Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF TEACHER TRAINING PROGRAMS OF COUNTRIES WITHIN THE SCOPE OF COMPARATIVE EDUCATION STUDIES: A SCOPING REVIEW STUDY

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 31 - 40, 31.08.2021

Öz

The aim of this research is to examine the various aspects of the article studies of countries on teacher training from past to present. For this purpose, articles on this subject were accessed via Google Scholar, Web of Science and ERIC. Comparative articles made by countries on teacher training between 2017-2021; The year they were published, the language they were published in, the number of authors, the distribution of authors by gender, the method, the countries that made the most research on the subject examined. While obtaining the data, articles related to the subject other than the subjects that compare the teacher training programs of the countries scanned as "Teacher Training", "Teacher Education", "Teacher Training Systems", "Teacher Training Programs", "Comparative Education" was not included in the study. In the study, the document analysis method was used within the scope of qualitative research design. In the data analysis part, the content analysis was included and the results were obtained were presented in tables.

Kaynakça

  • Abide, F, Ö. (2020). Türkiye’de öğretmen yetiştirme politikalarinin öğretmen yetiştirme programlarina ve istihdamina yansimalari (sinif öğretmenliği örneği) (Unpublished master thesis). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyüz, Y. (2015). Türk eğitim tarihi. Ankara, Pegem Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24th ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çubukçu, Z., YILMAZ, B. Y., & İnci, T. (2016). Karşilaştirmali eğitim programlari araştirma eğilimlerinin belirlenmesi-bir içerik analizi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(1), 446-468.
  • Danju, İ., Demir, B., Çağlar, B. B., Özçelik, C. D., Coruhlu, E. K., & Özturan, S. (2020). Comparative content analysis of studies on new approaches in education. Laplage em Revista, 6(Extra-C), 128-142.
  • Demir, B. (2020). Evaluation of social studies teaching textbooks. International Journal of Learning and Teaching, 12(1), 17-29.
  • Demır, B., Yücesoy, Y., & Serttaş, Z. (2020). Öğretmen adaylarinin program okuryazarlik seviyeleri: KKTC Örneği. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 28-37.
  • Dertli, A. (2021). Türkiye, Rusya ve Kanada eğitim sistemlerinin karşilaştirmali olarak incelenmesi (Unpublished master thesis). Kahraman Maraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Duman, T. (2017). Öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ereş, F. (2005). Eğitimin sosyal faydaları: Türkiye–AB karşılaştırması, Milli Eğitim Dergisi, 167, 33-42.
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Gelişli, Y. (2018). Öğretmen yetiştirme sistemimizde etik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karakoç, B, Özpolat, E. T, & Kara, K. (2018). Türkiye'de öğretmen yetiştirme konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (1987-2017). Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 313 - 333.
  • Köse, E. (2018). Öğretmen yetiştirme sistemimizde nicelik ve nitelik sorunu. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kozikoğlu, İ., & Senemoğlu, N. (2016). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerinin içerik analizi (2009-2014). Eğitim ve Bilim, 40(182), 29-41.
  • Özgel Felek, S. (2020). Türkiye'de temel tasarım eğitimi alanında 2000-2019 yılları arasında yapılmış bilimsel çalışmaların analizi. Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi, 10(1), 103-112.
  • Roehrig, G. H., Moore, T. J., Wang, H. H., & Park, M. S. (2012). Is adding the E enough? Investigating the impact of K-12 engineering standards on the implementation of STEM integration. School Science and Mathematics, 112, 31-44. Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • Tekgöz, M. (2017). Almanya Baden-Württemberg eyaleti ilkokul eğitim programi ile Türkiye ilkokul eğitim programinin karşilaştirmali eğitim analizi (Unpublished doctorate thesis). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • UNESCO Institute for Statistics, (2012). International standard classification of education ISCED 2011. Montreal: UNESCO Institute for Statistics.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Simsek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankar: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9(1), 79-92.
  • Zorlu, F. (2020). İşbirlikli öğrenme modelinin uzaktan eğitim ortamlarında uygulanmasına yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüş ve önerilerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 219-232.
Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 31 - 40, 31.08.2021

Öz

Kaynakça

  • Abide, F, Ö. (2020). Türkiye’de öğretmen yetiştirme politikalarinin öğretmen yetiştirme programlarina ve istihdamina yansimalari (sinif öğretmenliği örneği) (Unpublished master thesis). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyüz, Y. (2015). Türk eğitim tarihi. Ankara, Pegem Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24th ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çubukçu, Z., YILMAZ, B. Y., & İnci, T. (2016). Karşilaştirmali eğitim programlari araştirma eğilimlerinin belirlenmesi-bir içerik analizi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(1), 446-468.
  • Danju, İ., Demir, B., Çağlar, B. B., Özçelik, C. D., Coruhlu, E. K., & Özturan, S. (2020). Comparative content analysis of studies on new approaches in education. Laplage em Revista, 6(Extra-C), 128-142.
  • Demir, B. (2020). Evaluation of social studies teaching textbooks. International Journal of Learning and Teaching, 12(1), 17-29.
  • Demır, B., Yücesoy, Y., & Serttaş, Z. (2020). Öğretmen adaylarinin program okuryazarlik seviyeleri: KKTC Örneği. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 28-37.
  • Dertli, A. (2021). Türkiye, Rusya ve Kanada eğitim sistemlerinin karşilaştirmali olarak incelenmesi (Unpublished master thesis). Kahraman Maraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Duman, T. (2017). Öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ereş, F. (2005). Eğitimin sosyal faydaları: Türkiye–AB karşılaştırması, Milli Eğitim Dergisi, 167, 33-42.
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Gelişli, Y. (2018). Öğretmen yetiştirme sistemimizde etik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karakoç, B, Özpolat, E. T, & Kara, K. (2018). Türkiye'de öğretmen yetiştirme konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (1987-2017). Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 313 - 333.
  • Köse, E. (2018). Öğretmen yetiştirme sistemimizde nicelik ve nitelik sorunu. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kozikoğlu, İ., & Senemoğlu, N. (2016). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerinin içerik analizi (2009-2014). Eğitim ve Bilim, 40(182), 29-41.
  • Özgel Felek, S. (2020). Türkiye'de temel tasarım eğitimi alanında 2000-2019 yılları arasında yapılmış bilimsel çalışmaların analizi. Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi, 10(1), 103-112.
  • Roehrig, G. H., Moore, T. J., Wang, H. H., & Park, M. S. (2012). Is adding the E enough? Investigating the impact of K-12 engineering standards on the implementation of STEM integration. School Science and Mathematics, 112, 31-44. Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • Tekgöz, M. (2017). Almanya Baden-Württemberg eyaleti ilkokul eğitim programi ile Türkiye ilkokul eğitim programinin karşilaştirmali eğitim analizi (Unpublished doctorate thesis). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • UNESCO Institute for Statistics, (2012). International standard classification of education ISCED 2011. Montreal: UNESCO Institute for Statistics.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Simsek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankar: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9(1), 79-92.
  • Zorlu, F. (2020). İşbirlikli öğrenme modelinin uzaktan eğitim ortamlarında uygulanmasına yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüş ve önerilerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 219-232.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Articles
Yazarlar

Didem İşlek Bu kişi benim

Burak Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İşlek, D., & Demir, B. (2021). EXAMINATION OF TEACHER TRAINING PROGRAMS OF COUNTRIES WITHIN THE SCOPE OF COMPARATIVE EDUCATION STUDIES: A SCOPING REVIEW STUDY. Near East University Online Journal of Education, 4(2), 31-40.