BibTex RIS Kaynak Göster

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi.

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 2, 35 - 47, 01.08.2010

Öz

In this study in order to determine the general properties of the manufacturing strategy in the SMEs and the factors effective for the strategic decision making in the process of applications of manufacturing strategy, the data of 180 SMEs in the textile and automotive supply industry are assessed. It is determined that the enterprises within the context of the study consider the interaction between the business strategy and manufacturing strategy and the viewpoint of them about business strategy and manufacturing strategy are compatible.

Kaynakça

  • BEKTAŞ, K. (2004), “Ekonomik Olarak Küreselleşen Dünyada Rekabet Gücü ve Üstünlüğünün Önemi ve Kaynakları: Türkiye KOBİ’leri İçin Bir Değerlendirme”, 1.KOBİ’ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 565–575.
  • BÜLBÜL, H. (2003), Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Ürün ve Süreç Yeniliği: Bilişim Teknolojileri Uygulaması, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • ÇİL İ. ve T. ÇAKAR (1997), “İmalat Stratejisinin Rekabet Gücüne Katkısı”, 3.Verimlilik Kongresi, MPM Yayınları 599.
  • DANGAYACH, G. S. and S. G. DESHMUKH (2003), “Evidence of manufacturing strategies in Indian industry: a survey”, Int. Journal of Production Economics, Vol, 83, 279–298.
  • GUPTA A., I. J. CHEN and D. CHIANG (1997), Determining Organizational Structure Choices in Advanced Manufacturing Technology Management, Omega, Vol 25, No 5, 511-521.
  • GÜLEŞ H.K. (1996), The Impact of Advanced Manufacturing Technologies on Buyer- Supplier in the Turkish Otomotive Industry, Unpublished Ph.D.Dissertation, The University of Leeds, UK.
  • GÜLEŞ, H. K. ve Bülbül, H. (2004), Yenilikçilik, İşletmeler için Stratejik Rekabet Aracı, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • JAWORSKI, B. and KOHLI, A. K. (1993), “Market Orientation: Antecedents and Consequences”, Journal of Marketing, Vol. 57 (3), 53-70.
  • JONSSON, P. (2000), “An Empirical Taxonomy of Advanced Manufacturing Technology”, Int. Journal of Operations & Production Management, Vol 20–12, 1446–1474.
  • KARASAR, N. (2005), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • NUNNALLY, J. C. (1978), Psychometric Theory, 2nd ed., New York: McGraw-Hill.
  • SLACK, N., S. Chambers and R. Johnston (2001), Operation Management, Third Edition, Prentice Hall.
  • TEKİN, M., H. K. GÜLEŞ ve A. ÖĞÜT (2003), Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • TEKİNKUŞ, M. ve E. TATOĞLU (2000), “Türkiye’de Büyükşehir Belediyelerinde Uygulanmakta Olan Kalite Yönetiminin Temel Boyutlarının Belirlenmesine Yönelik Faktör –Analitik Bir Çalışma”, VIII. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Nevşehir, 277–286.
  • WARD P. T., D. J. BICKFORD and G. K.LEONG (1996), “Configurations of Manufacturing Strategy, Environment and Structure”, Journal of Management, Vol 22, No 4. 597-626.
  • YÜKSELEN, C. (2000), Pazarlama Araştırmaları, 1. Baskı, Detay Yayınları, Ankara.

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi.

