Aynı zamanda butik
mağazacılık iç mekanlarında kullanılan donatı elemanları, malzeme, renk, doku,
form, aydınlatma vb. sergileme elemanları başlığı altındaki öğelerin birbirleri
ile uyumu, kurum kimliği açısından yeni bir iç mimari anlayış getirebilir.Çalışma, kurum ile iç mekan tasarımcısının iletişim halinde kalarak
kuruma veya kişiye özel sergileme ünitelerinin tasarlanması, satın alma ve
mağazada daha verimli zaman geçirme kriterlerinin değerlendirilmesi açısından
kaynak olma niteliği taşımaktadır. Yerinde incelemeleri takiben belirlenen kapsam
dahilinde elde edilen bulgular analiz tablosu oluşturularak veri haline
getirilmiştir. Birbirleriyle ortak
paydaşları olan bu iki mağazanın seçilme amacı, ikisinin de aynı ürün gamını
satan özel koleksiyon deri mağazası ve aynı kuruma bağlı farklı iki ülkede
açılan mağaza olmasıdır. Sergileme elemanları mağaza iç mekan tasarımı
oluşturulurken kullanılan temel unsurlardan biridir. Günümüzde her konuda
olduğu gibi perakende giyim mağazacılığında kurumlar arası oluşan rekabet,
özgün tasarımın önemini giderek arttırmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı;
iç mekan tasarım kriterlerinin belirlenmesi üzerinden sergileme elemanlarının
mağazacılıktaki önemini vurgulamak, incelemek ve ileriye dönük bu konu ile
ilgili fayda sağlayabilecek tasarım unsurlarını ortaya koymaktır. Mağaza iç
mekanında kullanılan sergileme elemanları; donatı tipi, malzeme, renk, doku,
form vb. öğelerin desteklediği mekan içinde sınır oluşturma ve alanı tanımlama
yargısı olarak bu araştırmanın hipotezini oluşturmaktadır. Araştırma için önce
literatür taraması yapılmış, daha sonra örneklem seçilen özel bir kurumun iki
farklı marka adı ile mağazaları ele alınarak sergileme elemanlarına dair
unsurlar analiz edilmiş, yerinde inceleme yapılmıştır.
Perakendeci Giyim Mağazacılığı İç Mekan Sergileme Elemanları
Exhibit elements are one of the basic elements
used in creating the interior design store. Today, as in every subject, the competition
between in retail clothing institutions is increasing the importance of
original design. In this context, the goal of this research is to underline the
importance of exhibition elements in merchandising through the determination of
interior design criteria, and to present the design elements that can benefit
from this subject in the future. Display elements used in the interior of the
store; reinforcement type, material, color, texture, form etc., constitute the
hypothesis of this research as a judgment of defining boundaries and defining
the space supported by the elements. For
the research, firstly literature review was done, then the samples of a private
institution with two different brand names were handled and the elements of the
exhibition elements were analyzed and on-site examination was conducted. The
purpose of selecting these two stores, which have common stakeholders, is that
they are private collection leather shops selling the same product range and
opened in two different countries belong to the same institution. Following the
on-site examinations, the findings obtained within the scope determined were
formulated as an analysis table. The study is a source for the design of
exhibition units specific to the institution or personal by staying in contact
with the interior designer and the institution, and also for the evaluation of
purchasing and spending time in the store more efficiently. At the same time,
the harmony of the elements under the title of reinforcement elements, material,
color, texture, form, lighting, etc. used in boutique retailing interiors can
bring a new interior architecture understanding in terms of corporate identity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |