. We belive that
reading this study will take you to past times and make a smile on your face for remembering and telling your
memories about anatomy.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Alev Kara Bu kişi benim

Oya Ögenler Bu kişi benim

Özlem Elvan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Lokman Hekim Journal 2011; Supplement

Kaynak Göster

APA Kara, A., Ögenler, O., & Elvan, Ö. (2011). Anatomi Anıları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi62-62.
AMA Kara A, Ögenler O, Elvan Ö. Anatomi Anıları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. Published online 01 Eylül 2011:62-62.
Chicago Kara, Alev, Oya Ögenler, ve Özlem Elvan. “Anatomi Anıları”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, Eylül (Eylül 2011), 62-62.
EndNote Kara A, Ögenler O, Elvan Ö (01 Eylül 2011) Anatomi Anıları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 62–62.
IEEE A. Kara, O. Ögenler, ve Ö. Elvan, “Anatomi Anıları”, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, ss. 62–62, Eylül 2011.
ISNAD Kara, Alev vd. “Anatomi Anıları”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. Eylül 2011. 62-62.
JAMA Kara A, Ögenler O, Elvan Ö. Anatomi Anıları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2011;:62–62.
MLA Kara, Alev vd. “Anatomi Anıları”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, 2011, ss. 62-62.
Vancouver Kara A, Ögenler O, Elvan Ö. Anatomi Anıları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2011:62-.
Creative Commons Lisansı
                                                                            Bu Dergi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.  Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir 

Kapak 

Ayşegül Tuğuz

İlter Uzel’inDioskorides ve Öğrencisi adlı eserinden 

Adres

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik  Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü

Yenişehir/ Mersin