There have been many considerable changes in the world together with the development of communication technology. One of such changes is the becoming widespread of the usage of computer among consumers, and the emergence of a new sales method so called marketing in the internet medium. Thanks to the conveniences and advantages which the Internet technology has brought, consumers taking recognizance of such conveniences have trended to the shopping being made in the internet medium in order to rise their living standards and to spare much more time for themselves in social places. Opportunities of the place where consumers are located show differences in respect of shopping. While it is possible to encounter many shops and sales points in greater cities, such a situation is nearly not subject matter for a small town. This work, the behaviors of the consumers doing shopping in the Internet Medium have been studied in-depth, and the issue on how the living conditions and the places where the consumers are living affect their buying behaviors.
Marketing in the Internet medium buying behavioursJEL Code: C1 M21 M31
Dünyada iletişim teknolojisinin gelişmesiyle değişimler yaşanmıştır. Bu değişimlerden bir tanesi de, bilgisayar kullanımının tüketiciler arasında yaygınlaşması ve internet ortamında pazarlama olarak adlandırılan yeni yönteminin ortaya çıkmasıdır. İnternet teknolojisinin getirmiş olduğu kolaylıklar ve avantajların farkına varan tüketici, yaşam standardını artırmak, kendisine sosyal alanda, daha fazla zaman ayırmak için internet ortamında alışveriş yapmaya yönelmiştir. Tüketicilerin bulunduğu yerin, alışveriş açısından olanakları farklılık göstermektedir. Büyük şehirlerde adım başı mağaza ve satış yeriyle karşılaşmak mümkünken, bu durum bazen küçük bir kasabada yok denilecek kadar azdır. Bu çalışmada, internet ortamında alışveriş yapan tüketicilerin davranışları belirlenip, yaşam koşulları ve bulundukları yerin satın alma davranışlarını nasıl etkilediği konusu incelenmiştir.
İnternet ortamında pazarlama satın alma davranışıJEL Kodu: C1 M21 M31
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 1 |