Bu çalışma Türkiye’de
Hemşirelik Lisans düzeyinde eğitim veren yüksek öğrenim kurumlarında Hemşirelik
Tarihi dersinin öğretimine ilişkin durumu belirlemek amacıyla yapılmıştır. 2018
yılı Yükseköğretim Kurumu istatistiklerinden yararlanılarak aktif olarak eğitim
veren hemşirelik lisans programları belirlenmiştir. Hemşirelik lisans programlarının
internet sayfalarından Hemşirelik Tarihi Dersine ilişkin bilgiler toplanmıştır.
Ders adı, saati, yarıyılı, ders içeriği, dersi veren öğretim elemanı ve öğretim
elemanın branşı ana değerlendirme konularını oluşturmuştur. Hemşirelik Lisans
eğitimi veren tüm kurumların 59 unda Hemşirelik Tarihi’nin ders adı değişmekle
birlikte olarak müfredatta yer aldığı görülmüştür. Devlet ve Vakıf
Üniversitelerinde 2018 yılında aktif 83 adet Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü bulunduğu, hemşirelik tarihine
ilişkin dersin adı, içeriği ve konuları açısından farklılıklar bulunduğu gibi
dersin hiç verilmediği bölümlerinde olduğu saptanmıştır. 15 Hemşirelik Fakültesinin sadece dördünde hemşirelik tarihi
içerikli ders bulunduğu belirlenmiştir. Öğretim elemanlarının ünvanı ve
anabilim dalı aidiyeti çeşitlilik göstermekle birlikte dersin içeriğinin
öğretim elemanın ilgi alanına ve branşına göre değiştiğini söylemek
olanaklıdır.
Hemşirelik lisans
eğitiminde mesleki aidiyet bilincinin ve hemşirelik felsefesinin öğrenim
hayatında gelişebilmesi için önem arz eden Hemşirelik Tarihi dersinde standart
bir müfredat oluşturma yoluna gidilmesi önerilebilir.
Düzeltme: https://dergipark.org.tr/tr/pub/mutftd/issue/54355/687834
This
study has been conducted to identify the status of the teaching of Nursing
History course in the higher education institutions which provide Nursing
education at an undergraduate level in Turkey. The study has identified the
nursing undergraduate programs which actively provide education by utilizing
the 2018 statistics from the Council of Higher Education. Information on
Nursing History course on the internet pages of the Nursing undergraduate
programs have been collected. The main evaluation subjects consist of the
course title, hour, semester, course content, lecturer, and his/her branch. In
59 of all institutions providing undergraduate education in Nursing, it has
been observed that while the course name of the Nursing History changes, it is
included in the curriculum. It has been observed that there are 83 active
Departments of Nursing, Faculty of Health Sciences in State and Foundation
Universities in 2018, and as the course name, content and subjects may change,
there are some departments that do not include the Nursing History at all. It was identified that only four of the 15
Faculty of Nursing had courses in nursing history. It is possible to say that
the content of the course varies according to the area of interest and branch
of the lecturer while the title and department affiliation of the lecturers
change.
It
may be suggested to create a standard curriculum in the Nursing History course
which is of high importance for developing the professional sense of belonging
and philosophy of nursing in the education life during the nursing
undergraduate education.
Erratum: https://dergipark.org.tr/en/pub/mutftd/issue/54355/687834
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin