Tükenmişlik, hizmet sektöründe sıklıkla görülebilen bir sendromdur Bu çalışma da yiyecek ve içecek bölümü çalışanlarının tükenmişlik düzeylerinin ve iş doyumlarının bazı değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 114 yiyecek ve içecek personeli katılmıştır. Yiyecek ve içecek personelinin iş doyumları, İş Doyumu Ölçeği (Hackman ve Oldham, 1975), tükenmişlikleri Maslach Tükenmişlik Envanteri (Maslach ve Jackson, 1981), kullanılarak belirlenmiştir.
Burnout is a syndrome seen very often in the service sector. In this study it was investigated to determine whether the levels of professional burnout and job satisfaction in department of food and beverage personnel have significantly differentiated under some variables and to enlighten the correlations among them. 114 food and beverage employees, worked in Antalya-Belek Region, were totally consisted of the sampling group. The Maslach Burnout Inventory (Maslach and Jackson, 1981) and the Job Satisfaction Scale (Hackman and Oldham, 1975) used to assess burnout and job satisfaction respectively.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2 |