Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF MANAGERS' ORGANIZATIONAL COMMITMENT AND DEVELOPMENT SITUATIONS IN EDUCATIONAL ORGANIZATIONS PRE-COVID PERIOD AND ONGOING COVID PERIOD

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 52 - 68, 31.08.2021

Öz

Through education, societies raise the awareness within future generations and shape them as they wish. Due to the importance of educational institutions, organizational commitment of employees in educational institutions is also important. Detection and comparison of organizational commitment before and during the pandemic will be an important source of data in this challenging period. The aim of the research is to evaluate the situation of providing and developing organizational commitment with 20 teachers and 20 administrators in public primary schools in the 2020-2021 education period. When the participants were mentioned about organizational commitment, it was concluded that the thought of the work commitment. The results show that before the pandemic; administrators organized dining events according to the teachers’ and the administrators' views in order to ensure organisational commitment. The teachers defend that an equal and fair environment should be reached when developing organisational commitment while the administrators think the environment should be motivating. In order be maintain the organisational commitment, teachers believe that it is important to be equal and fair and the administrators believe that constructive criticism should be present. Results during the pandemic period; to ensure organizational commitment, organize online meetings according to participant opinions. While teachers mention the need to be in close dialogue to develop organizational commitment, administrators say that there should be an effective communication environment. Also, according to the teachers, be maintaining organizational commitment, it is necessary to be motivating, it is achieved through good communication according to the views of the administrators.

