BibTex RIS Kaynak Göster

Halkla İlişkiler ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 95 - 106, 01.08.2012

Öz

The aim of the study, is to evaluate the information about services given by advertisement agencies in their web sites and to find the service areas and similarities and differences in these areas. When compared with advertisement agencies, in public relations web sites, usually they included their services and even they detail it. It shows that, public relations agencies use their web sites more functional. But, proportional quantity, of the web sites of both agencies which gives information about their web sites show that they announce their services more effectively. When we observe the obtained data, it is seen that, public relations and advertisement agencies coincide in some service areas such as marketing communication, online communication but they also show differences. The biggest difference between advertisement agencies and public relations agencies is that, creativity is the leading factor.Also, another result is that, agencies do not occupy each other’s service areas namely.

Kaynakça

  • ARSLAN, Müge (2002), Reklam Ajansı Seçiminde Kullanılan Kriterler Ve Yeni Eğilimler: Kavramsal Bir İrdeleme. Ege Üniversitesi İktisat Fakültesi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Sayı 2, Cilt 2, s.55-63.
  • ASNA, Alaeddin (1998), Public Relations, 2.Baskı, Der Yayınları, İstanbul
  • BABACAN, Muazzez (2008), Nedir Bu Reklam, 1. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • BOYDAK, A.(1997), Reklam Stratejilerinin Geliştirilmesi. 4. Boyut, 1997, s.35.
  • ÇAMDERELİ, Mete (2000), Halkla İlişkiler, 1. Baskı, Çizgi Yayınları, Konya.
  • ERDOĞAN, İrfan (2008), Teori Ve Pratikte Halkla İlişkiler, 2.Baskı, Erk Yayınları, Ankara.
  • ERGÜVEN, Mehmet Sinan (2011), Reklam Yaratıcılığını Değerlendirmede Kullanılan Farklılık Faktörleri: Türk Reklam Sektörüne Yönelik Bir İnceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı:1, s.1-22.
  • GEÇİKLİ, Fatma (2008), Halkla İlişkiler ve İletişim, 1.Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • GÖKALİLER, Ebru ve Ayda Sabuncuoğlu (2008), Bilgi İletişim Teknolojileri İle Reklam Ajanslarının Değişen Yüzü: İnteraktif Ajanslar Avenue A / Razorfısh İnteraktif Ajans Örneği. Yaşar Üniversitesi Dergisi, Sayı:10, Cilt 3, s.1313-1330.
  • GÜREL, Tuğçe (2006), Halkla İlişkiler Profesyonelleri, İletişim Fakülteleri Mezunlarında Neler Arıyorlar: Ajans Yöneticilerinin Bakış Açıları. Kocaeli: 2.Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu.
  • GÜRÜZ, Demet (1995), Halkla İlişkiler ve Reklam Ajansları İşletmeciliği ve Yönetimi, 1. Baskı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
  • HASDEMİR, Tuğba. Asrak (2005), Halkla İlişkiler ve Kamusal İletişim: Sentetik Bir Çerçeve Denemesi. İletişim, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 20, s.22-54.
  • HIZAL,Senem Gençtürk (2005), Reklam Endüstrisinin Topografyası.İletişim Araştırmaları 3(1-2): s.105-131.
  • İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması (2009), TÜHİD, İDA ve ERA Araştırma Şirketi Araştırması, İstanbul.
  • IHLEN, Ogilvy ve Ruler B. V. (2007), How Public Relations Works. Public Relations Review, 33: s.243-248.
  • İŞLER, Esra Keloğlu (2007), Halkla İlişkiler, 1. Baskı, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi, Ankara
  • KARAKUŞ, Ceren (2010), Kurumsal İletişim Yönetiminde Halkla İlişkiler Ajanslarının Yeri. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KAZOLEAS, Dean ve Teigen Lars Georg (2006), The Technology-Image Expectancy Gap: A New Theory of Public Relations. Carl Botan, Vincent Hazleton(Edited by), Public Relations Theory, Lawrence Erlbaum Assocıates Publishers, London.
  • OKAY, Ayla ve Aydemir Okay (2002), Halkla İlişkiler Kavram, Strateji Ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • OKAY, Aydemir ve Nesrin Canpolat (2006), Halkla İlişkiler ve Hedef Kitleyle İletişimde Kurumsal Web Sitelerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslar arası Konferansı, 1-3 Kasım İstanbul.
  • PAKSOY, Arzu Çekirge (1999), Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları, 1. Baskı, Rota Yayınları, İstanbul.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2001), Halkla İlişkiler Nedir, 2.Baskı, Beta Yayınevi, İstanbul.
  • SCHULTZ, Majken Ervolder ve Lars- Hulten Jannik (1997), The Integration Between Corporate Culture, Identity and Image: The Emergence Of A New Industry. Alparslan Çelebi (Translated by), Conference on Corporate Reputation, Image and Competitiveness Stern School of Business, January,

