BibTex RIS Kaynak Göster

Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 195 - 215, 01.08.2012

Öz

The retailing sector, which offers goods to the end user, applies different practices to invite customers to the sales point. Shopping centres are structures formed with the union of retailers who sell goods for diverse needs, providing their customers with access to various goods they need in a single structure. Not only do the shopping centres provide their customers with a variety of goods in a single location, but they also design miscellaneous activities to turn shopping into a pleasure for them and enable them to spend a nice time together. In this context, it is necessary to properly specify the expectations of customers from shopping centres and the reasons for their shopping center preferences. The subject of this reserch is the evaluation of two shopping centres located in the city centre of Karabuk. In the scope of this research, a survey is given to the visitors of these two shopping centres. The 0-100 rating scale is used to enable participants to give more explicit answers to the survey. Percentage analysis and multiple single-factor analysis of variance (MANOVA) are applied to the acquired data. The result of the research shows that participants give higher scores to the shopping center preference criteria which are related to superior features of a shopping center they visit.

Kaynakça

  • AKAYDIN, Hüsnücan (2007), Perakende Mağaza Atmosferinin Müşterilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Rolü: Eskişehir İlindeki Alışveriş Merkezi Müşterileri İle Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • AKGÜN, Özlem (2008), Modern Alışveriş Merkezlerinin Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi Ve Konya İlinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • ALKİBAY, Sanem (1993), Organize Alışveriş Merkezleri Yönetimi ve Tüketicilerin Bu Merkezlere İlişkin Yaklaşımları, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ALKİBAY Sanem, Doğan TUNCER, Şeref HOŞGÖR (2007), Alışveriş Merkezleri Ve Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 230s.
  • ALTUNIŞIK, Remzi ve Kazım MERT (2007), “Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Saha Çalışması: Tüketiciler Kontrolü Yitiriyor mu?”, AMPD,http://www.ampd.org/images/tr/Arastirmalar/Makaleler/tuketici_kontrolu. pdf, Erişim Tarihi: 20.12.2011, ss. 1-10
  • ARSLAN Müge ve Nurettin Ozan BAKIR (2009), “Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri Ve Sadakate Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 32, ss. 39-49
  • BERMAN, Berry ve Joel EVANS (2010), Retail Management, 11. Edition, Prentice Hall, New Jersey, USA, 688p.
  • BLOCH Peter H.; Nancy M. RIDGWAY ve James E. NELSON (1991), “Leisure and the Shopping Mall”, Advances in Consumer Research, Vol. 18, pp. 445-452
  • BLOCH, Peter; Nancy RIDGWAY ve Scott DAWSON (1994), “The Shopping Mall as Consumer Habitat”, Journal of Retailing, Vol. 70, No. 1, pp. 23-42
  • CELAL, Meral Gökdoğan (2006), Alışveriş Mekanlarının Gelişim Süreci Örneklem: Eskişehir, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • CENGİZ, Emrah ve Berna ÖZDEN (2002), “Perakendecilikte Büyük Alışveriş Merkezleri Ve Tüketicilerin Büyük Alış Veriş Merkezleri İle İlgili Tutumlarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, ss. 64-79
  • CRAIG, A. Martin (2009), “Consumption Motivation and Perceptions of Malls: A Comparison of Mothers And Daughters”, Journal of Marketing Theory and Practice, vol. 17, no. 1, pp. 49–61.
  • DELISLE, James R. (2005), “U.S. Shopping Center Classifications: Challenges and Opportunities”, Research Review, Vol. 12, No. 2, pp. 96-101.
  • DİNÇER, Banu ve Caner DİNÇER (2011), “Tüketicilerin Alışveriş Merkezi Ziyareti Ve Davranışı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt: 15 Yıl: 11 Sayı: 21, ss. 317331.
  • ERMEÇ, Ayşegül (2007), Alışveriş Merkezi İmajının Mağaza İmajına Etkisi Üzerine Bir Uygulama, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • EUGENE W. Anderson ve Claes FORNELL (2000), “Foundations of the American Customer Satisfaction Index”, Total Quality Management, 11:7, pp. 869-882
  • FEINBERG, Richard A.; Brent SHEFFLER; Jennifer MEOLI ve Amy RUMMEL (1989), “There's Something Social Happening At The Mall”, Journal of Busıness And Psychology, Vol. 4, No. 1, pp. 49-63