Kaynakça

  • Aktürk, A. A., Özen, G., & Üzüm, H. (2014). Amatör düzeydeki futbolcuların örgütsel bağlılıklarının incelenmesi Bolu ili örneği. International Journal of Science Culture and Sport. 1, 361-374.
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve Covid-19. Ayrıntı Dergisi, 8(85), 35-41.
  • Aytekin, H. (2019). İnsan ilişkileri ve iletişim. Ankara: Pegem A. Akademi.
  • Benligiray, S., & Sönmez, H. (2011). Hemşirelerin mesleki bağlılıkları ile diğer bağlılık formları arasındaki ilişki: örgüte bağlılık, işe bağlılık ve aileye bağlılık. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 7(2), 28-40.
  • Çakır, B. (2006). Sosyal sorumluluk standardının örgütsel bağlılık ve iş doyumuna olan etkileri (Unpublished master thesis). DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Toplam Kalite Yönetimi Ana Bilim Dalı.
  • Çavundurluoğlu, E. (2016). İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin incelenmesi. (Unpublished master thesis). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Claypool, C. (2003). Improving the communication skills of your most valuable resource: Your people. Techniques Association for Career and Technical Education, 78(1), 56-7.
  • Çoğaltay, N., Karadağ E. & Öztekin Ö. (2014). Okul müdürlerinin dönüşümsel liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Bir meta analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 20(4), 483-500.
  • Crawford. G., & Nicklaus, J. (2000). Philosophical and cultural values: Applying ethics in schools. Larchmon: Eye on Education.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. USA: Sage Publications.
  • Czaja, M., & Lowe, J. (2000). Preparing leaders for ethical decisions. The AASA Professor, 24(1), 7-12.
  • Demirel, Y. (2009). Örgütsel bağlılık ve üretkenlik karşıtı davranışlar arasındaki ilişkiye kavramsal yaklaşım. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8(15), 115-132. https://doi.org/10.46928/iticusbe.774719
  • Demirtaş, H., Üstüner, M., Özer, N., & Cömert, M. (2008). Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 55–74. https://doi.org/10.17679/inuefd.539258
  • Dulkadir, Ç. (2017). Dönüşümsel liderlik davranışlarının çalışanların iş tatmini üzerindeki etkisi (Unpublished master thesis). Nişantaşı Üniversitesi, İstanbul.
  • Dunn, M. W., Dastoor, B., & Sims, R.L. (2012). Transformational leadership and organizational commitment: A cross-cultural perspective. Journal of Multidisciplinary Research, 4(1), 45-59.
  • Enli, G. S., & Skogerbo, E. (2013). Personalized campaings in party-centered politics twitter and facebook as arenas for political communication. Information Communication & Society, 16(5), 757–774.
  • Erdem, H., & Duman, M. Ç. (2016). Örgüt tarafından sağlanan yemek hizmetinin algılanan kalitesinin örgütsel bağlılık ve iş doyumu üzerindeki etkileri. Business and Economics Research Journal, 7(2), 135-148.
  • Göven, E. K., & Şentürk, İ. (2019). İlkokullarda örgütsel sessizlik ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki (Eskişehir il merkezindeki ilkokullarda bir çalışma). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-25.
  • Gündüz, Y. (2015). Etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik tarzlarının izleyicilerin örgütsel güç algısı üzerindeki etkisini incelemeye yönelik bir araştırma (Unpublished master thesis). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • İra, N. (2004). Örgüt kültürü. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Kavanagh, M. H. & Ashkanasy, N. M. (2006). The impact of leadership and change management strategy on organizational culture and individual acceptance of change during a merger. British Journal of Management, 17(1) 81-103.
  • Kervancı, F. (2013). Tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyetine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma (Unpublished master thesis). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde Üniversitesi.
  • Kılıçlı, Y. & Oğrak, A. (2020). Örgütsel bağlılık ile örgüt kültürünün kurum başarısı üzerinde etkisi: Van ili örneği. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 336-363.
  • Korkmaz, M. (2011). İlköğretim okullarında örgütsel iklim ve örgütsel sağlığının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 117-139. Near East University Journal of Education Faculty (NEUJE) 2021, 4(2), 52-68.
  • Mahmutoğlu, A. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütünde iş doyumu ve örgütsel bağlılık (Unpublished master thesis). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Neuman, W. L. (2012). Designing the face-to-face survey. In Handbook of survey methodology for the social sciences (pp. 227-248). Springer, New York, NY.
  • Odabaş, H. (2003). Internet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Okçu, V. (2014). Öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin dönüşümsel ve işlemsel liderlik stilleri ile okuldaki farklılıkları yönetme becerileri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(6), 2147-2174.
  • Ostrosky, M. M., Mouzourou C., Danner N. & Zaghlawan H. Y. (2013). Improving teacher practices using microteaching: Planful video recording and constructive feedback, Young Exceptional Children, 16(1), 16-29.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev: Bütün, M. ve Demir, S., B.). Ankara: Pegem A. Akademi.
  • Sabuncuoğlu, Z., & Gümüş, M. (2016). Örgütsel iletişim. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Saraçoğlu, G., Gürışık, A. & Furak, D. (2018). İngilizce öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamaları sonrasında yapılan eleştiri ile ilgili görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 16(1), 58-76.
  • Sarros, J. C., Cooper, B. K., & Santora, J. C. (2008). Building a climate for innovation through transformational leadership and organizational culture. Journal of Leadership & Organizational Studies, 15(2), 145-158.
  • Şeker, S. S. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik düzeyleri ile çalgı çalışmaya ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 9(3), 135-149.
  • Şener, G. & Özan, M., B. (2019). Okul yöneticilerinin iletişim becerilerinin geliştirilmesinde modül temelli uygulamalar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 1051-1069.
  • Sergiovanni, T., J. (1998). Leadership as pedagogy, capital development and school effectiveness. International Journal of Leadership in Education Theory and Practice, 1(1), 37-46.
  • Sırakaya, M., & Sırakaya, D. A. (2018). Artırılmış gerçekliğin fen eğitiminde kullanımının tutum ve motivasyona etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 887-896.
  • Sökmen, A., Benk, O., & Gayaker, S. (2017). Örgüt kültürü, örgütsel vatandaşlık davranışı ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Bir kamu kurumunda araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 19(2), 415-429.
  • Tanrıverdi, H., & Kılıç, N. (2016). Algılanan Örgütsel Destek ve Örgütsel Yabancılaşma Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi. 1(1), 1-18.
  • Thamrin, H. M. (2012). The influence of transformational leadership and organizational commitment on job satisfaction and employee performance. International Journal of Innovation, Management and Technology, 3(5), 566-572.
  • Tümkan, Ş. & Altınay, Z. (2021). Yöneticilerin çevre ve okul liderliği durumlarının örgüt kültürü temelinde değerlendirilmesi (Unpublished doctorate thesis). Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Tunca, N. & Şahin, A. S. (2014). Öğretmen adaylarının biliş ötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 47-56.
  • Uçar, H. (2016). Uzaktan eğitimde motivasyon stratejilerinin öğrenenlerin ilgileri, motivasyonları, eylem yeterlikleri ve başarıları üzerine etkisi (Unpublished doctorate thesis). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uzun, N., & Keleş, Ö. (2010). Fen öğrenmeye yönelik motivasyonun bazı demografik özelliklere göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 561-584.
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., Mytton, O., Bonell, C., & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including covıd-19: A rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4, 397-404.
  • World Health Organization, (2020). Coronavirus Disease 2019 (COVID-19). Situation Report, 72.
  • Yeşil, Y. & Tokbaş, M. (2018). Mesleki eğitimde öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin incelenmesi: Honaz Meslek Yüksekokulu'nda bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(67), 938-948
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, N. (2012). Eğitim denetmeni ve bakanlık denetmeni imajları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(1), 143-166.
Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 52 - 68, 31.08.2021