Halkla İlişkiler ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 95 - 106, 01.08.2012

Öz

Çalışmanın amacı halkla ilişkiler ve reklam ajanslarının internet sitelerinde verdikleri hizmetlerle ilgili bilgileri değerlendirerek, bu iki kurumun hizmet alanlarını ve bu alanlardaki benzerlik ve farklılıkları saptamaktır. Reklam ajanslarına oranla halkla ilişkiler ajanslarının web sitelerinde çoğunlukla yaptıkları hizmetlere yer verdikleri hatta bunu detaylandırdıkları görülmüştür. Bu halkla ilişkiler ajanslarının web sitelerini daha işlevsel kullandıklarını göstermiştir. Ancak her iki ajansın hizmetlerle ilgili bilgi veren web site sayısının oransal çokluğu web sitelerini verdikleri hizmetleri duyurmada etkin gördüklerini ortaya çıkarmıştır. Elde edilen veriler incelendiğinde halkla ilişkiler ve reklam ajanslarının pazarlama iletişimi, online iletişim gibi bazı alanlarda hizmet alanlarının çakıştığı ancak farklılık gösteren yanları olduğu da görülmüştür. Reklam ajanslarının halkla ilişkiler ajanslarından en büyük farkı yaratıcılık kavramının ön plana çıkması olmuştur. Ayrıca ajansların isimsel olarak birbirinin hizmet alanını çok fazla işgal etmedikleri ortaya çıkan diğer bir sonuçtur. Anahtar sözcükler: Web Sitesi, Reklam Ajansı, Halkla İlişkiler Ajansı, Hizmet Alanı JEL Kodu: M37, M39 SERVİCE AREAS OF PUBLİC RELATİONS AND ADVERTİSEMENT AGENCİES: A RESEARCH ABOUT WEB SİTES ABS The aim of the study, is to evaluate the information about services given by advertisement agencies in their web sites and to find the service areas and similarities and differences in these areas. When compared with advertisement agencies, in public relations web sites, usually they included their services and even they detail it. It shows that, public relations agencies use their web sites more functional. But, proportional quantity, of the web sites of both agencies which gives information about their web sites show that they announce their services more effectively. When we observe the obtained data, it is seen that, public relations and advertisement agencies coincide in some service areas such as marketing communication, online communication but they also show differences. The biggest difference between advertisement agencies and public relations agencies is that, creativity is the leading factor.Also, another result is that, agencies do not occupy each other’s service areas namely.