  • FEINBERG, Richard A. (1991), “A Brief History of the Mall”, Advances in Consumer Research, Vol. 18, pp. 426-427
  • FEINBERG, Samuel (1960), What Makes Shopping Centers Tick, Fairchild Publications, USA,121 p.
  • FORNELL, Claes; Michael D. JOHNSON; Eugene W ANDERSON; Jaesung CHA ve Barbara Everitt BRYANT (1996), “The American Customer Satisfaction Index: Nature, Purpose, and Findings”, Journal of Marketing, Vol. 60, 4, pp. 7-18
  • FRASQUET, Marta; Irene GIL ve Alejandro MOLLA (2001); “Shopping-Centre Selection Modelling: A Segmentation Approach”, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 11: 1, 23-38
  • GEÇTİ, Fatih (2008), Perakende Sektöründe Alışveriş Merkezlerinin Gelişiminin Sektör Yasam Eğrisi Bağlamında İncelenmesi: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. ICSC (2011), ICSC Shopping Center Definitions, http://www.icsc.org/srch/about/impactofshoppingcenters/SC_Definitions.pdf, Erişim Tarihi: 29.12.2011
  • İLTER, Burcu, Özge ÖZGEN ve Bilge AYKOL (2007), “Lise Öğrencilerinin Alışveriş Merkezi Gereksinimlerinin Kano Modeli İle Sınıflandırılması: İzmir İli Uygulaması”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, ss. 141-162
  • KAI Kristensen; Anne MARTENSEN ve Lars GRØNHOLDT (1999), “Measuring The Impact Of Buying Behaviour on Customer Satisfaction”, Total Quality Management, 10: 4-5, pp. 602-614
  • KOTLER, Philip ve Kevin Lane KELLER (1997), Marketing Management, Twelfth Edition, Prentice Hall International Inc., New Jersey, USA, 729p.
  • KÖKSAL, Yüksel ve Emin EMİRZA (2011), “Kuruluş Yeri Açısından Cadde Ve Alış Veriş Merkezi Mağazacılığının Karşılaştırılması: Ankara İlinde Bir Araştırma”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 16, ss. 75-87
  • LEVY, Michael ve Barton WEITZ (2004), Retailing Management, 5th Edition, Mc Graw Hill, Irwin/Boston, 775p.
  • MARTENSEN, Anne ve Lars GRØNHOLDT (2003), “Improving Library Users' Perceived Quality, Satisfaction and Loyalty: An Integrated Measurement and Management System”, The Journal of Academic Librarianship, Vol. 29, No. 3, pp. 140-147
  • MARTIN, Craig A. ve L.W. TURLEY (2004), “Malls And Consumption Motivation: An Exploratory Examination of Older Generation Y Consumers”, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 32, No. 10, pp. 464–475
  • NAKİP, Mahir (2006), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, 2. Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara, 592s.
  • NILSEN, Henrik (2010), CSR in Banking – The Pursuit Toward Repairing Legitimacy And Reputation: A Case Study of Den Norske Bank And Danske Bank, Master Thesis, Copenhagen Business School, Msc International Business Department of International Economics & Management, Denmark.
  • OLSEN, Line Lervik (2002), Modeling Equity, Satisfaction and Loyalty in Business-toConsumer Markets, Dissertation for the Degree of Dr. Oecon, Norwegian School of Management, Department of Marketing, Norway.
  • OREL, Fatma Demirci (2000), “Yerleşim Yerlerine Yakınlığın Alışveriş Merkezi Müşterisi Olma (Shopping Center Patronage) Üzerindeki Etkileri”, 5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya, 16-18 Kasım 2000, ss. 301-312
  • ÖZCAN, Burcu (2007), Sosyolojik Olarak Tüketim ve Boş Zaman: İstanbul Olivium Outlet Center ve Galleria Alışveriş Merkezi Örnekleri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • SELVİ, Murat Selim (2006), “Toptan Yaş Meyve-Sebze Satınalma Sürecinde Büyük Alışveriş Merkezleri İle Meyve-Sebze Hallerinin Satınalma Personeli Açısından Değerlendirilmesi, Pazarlama Dünyası Dergisi, 2006/02, ss. 47-55
  • SEVERIN, Valerie; Jordan J. LOUVIERE ve Adam FINN (2001), “The Stability of Retail Shopping Choices Over Time And Across Countries”, Journal of Retailing, 77, pp. 185–202
  • TAYLOR, Susan Lee ve Robert M. COSENZA (2002), “Profiling Later Aged Female Teens: Mall Shopping Behavior and Clothing Choice,” Journal of Consumer Marketing, 19 (5), pp. 393–408.
  • VARİNLİ, İnci (2005), Marketlerde Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 218s.
  • YANIKLAR, Cengiz (2006), Tüketimin Sosyolojisi, Birey Yayıncılık, İstanbul, 232s.
  • YILMAZ, Veysel; Cengiz AKTAŞ ve H. Eray ÇELİK (2007), “Development of a Scale for Measuring Consumer Behavior in Store Choice”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7, Sayı: 1, pp. 171-184
  • YILMAZ, Veysel (2004); “Consumer Behavior In Shopping Center Choice”, Social Behavior and Personality; 32, 8, pp.783-790

Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 195 - 215, 01.08.2012

Öz

Son kullanıcıya ürün sunan perakendecilik sektöründe müşteriyi satış noktasına çekebilmek için farklı uygulamalar kullanılmaktadır. Tüketiciye, ihtiyaç duyduğu çok çeşitli ürünlere tek bir mekanda erişebilme imkanı veren alışveriş merkezleri, farklı ihtiyaçları karşılayan ürünlerin satıldığı perakende mağazalarının bir araya gelerek oluşturduğu bir yapıdır. Alışveriş merkezleri, ziyaretçilerine sadece ihtiyaç duyduğu birçok ürünü tek bir mekanda sunmakla kalmaz, onlar için alışverişi zevk haline getirmek ve kişisel veya ailevi olarak hoşça vakit geçirmelerini sağlamak için türlü aktiviteler de hazırlar. Bu bağlamda ziyaretçilerin alışveriş merkezlerinden beklentilerini ve alışveriş merkezlerini tercih nedenlerini doğru bir şekilde belirlemek gerekmektedir. Bu araştırma, Karabük şehir merkezinde faaliyet gösteren iki alışveriş merkezinin, ziyaretçileri tarafından değerlendirmelerini konu edinmektedir. Araştırma kapsamında iki alışveriş merkezini ziyaret edenlere anket uygulaması yapılmaktadır. Cevaplayıcıların anket formunda yer alan ifadelere daha net cevaplar verebilmeleri için ölçek olarak 0-100 puan ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilere mertebeli dereceleme ve tek faktörlü çoklu varyans analizi MANOVA uygulanmaktadır. Araştırma sonucunda cevaplayıcıların, ziyaret ettikleri alışveriş merkezinin üstün yanlarıyla ilgili alışveriş merkezi tercih kriterlerine daha yüksek puan verdikleri sonucuna ulaşılmaktadır.