Öz

Kaynakça

  • Aktürk, A. A., Özen, G., & Üzüm, H. (2014). Amatör düzeydeki futbolcuların örgütsel bağlılıklarının incelenmesi Bolu ili örneği. International Journal of Science Culture and Sport. 1, 361-374.
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve Covid-19. Ayrıntı Dergisi, 8(85), 35-41.
  • Aytekin, H. (2019). İnsan ilişkileri ve iletişim. Ankara: Pegem A. Akademi.
  • Benligiray, S., & Sönmez, H. (2011). Hemşirelerin mesleki bağlılıkları ile diğer bağlılık formları arasındaki ilişki: örgüte bağlılık, işe bağlılık ve aileye bağlılık. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 7(2), 28-40.
  • Çakır, B. (2006). Sosyal sorumluluk standardının örgütsel bağlılık ve iş doyumuna olan etkileri (Unpublished master thesis). DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Toplam Kalite Yönetimi Ana Bilim Dalı.
  • Çavundurluoğlu, E. (2016). İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin incelenmesi. (Unpublished master thesis). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Claypool, C. (2003). Improving the communication skills of your most valuable resource: Your people. Techniques Association for Career and Technical Education, 78(1), 56-7.
  • Çoğaltay, N., Karadağ E. & Öztekin Ö. (2014). Okul müdürlerinin dönüşümsel liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Bir meta analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 20(4), 483-500.
  • Crawford. G., & Nicklaus, J. (2000). Philosophical and cultural values: Applying ethics in schools. Larchmon: Eye on Education.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. USA: Sage Publications.
  • Czaja, M., & Lowe, J. (2000). Preparing leaders for ethical decisions. The AASA Professor, 24(1), 7-12.
  • Demirel, Y. (2009). Örgütsel bağlılık ve üretkenlik karşıtı davranışlar arasındaki ilişkiye kavramsal yaklaşım. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8(15), 115-132. https://doi.org/10.46928/iticusbe.774719
  • Demirtaş, H., Üstüner, M., Özer, N., & Cömert, M. (2008). Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 55–74. https://doi.org/10.17679/inuefd.539258
  • Dulkadir, Ç. (2017). Dönüşümsel liderlik davranışlarının çalışanların iş tatmini üzerindeki etkisi (Unpublished master thesis). Nişantaşı Üniversitesi, İstanbul.
  • Dunn, M. W., Dastoor, B., & Sims, R.L. (2012). Transformational leadership and organizational commitment: A cross-cultural perspective. Journal of Multidisciplinary Research, 4(1), 45-59.
  • Enli, G. S., & Skogerbo, E. (2013). Personalized campaings in party-centered politics twitter and facebook as arenas for political communication. Information Communication & Society, 16(5), 757–774.
  • Erdem, H., & Duman, M. Ç. (2016). Örgüt tarafından sağlanan yemek hizmetinin algılanan kalitesinin örgütsel bağlılık ve iş doyumu üzerindeki etkileri. Business and Economics Research Journal, 7(2), 135-148.
  • Göven, E. K., & Şentürk, İ. (2019). İlkokullarda örgütsel sessizlik ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki (Eskişehir il merkezindeki ilkokullarda bir çalışma). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-25.
  • Gündüz, Y. (2015). Etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik tarzlarının izleyicilerin örgütsel güç algısı üzerindeki etkisini incelemeye yönelik bir araştırma (Unpublished master thesis). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • İra, N. (2004). Örgüt kültürü. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Kavanagh, M. H. & Ashkanasy, N. M. (2006). The impact of leadership and change management strategy on organizational culture and individual acceptance of change during a merger. British Journal of Management, 17(1) 81-103.
  • Kervancı, F. (2013). Tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyetine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma (Unpublished master thesis). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde Üniversitesi.
  • Kılıçlı, Y. & Oğrak, A. (2020). Örgütsel bağlılık ile örgüt kültürünün kurum başarısı üzerinde etkisi: Van ili örneği. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 336-363.
  • Korkmaz, M. (2011). İlköğretim okullarında örgütsel iklim ve örgütsel sağlığının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 117-139. Near East University Journal of Education Faculty (NEUJE) 2021, 4(2), 52-68.
  • Mahmutoğlu, A. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütünde iş doyumu ve örgütsel bağlılık (Unpublished master thesis). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Neuman, W. L. (2012). Designing the face-to-face survey. In Handbook of survey methodology for the social sciences (pp. 227-248). Springer, New York, NY.