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 2, 35 - 47, 01.08.2010

Öz

Küçük ve orta ölçekli işletmelerde üretim stratejisinin genel özelliklerini ve üretim stratejisi uygulamaları sürecinde stratejik karar almada etkili olan faktörleri belirlemeye dönük gerçekleştirilen bu çalışmada tekstil ve otomotiv yan sanayinde faaliyette bulunan 180 küçük ve orta ölçekli işletme verileri değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamındaki işletmelerin işletme stratejisi ile üretim stratejisi etkileşimini göz ardı etmedikleri ve işletme stratejisi ile üretim stratejisi bakış açılarının uyumlu olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • BEKTAŞ, K. (2004), “Ekonomik Olarak Küreselleşen Dünyada Rekabet Gücü ve Üstünlüğünün Önemi ve Kaynakları: Türkiye KOBİ’leri İçin Bir Değerlendirme”, 1.KOBİ’ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 565–575.
  • BÜLBÜL, H. (2003), Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Ürün ve Süreç Yeniliği: Bilişim Teknolojileri Uygulaması, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • ÇİL İ. ve T. ÇAKAR (1997), “İmalat Stratejisinin Rekabet Gücüne Katkısı”, 3.Verimlilik Kongresi, MPM Yayınları 599.
  • DANGAYACH, G. S. and S. G. DESHMUKH (2003), “Evidence of manufacturing strategies in Indian industry: a survey”, Int. Journal of Production Economics, Vol, 83, 279–298.
  • GUPTA A., I. J. CHEN and D. CHIANG (1997), Determining Organizational Structure Choices in Advanced Manufacturing Technology Management, Omega, Vol 25, No 5, 511-521.
  • GÜLEŞ H.K. (1996), The Impact of Advanced Manufacturing Technologies on Buyer- Supplier in the Turkish Otomotive Industry, Unpublished Ph.D.Dissertation, The University of Leeds, UK.
  • GÜLEŞ, H. K. ve Bülbül, H. (2004), Yenilikçilik, İşletmeler için Stratejik Rekabet Aracı, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • JAWORSKI, B. and KOHLI, A. K. (1993), “Market Orientation: Antecedents and Consequences”, Journal of Marketing, Vol. 57 (3), 53-70.
  • JONSSON, P. (2000), “An Empirical Taxonomy of Advanced Manufacturing Technology”, Int. Journal of Operations & Production Management, Vol 20–12, 1446–1474.
  • KARASAR, N. (2005), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • NUNNALLY, J. C. (1978), Psychometric Theory, 2nd ed., New York: McGraw-Hill.
  • SLACK, N., S. Chambers and R. Johnston (2001), Operation Management, Third Edition, Prentice Hall.
  • TEKİN, M., H. K. GÜLEŞ ve A. ÖĞÜT (2003), Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • TEKİNKUŞ, M. ve E. TATOĞLU (2000), “Türkiye’de Büyükşehir Belediyelerinde Uygulanmakta Olan Kalite Yönetiminin Temel Boyutlarının Belirlenmesine Yönelik Faktör –Analitik Bir Çalışma”, VIII. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Nevşehir, 277–286.
  • WARD P. T., D. J. BICKFORD and G. K.LEONG (1996), “Configurations of Manufacturing Strategy, Environment and Structure”, Journal of Management, Vol 22, No 4. 597-626.
  • YÜKSELEN, C. (2000), Pazarlama Araştırmaları, 1. Baskı, Detay Yayınları, Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Kürşat Güleş Mevhibe Türkmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türkmen, H. K. G. . M. (2010). Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(2), 35-47.
AMA Türkmen HKGM. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Ağustos 2010;3(2):35-47.
Chicago Türkmen, Hasan Kürşat Güleş Mevhibe. “Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3, sy. 2 (Ağustos 2010): 35-47.
EndNote Türkmen HKGM (01 Ağustos 2010) Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3 2 35–47.
IEEE H. K. G. . M. Türkmen, “Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi”., Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 2, ss. 35–47, 2010.
ISNAD Türkmen, Hasan Kürşat Güleş Mevhibe. “Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3/2 (Ağustos 2010), 35-47.
JAMA Türkmen HKGM. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2010;3:35–47.
MLA Türkmen, Hasan Kürşat Güleş Mevhibe. “Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 2, 2010, ss. 35-47.
Vancouver Türkmen HKGM. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Üretim Stratejisi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2010;3(2):35-47.