Kaynakça

  • ARSLAN, Müge (2002), Reklam Ajansı Seçiminde Kullanılan Kriterler Ve Yeni Eğilimler: Kavramsal Bir İrdeleme. Ege Üniversitesi İktisat Fakültesi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Sayı 2, Cilt 2, s.55-63.
  • ASNA, Alaeddin (1998), Public Relations, 2.Baskı, Der Yayınları, İstanbul
  • BABACAN, Muazzez (2008), Nedir Bu Reklam, 1. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • BOYDAK, A.(1997), Reklam Stratejilerinin Geliştirilmesi. 4. Boyut, 1997, s.35.
  • ÇAMDERELİ, Mete (2000), Halkla İlişkiler, 1. Baskı, Çizgi Yayınları, Konya.
  • ERDOĞAN, İrfan (2008), Teori Ve Pratikte Halkla İlişkiler, 2.Baskı, Erk Yayınları, Ankara.
  • ERGÜVEN, Mehmet Sinan (2011), Reklam Yaratıcılığını Değerlendirmede Kullanılan Farklılık Faktörleri: Türk Reklam Sektörüne Yönelik Bir İnceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı:1, s.1-22.
  • GEÇİKLİ, Fatma (2008), Halkla İlişkiler ve İletişim, 1.Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • GÖKALİLER, Ebru ve Ayda Sabuncuoğlu (2008), Bilgi İletişim Teknolojileri İle Reklam Ajanslarının Değişen Yüzü: İnteraktif Ajanslar Avenue A / Razorfısh İnteraktif Ajans Örneği. Yaşar Üniversitesi Dergisi, Sayı:10, Cilt 3, s.1313-1330.
  • GÜREL, Tuğçe (2006), Halkla İlişkiler Profesyonelleri, İletişim Fakülteleri Mezunlarında Neler Arıyorlar: Ajans Yöneticilerinin Bakış Açıları. Kocaeli: 2.Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu.
  • GÜRÜZ, Demet (1995), Halkla İlişkiler ve Reklam Ajansları İşletmeciliği ve Yönetimi, 1. Baskı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
  • HASDEMİR, Tuğba. Asrak (2005), Halkla İlişkiler ve Kamusal İletişim: Sentetik Bir Çerçeve Denemesi. İletişim, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 20, s.22-54.
  • HIZAL,Senem Gençtürk (2005), Reklam Endüstrisinin Topografyası.İletişim Araştırmaları 3(1-2): s.105-131.
  • İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması (2009), TÜHİD, İDA ve ERA Araştırma Şirketi Araştırması, İstanbul.
  • IHLEN, Ogilvy ve Ruler B. V. (2007), How Public Relations Works. Public Relations Review, 33: s.243-248.
  • İŞLER, Esra Keloğlu (2007), Halkla İlişkiler, 1. Baskı, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi, Ankara
  • KARAKUŞ, Ceren (2010), Kurumsal İletişim Yönetiminde Halkla İlişkiler Ajanslarının Yeri. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KAZOLEAS, Dean ve Teigen Lars Georg (2006), The Technology-Image Expectancy Gap: A New Theory of Public Relations. Carl Botan, Vincent Hazleton(Edited by), Public Relations Theory, Lawrence Erlbaum Assocıates Publishers, London.
  • OKAY, Ayla ve Aydemir Okay (2002), Halkla İlişkiler Kavram, Strateji Ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • OKAY, Aydemir ve Nesrin Canpolat (2006), Halkla İlişkiler ve Hedef Kitleyle İletişimde Kurumsal Web Sitelerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslar arası Konferansı, 1-3 Kasım İstanbul.
  • PAKSOY, Arzu Çekirge (1999), Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları, 1. Baskı, Rota Yayınları, İstanbul.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2001), Halkla İlişkiler Nedir, 2.Baskı, Beta Yayınevi, İstanbul.
  • SCHULTZ, Majken Ervolder ve Lars- Hulten Jannik (1997), The Integration Between Corporate Culture, Identity and Image: The Emergence Of A New Industry. Alparslan Çelebi (Translated by), Conference on Corporate Reputation, Image and Competitiveness Stern School of Business, January,
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesrin Canpolat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Canpolat, N. (2012). Halkla İlişkiler ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 95-106.
AMA Canpolat N. Halkla İlişkiler ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Ağustos 2012;5(2):95-106.
Chicago Canpolat, Nesrin. “Halkla İlişkiler Ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Ağustos 2012): 95-106.
EndNote Canpolat N (01 Ağustos 2012) Halkla İlişkiler ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 2 95–106.
IEEE N. Canpolat, “Halkla İlişkiler ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 95–106, 2012.
ISNAD Canpolat, Nesrin. “Halkla İlişkiler Ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/2 (Ağustos 2012), 95-106.
JAMA Canpolat N. Halkla İlişkiler ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5:95–106.
MLA Canpolat, Nesrin. “Halkla İlişkiler Ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2012, ss. 95-106.
Vancouver Canpolat N. Halkla İlişkiler ve Reklam AjanslarınınHizmet Alanları: Web Sitelerine Yönelik Bir İnceleme. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5(2):95-106.