  • Odabaş, H. (2003). Internet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Okçu, V. (2014). Öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin dönüşümsel ve işlemsel liderlik stilleri ile okuldaki farklılıkları yönetme becerileri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(6), 2147-2174.
  • Ostrosky, M. M., Mouzourou C., Danner N. & Zaghlawan H. Y. (2013). Improving teacher practices using microteaching: Planful video recording and constructive feedback, Young Exceptional Children, 16(1), 16-29.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev: Bütün, M. ve Demir, S., B.). Ankara: Pegem A. Akademi.
  • Sabuncuoğlu, Z., & Gümüş, M. (2016). Örgütsel iletişim. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Saraçoğlu, G., Gürışık, A. & Furak, D. (2018). İngilizce öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamaları sonrasında yapılan eleştiri ile ilgili görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 16(1), 58-76.
  • Sarros, J. C., Cooper, B. K., & Santora, J. C. (2008). Building a climate for innovation through transformational leadership and organizational culture. Journal of Leadership & Organizational Studies, 15(2), 145-158.
  • Şeker, S. S. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik düzeyleri ile çalgı çalışmaya ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 9(3), 135-149.
  • Şener, G. & Özan, M., B. (2019). Okul yöneticilerinin iletişim becerilerinin geliştirilmesinde modül temelli uygulamalar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 1051-1069.
  • Sergiovanni, T., J. (1998). Leadership as pedagogy, capital development and school effectiveness. International Journal of Leadership in Education Theory and Practice, 1(1), 37-46.
  • Sırakaya, M., & Sırakaya, D. A. (2018). Artırılmış gerçekliğin fen eğitiminde kullanımının tutum ve motivasyona etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 887-896.
  • Sökmen, A., Benk, O., & Gayaker, S. (2017). Örgüt kültürü, örgütsel vatandaşlık davranışı ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Bir kamu kurumunda araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 19(2), 415-429.
  • Tanrıverdi, H., & Kılıç, N. (2016). Algılanan Örgütsel Destek ve Örgütsel Yabancılaşma Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi. 1(1), 1-18.
  • Thamrin, H. M. (2012). The influence of transformational leadership and organizational commitment on job satisfaction and employee performance. International Journal of Innovation, Management and Technology, 3(5), 566-572.
  • Tümkan, Ş. & Altınay, Z. (2021). Yöneticilerin çevre ve okul liderliği durumlarının örgüt kültürü temelinde değerlendirilmesi (Unpublished doctorate thesis). Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Tunca, N. & Şahin, A. S. (2014). Öğretmen adaylarının biliş ötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 47-56.
  • Uçar, H. (2016). Uzaktan eğitimde motivasyon stratejilerinin öğrenenlerin ilgileri, motivasyonları, eylem yeterlikleri ve başarıları üzerine etkisi (Unpublished doctorate thesis). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uzun, N., & Keleş, Ö. (2010). Fen öğrenmeye yönelik motivasyonun bazı demografik özelliklere göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 561-584.
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., Mytton, O., Bonell, C., & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including covıd-19: A rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4, 397-404.
  • World Health Organization, (2020). Coronavirus Disease 2019 (COVID-19). Situation Report, 72.
  • Yeşil, Y. & Tokbaş, M. (2018). Mesleki eğitimde öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin incelenmesi: Honaz Meslek Yüksekokulu'nda bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(67), 938-948
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, N. (2012). Eğitim denetmeni ve bakanlık denetmeni imajları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(1), 143-166.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Articles
Yazarlar

Şengül Tümkan Bu kişi benim

Mustafa Eriç Bu kişi benim

Fahri Tümkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tümkan, Ş., Eriç, M., & Tümkan, F. (2021). EVALUATION OF MANAGERS’ ORGANIZATIONAL COMMITMENT AND DEVELOPMENT SITUATIONS IN EDUCATIONAL ORGANIZATIONS PRE-COVID PERIOD AND ONGOING COVID PERIOD. Near East University Online Journal of Education, 4(2), 52-68.