Anatomi dersi, tıp öğrencilerinin insan vücudu ve organlarıyla ilk defa ve direkt olarak tanıştıkları bir ders olması sebebiyle doktor adaylarına, tıp fakültesinde okuduklarını hissettiren bir derstir. Anatomi diseksiyon odasının kendisine has hüzünlü, ciddi bir havası vardır. Bu sebeple “anatomi” ölüm olgusu ile karşılaşan her tıp öğrencisinde özel bir yere sahiptir. Bu yönleriyle anatomi camiası tarafından diseksiyon salonundaki şa- kalaşma kabul edilemez olarak görülüp, çocuksu davranışlar yadırganmakta ve dışlanmaktadır. Ayrıca doktor adayları bu derste “Latince” gibi zor bir yabancı dille karşı karşıya gelmektedir ki, bunun anatomiyi biraz zor- laştırdığı söylenebilir. Bir zil sesi ile masadan masaya koşup soruları cevaplamak da benzeri görülmüş bir sınav tarzı değildir. Ancak, öğrenciyken zor gelen, sonra acı-tatlı ama farklı anılar bıraktığına inandığımız, unutulmaz heyecanlar yaşatan bir derstir anatomi. Şu anda mesleğini icra eden hekimlerin anılarından bazılarını sizlere sunmak için bu çalışmayı hazırladık. Eminiz ki bu satırları okumak sizleri o günlere götürecek ve anatomi ders- lerini ve sınavlarını atlattığınız için yüzünüzde tatlı bir tebessüm oluşturacak
Medical students meet the human body and organs in Anatomy lectures for the first time. In this point of
view, Anatomy lectures makes the students feel that they are being educated in a medical faculty. The dissection rooms have a private sorrowful and serious atmosphere. So “anatomy “ is special for each medical
student whom meet the phenomenon of death. Sometimes, jokings of the students in dissection rooms are
seen as childish behaviors and are not tolerated. Besides, the students have to learn a new language “Latin”
which makes anatomy more difficult for them. The examination style of anatomy is unprecedented in which
the student has to run from a desk to another at each ringing bell. Anatomy takes its place as a hard lesson
for students but for the future time, it ensures bitter-sweet and dissimilar memories and unforgetable emotions. The purpose of this study was to present the memories of whom are now specialists. We belive that
reading this study will take you to past times and make a smile on your face for remembering and telling your
memories about anatomy.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Lokman Hekim Journal 2011; Supplement |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin