Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 94 - 103, 30.09.2020

Öz

Kaynakça

  • Akar, H. (2016). Durum çalışması. Saban, A., & Ersoy, A. (Editors), In Eğitimde nitel araştırma desenleri (ss.113-149). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altınköprü, T. (2003). Çocuğun başarısı nasıl sağlanır. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Arı, M. & Bayhan, P. (1999). Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli eğitim. İstanbul: Epsilon.
  • Bağlı, M. (2003). Türk Modernleşmesi Bağlamında Hukuk ve Yargılama: Çocuk Yargılaması, II. Ulusal Çocuk ve Suç Sempozyumu Bildiriler, Ankara: Türkiye’de Çocuklara yeniden Özgürlük Vakfı.
  • Bronfenbrenner, U., & Morris, P. A. (2006). The ecology of developmental processes. In W. Damon, & R. M. Lerner (Eds.), Handbook of child psychology: Vol. 1: Theoretical models of human development, (pp. 993–1028). Hoboken, NJ: Wiley.
  • Çakiroğlu, Ü. & Taşkin, N. (2016). Teaching numbers to preschool students with ınteractive multimedia: An experimental study. Çukurova University Faculty of Education Journal, 45(1), 01-22.
  • Çiftçi, M., & Bal, N. (2015). Ortaokul öğrencilerinin anne-baba katılım düzeyi ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 12(1), 363-384.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları araştırma deseni. (Çev.Ed. Demir, S. B.). Ankara: Eğiten Kitap. Eğitim Vakfı.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Kabakçı, M. & Özdengül, F. (2011). Cennet Kuşu Televizyon ve İnternet. Konya.
  • Kandır A., & Alpan, Y. (2008). Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişime anne-baba davranışlarının etkisi. Aile ve Toplum, 10(4), 33-38.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moore, M. G. & Kearsley, I. G. (1996). Distance education: A systems view. Wadsworth.
  • Oktay, Ayla (2002). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem, İstanbul: Epsilon Yayınları.Publishing Company.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitapevi. Sempozyumu, Ankara.
  • Sharma, M. (2012). Effect of gender and academic achievement on mother child relationship. International Journal of Social Science & Interdisciplinary Research, 1(10), 39-51. Şirin, M.R. (2011). BM Çocuk Hakları Sözleşmesi Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Tavil, Y. Z., & Karasu, N. (2013). Aile eğitim çalışmaları: Bir gözden geçirme ve metaanaliz örneği. Eğitim ve Bilim dergisi, 38(168), 85-95.
  • Uluğ, F., & Kaya, Z. (1997). Uzaktan eğitim yaklaşımıyla ilköğretim. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1, 25-34.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2015). Döküman incelenmesi sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Yörükoğlu, A. (2011). Çocuk ruh sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları.

EVALUATION OF THE EFFECT OF DISTANCE EDUCATION ON CHILDREN IN PRE-SCHOOL PERIOD: PARENTAL VIEWS

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 94 - 103, 30.09.2020

Öz

This research is aimed to investigate the effects of distance education on preschool children. In this study, in order to investigate the effect of distance education on children by the parents of children going to the preschool institution, a case study based on qualitative data made with semi-structured interview technique was analyzed by content analysis method. The work carried out during the epidemic of COVID-19 experienced in 2019-2020 was discussed remotely with the parents of children in preschool education, which went to public and private schools. The participants are made up of 34 parents, but the majority are women. The majority of the children whose parents were evaluated in the study were found to be boys between the ages of 4-7, and went to private school. Other results obtained in the study were found that distance education is not sufficient in terms of supporting the development of children, it does not provide an advantage for children to learn, and the biggest disadvantage is that there is no interaction between the child and the teacher. It has been determined that the dimension of distance education that can be considered as an advantage in the pandemic process is that it provides access to the lessons taught and gives the opportunity again.

Kaynakça

  • Akar, H. (2016). Durum çalışması. Saban, A., & Ersoy, A. (Editors), In Eğitimde nitel araştırma desenleri (ss.113-149). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altınköprü, T. (2003). Çocuğun başarısı nasıl sağlanır. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Arı, M. & Bayhan, P. (1999). Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli eğitim. İstanbul: Epsilon.
  • Bağlı, M. (2003). Türk Modernleşmesi Bağlamında Hukuk ve Yargılama: Çocuk Yargılaması, II. Ulusal Çocuk ve Suç Sempozyumu Bildiriler, Ankara: Türkiye’de Çocuklara yeniden Özgürlük Vakfı.
  • Bronfenbrenner, U., & Morris, P. A. (2006). The ecology of developmental processes. In W. Damon, & R. M. Lerner (Eds.), Handbook of child psychology: Vol. 1: Theoretical models of human development, (pp. 993–1028). Hoboken, NJ: Wiley.
  • Çakiroğlu, Ü. & Taşkin, N. (2016). Teaching numbers to preschool students with ınteractive multimedia: An experimental study. Çukurova University Faculty of Education Journal, 45(1), 01-22.
  • Çiftçi, M., & Bal, N. (2015). Ortaokul öğrencilerinin anne-baba katılım düzeyi ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 12(1), 363-384.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları araştırma deseni. (Çev.Ed. Demir, S. B.). Ankara: Eğiten Kitap. Eğitim Vakfı.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Kabakçı, M. & Özdengül, F. (2011). Cennet Kuşu Televizyon ve İnternet. Konya.
  • Kandır A., & Alpan, Y. (2008). Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişime anne-baba davranışlarının etkisi. Aile ve Toplum, 10(4), 33-38.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moore, M. G. & Kearsley, I. G. (1996). Distance education: A systems view. Wadsworth.
  • Oktay, Ayla (2002). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem, İstanbul: Epsilon Yayınları.Publishing Company.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitapevi. Sempozyumu, Ankara.
  • Sharma, M. (2012). Effect of gender and academic achievement on mother child relationship. International Journal of Social Science & Interdisciplinary Research, 1(10), 39-51. Şirin, M.R. (2011). BM Çocuk Hakları Sözleşmesi Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Tavil, Y. Z., & Karasu, N. (2013). Aile eğitim çalışmaları: Bir gözden geçirme ve metaanaliz örneği. Eğitim ve Bilim dergisi, 38(168), 85-95.
  • Uluğ, F., & Kaya, Z. (1997). Uzaktan eğitim yaklaşımıyla ilköğretim. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1, 25-34.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2015). Döküman incelenmesi sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Yörükoğlu, A. (2011). Çocuk ruh sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Articles
Yazarlar

Kezban Ozgem Bu kişi benim

Sebnem G. Kan Bu kişi benim

Sermin Kuset Bu kişi benim

Emine Şaşmacıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ozgem, K., G. Kan, S., Kuset, S., Şaşmacıoğlu, E. (2020). EVALUATION OF THE EFFECT OF DISTANCE EDUCATION ON CHILDREN IN PRE-SCHOOL PERIOD: PARENTAL VIEWS. Near East University Online Journal of Education, 3(2), 94-103.