Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 104 - 115, 30.09.2020

Öz

Kaynakça

  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu, A. (2008). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarını belirlenmesi. International Educational Technology Conference (IETC-2008). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve COVID-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(85), 35-41.
  • Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Aydın, İ. E. (2012). Relationship between affective learning, instructor attractiveness and instructor evaluation in videoconference-based distance education courses. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(4), 247-252.
  • Belcheir, M. J., & Cucek, M. (2002). Faculty perceptions of teaching distance education courses. Research Report 2002. (ERIC Document Reproduction Service No: ED 480 925).
  • Brinkerhoff J. & Koroghlanian C. M. (2005). Student computer skills and attitudes toward ınternet-delivered ınstruction: an assessment of stability over time and place. Journal of Educational Computing Research, 32(1), 27-56.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çandarlı, D. & Yüksel, H. G. (2012). Students’ perceptions of video-conferencing in the classrooms in higher education, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 47, 357-361.
  • Drennan, J., Kennedy, J. & Pisarski, A. (2005). Factors affecting student attitudes toward flexible online learning in management education. Journal of Educational Research, 98(6), 331-338.
  • Drennan, J., Kennedy, J. & Pisarski, A. (2005). Factors Affecting Student Attitudes Chang, S.C. and Tung, F.C. (2008). An empirical investigation of students’ behavioural intentions to use the online learning course websites. British Journal of Educational Technology, 39(1),71–83.
  • Erden, M. (2007). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Fidan, M. (2016), Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (3), 536-550.
  • Habermas, J. (2001). İdeoloji olarak teknik ve bilim. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001.
  • Kırali, F. N., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30, 55-83.
  • Kışla, T. (2005). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kışla, T., Sarsar, F., Arıkan, Y.D., Meşhur, E, Şahin, M. & Kokoç, M. (2010). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinde karşılaşılan sorunlar. E-Journal of New World Science Academy, 5(1), 1-18.
  • Kürtüncü, M. & Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5) , 66-77.
  • Ojo, D. O., & Olakulehin, F. K. (2006). Attitudes and perceptions of students to open and distance learning in Nigeria. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 7(1), 37-46.
  • Şakar, A. N. (2017). Anadolu Üniversitesi uzaktan öğretimde bilgi sistemi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir.
  • Ural, O. (2007). Attidues of graduate students toward dıitance education, educational technologies and independent learning, Turkish Online Journal of Distance Education, 8 (4), 34-43.
  • Üşür, İ. (2014). Teknoloji felsefesi üzerine ya da tarihin tanrısı teknoloji midir? Mülkiye Dergisi, 25 (230), 7-26.
  • Yavuz, S., & Coşkun, A. S. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 274-286.
  • Yılmaz, M. (2005). İlköğretim 7. sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkisi Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.

EXAMINATION OF ATTITUDES OF UNIVERSITY STUDENTS IN DISTANCE EDUCATION ACCORDING TO SOME VARIABLES

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 104 - 115, 30.09.2020

Öz

We are conducting distance education due to the pandemic process that we are experiencing. This study has been performed with the purpose of determining what kind of attitudes students who experience this process are displaying and the factors affecting these attitudes. The attitudes of university students studying at a private university in the Turkish Republic of Northern Cyprus according to age, gender, grade level, internet connection problem, ability to use technology, suitability of distance education environment, and whether it is efficient or not were examined. Random sampling method was used in this research, which was conducted using the relational survey model, one of the quantitative survey models. The sample of the study is 128 university students, 64 men and 64 women studying at a private university. The data of the research were collected online using the personal information form and the Distance Education Attitude Scale prepared by the researchers. SPSS 25.0 software was used for statistical analysis of research data. The scores received by university students who have high level of internet connection problems from the Distance Education Attitude Scale were lower than other university students. It is believed that this study will make contribution to future research. Since this research will provide a positive attitude and broad view of university students towards computer environments, it contributes greatly to the field.

Kaynakça

  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu, A. (2008). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarını belirlenmesi. International Educational Technology Conference (IETC-2008). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve COVID-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(85), 35-41.
  • Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Aydın, İ. E. (2012). Relationship between affective learning, instructor attractiveness and instructor evaluation in videoconference-based distance education courses. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(4), 247-252.
  • Belcheir, M. J., & Cucek, M. (2002). Faculty perceptions of teaching distance education courses. Research Report 2002. (ERIC Document Reproduction Service No: ED 480 925).
  • Brinkerhoff J. & Koroghlanian C. M. (2005). Student computer skills and attitudes toward ınternet-delivered ınstruction: an assessment of stability over time and place. Journal of Educational Computing Research, 32(1), 27-56.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çandarlı, D. & Yüksel, H. G. (2012). Students’ perceptions of video-conferencing in the classrooms in higher education, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 47, 357-361.
  • Drennan, J., Kennedy, J. & Pisarski, A. (2005). Factors affecting student attitudes toward flexible online learning in management education. Journal of Educational Research, 98(6), 331-338.
  • Drennan, J., Kennedy, J. & Pisarski, A. (2005). Factors Affecting Student Attitudes Chang, S.C. and Tung, F.C. (2008). An empirical investigation of students’ behavioural intentions to use the online learning course websites. British Journal of Educational Technology, 39(1),71–83.
  • Erden, M. (2007). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Fidan, M. (2016), Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (3), 536-550.
  • Habermas, J. (2001). İdeoloji olarak teknik ve bilim. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001.
  • Kırali, F. N., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30, 55-83.
  • Kışla, T. (2005). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kışla, T., Sarsar, F., Arıkan, Y.D., Meşhur, E, Şahin, M. & Kokoç, M. (2010). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinde karşılaşılan sorunlar. E-Journal of New World Science Academy, 5(1), 1-18.
  • Kürtüncü, M. & Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5) , 66-77.
  • Ojo, D. O., & Olakulehin, F. K. (2006). Attitudes and perceptions of students to open and distance learning in Nigeria. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 7(1), 37-46.
  • Şakar, A. N. (2017). Anadolu Üniversitesi uzaktan öğretimde bilgi sistemi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir.
  • Ural, O. (2007). Attidues of graduate students toward dıitance education, educational technologies and independent learning, Turkish Online Journal of Distance Education, 8 (4), 34-43.
  • Üşür, İ. (2014). Teknoloji felsefesi üzerine ya da tarihin tanrısı teknoloji midir? Mülkiye Dergisi, 25 (230), 7-26.
  • Yavuz, S., & Coşkun, A. S. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 274-286.
  • Yılmaz, M. (2005). İlköğretim 7. sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkisi Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Articles
Yazarlar

Gizem Öneri Uzun Bu kişi benim

Ayhan Çaıkıcı Eş Bu kişi benim

Gözde Evram Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öneri Uzun, G., Çaıkıcı Eş, A., & Evram, G. (2020). EXAMINATION OF ATTITUDES OF UNIVERSITY STUDENTS IN DISTANCE EDUCATION ACCORDING TO SOME VARIABLES. Near East University Online Journal of Education, 3(2), 104-115.