BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar

Yıl 2011, Lokman Hekim Journal 2011; Supplement, 72 - 72, 01.09.2011

Öz

Tıp, batıl ve dini inançlar belli bir toplumda sözlü veya yazılı bir şekilde nesilden nesle aktarılır. Toplum içinde- ki insanın kimliği, inancı kültürüyle ilgili davranış ve alışkanlıkları çevresine karşı duruşunu belirler. Tıp, batıl inançlar ve din birbirinden bazen kesin çizgilerle ayrılırken bazen aralarındaki sınır belirsizleşebilmektedir. Bu üçlüden herhangi birine ait davranışa neden olan bilgi zamanla değişime uğrar başlangıç noktası unutulur ama varlığını sürdürür. Zamana ve mekana göre değişiklikler gösterir. Doğru oldukları için değil, işe yaradıkları için doğru kabul edilen birçok inanış insanları belirsizlikten kurtarır, iç rahatlaması sağlar. İnsanın sağlıkla ilgili tutum ve davranışları batıl inanışlarının etkisinde kalabilir. Bu bağlamda çalışmamızda sağlıkla ilgili mesleklere yönelik üniversite eğitimini seçen öğrencilerin batıl inanış- larıyla ilgili tutum ve davranışlarını belirlemeyi amaçladık. Çalışmamızda veri toplamak için yaş, cinsiyet, üniversiteye başlamadan önce yaşadığı şehir ve batıl olarak tanımlanan kişisel inanışlarıyla, günlük işlerin yapılmasıyla, hastalık oluştuğunda yapılan uygulamalarla ilgili toplam 28 sorudan oluşan anket formu kullanıldı. Çalışmamızda sağlık hizmetleri meslek yüksek okulu ve tıp fakültesi birinci sınıfta okuyan 276 öğrenciden 184’üne (% 66,6) ulaşıldı. Çalışmamız sonucunda öğrencilerin kişisel ve sosyal olarak paylaşılan batıl inanışlara sahip oldukları ancak çalışmamızda sorulan hastalıklar karşısında batıl inanışa dair tutum göstermedikleri saptandı

Superstitious Beliefs in University Students

Yıl 2011, Lokman Hekim Journal 2011; Supplement, 72 - 72, 01.09.2011

Öz

Medicine, superstitious and religious beliefs are transmitted through generations in a certain society via
words or texts. The identity of an individual in society, his/her faith, cultural behaviors and habits determine
his/her attitude towards society. In some cases the borders amidst medicine, superstitious and religious
beliefs are quite apart from one another while they get blurred occasionally. The knowledge that turns one
of these faiths into behavior changes in the course of time, its starting point is forgotten yet it still continues
to exist. It changes with respect to time and space. A good number of beliefs which are taken for granted not
because they are right but they work save people from ambiguity and provide self comfort. Human attitudes
and behaviors related to health may become affected by one’s superstitious beliefs.
In that sense, present study aims to explore superstitious belief related attitudes and behaviors of university
students who have selected medical careers.
To gather data in this study, a survey form consisting of 28 questions relevant of participants’ age, gender,
the city they lived prior to university education, personal beliefs that are defined as superstitions, daily works
and practices that are related to sickness has been used .
In this study, out of 276 students enrolled in health services vocational school and first year in medical school,
184 (66.6%) students were accessed.
At the end of present study it has been concluded that students possess personally and socially shared
superstitious beliefs yet they performed no superstitious attitudes in the face of sickness-related questions
directed in the survey form.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oya Ögenler Bu kişi benim

Gülçin Yapıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Lokman Hekim Journal 2011; Supplement

Kaynak Göster

APA Ögenler, O., & Yapıcı, G. (2011). Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi72-72.
AMA Ögenler O, Yapıcı G. Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. Published online 01 Eylül 2011:72-72.
Chicago Ögenler, Oya, ve Gülçin Yapıcı. “Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, Eylül (Eylül 2011), 72-72.
EndNote Ögenler O, Yapıcı G (01 Eylül 2011) Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 72–72.
IEEE O. Ögenler ve G. Yapıcı, “Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar”, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, ss. 72–72, Eylül 2011.
ISNAD Ögenler, Oya - Yapıcı, Gülçin. “Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. Eylül 2011. 72-72.
JAMA Ögenler O, Yapıcı G. Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2011;:72–72.
MLA Ögenler, Oya ve Gülçin Yapıcı. “Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, 2011, ss. 72-72.
Vancouver Ögenler O, Yapıcı G. Üniversite Öğrencilerinde Batıl İnanışlar. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2011:72-.
Creative Commons Lisansı
                                                                            Bu Dergi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.  Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir 

Kapak 

Ayşegül Tuğuz

İlter Uzel’inDioskorides ve Öğrencisi adlı eserinden 

Adres

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik  Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü

Yenişehir/ Mersin