Kaynakça

  • AKAYDIN, Hüsnücan (2007), Perakende Mağaza Atmosferinin Müşterilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Rolü: Eskişehir İlindeki Alışveriş Merkezi Müşterileri İle Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • AKGÜN, Özlem (2008), Modern Alışveriş Merkezlerinin Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi Ve Konya İlinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • ALKİBAY, Sanem (1993), Organize Alışveriş Merkezleri Yönetimi ve Tüketicilerin Bu Merkezlere İlişkin Yaklaşımları, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ALKİBAY Sanem, Doğan TUNCER, Şeref HOŞGÖR (2007), Alışveriş Merkezleri Ve Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 230s.
  • ALTUNIŞIK, Remzi ve Kazım MERT (2007), “Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Saha Çalışması: Tüketiciler Kontrolü Yitiriyor mu?”, AMPD,http://www.ampd.org/images/tr/Arastirmalar/Makaleler/tuketici_kontrolu. pdf, Erişim Tarihi: 20.12.2011, ss. 1-10
  • ARSLAN Müge ve Nurettin Ozan BAKIR (2009), “Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri Ve Sadakate Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 32, ss. 39-49
  • BERMAN, Berry ve Joel EVANS (2010), Retail Management, 11. Edition, Prentice Hall, New Jersey, USA, 688p.
  • BLOCH Peter H.; Nancy M. RIDGWAY ve James E. NELSON (1991), “Leisure and the Shopping Mall”, Advances in Consumer Research, Vol. 18, pp. 445-452
  • BLOCH, Peter; Nancy RIDGWAY ve Scott DAWSON (1994), “The Shopping Mall as Consumer Habitat”, Journal of Retailing, Vol. 70, No. 1, pp. 23-42
  • CELAL, Meral Gökdoğan (2006), Alışveriş Mekanlarının Gelişim Süreci Örneklem: Eskişehir, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • CENGİZ, Emrah ve Berna ÖZDEN (2002), “Perakendecilikte Büyük Alışveriş Merkezleri Ve Tüketicilerin Büyük Alış Veriş Merkezleri İle İlgili Tutumlarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, ss. 64-79
  • CRAIG, A. Martin (2009), “Consumption Motivation and Perceptions of Malls: A Comparison of Mothers And Daughters”, Journal of Marketing Theory and Practice, vol. 17, no. 1, pp. 49–61.
  • DELISLE, James R. (2005), “U.S. Shopping Center Classifications: Challenges and Opportunities”, Research Review, Vol. 12, No. 2, pp. 96-101.
  • DİNÇER, Banu ve Caner DİNÇER (2011), “Tüketicilerin Alışveriş Merkezi Ziyareti Ve Davranışı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt: 15 Yıl: 11 Sayı: 21, ss. 317331.
  • ERMEÇ, Ayşegül (2007), Alışveriş Merkezi İmajının Mağaza İmajına Etkisi Üzerine Bir Uygulama, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • EUGENE W. Anderson ve Claes FORNELL (2000), “Foundations of the American Customer Satisfaction Index”, Total Quality Management, 11:7, pp. 869-882
  • FEINBERG, Richard A.; Brent SHEFFLER; Jennifer MEOLI ve Amy RUMMEL (1989), “There's Something Social Happening At The Mall”, Journal of Busıness And Psychology, Vol. 4, No. 1, pp. 49-63
  • FEINBERG, Richard A. (1991), “A Brief History of the Mall”, Advances in Consumer Research, Vol. 18, pp. 426-427
  • FEINBERG, Samuel (1960), What Makes Shopping Centers Tick, Fairchild Publications, USA,121 p.
  • FORNELL, Claes; Michael D. JOHNSON; Eugene W ANDERSON; Jaesung CHA ve Barbara Everitt BRYANT (1996), “The American Customer Satisfaction Index: Nature, Purpose, and Findings”, Journal of Marketing, Vol. 60, 4, pp. 7-18
  • FRASQUET, Marta; Irene GIL ve Alejandro MOLLA (2001); “Shopping-Centre Selection Modelling: A Segmentation Approach”, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 11: 1, 23-38
  • GEÇTİ, Fatih (2008), Perakende Sektöründe Alışveriş Merkezlerinin Gelişiminin Sektör Yasam Eğrisi Bağlamında İncelenmesi: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. ICSC (2011), ICSC Shopping Center Definitions, http://www.icsc.org/srch/about/impactofshoppingcenters/SC_Definitions.pdf, Erişim Tarihi: 29.12.2011
  • İLTER, Burcu, Özge ÖZGEN ve Bilge AYKOL (2007), “Lise Öğrencilerinin Alışveriş Merkezi Gereksinimlerinin Kano Modeli İle Sınıflandırılması: İzmir İli Uygulaması”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, ss. 141-162
  • KAI Kristensen; Anne MARTENSEN ve Lars GRØNHOLDT (1999), “Measuring The Impact Of Buying Behaviour on Customer Satisfaction”, Total Quality Management, 10: 4-5, pp. 602-614
  • KOTLER, Philip ve Kevin Lane KELLER (1997), Marketing Management, Twelfth Edition, Prentice Hall International Inc., New Jersey, USA, 729p.
  • KÖKSAL, Yüksel ve Emin EMİRZA (2011), “Kuruluş Yeri Açısından Cadde Ve Alış Veriş Merkezi Mağazacılığının Karşılaştırılması: Ankara İlinde Bir Araştırma”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 16, ss. 75-87
  • LEVY, Michael ve Barton WEITZ (2004), Retailing Management, 5th Edition, Mc Graw Hill, Irwin/Boston, 775p.
  • MARTENSEN, Anne ve Lars GRØNHOLDT (2003), “Improving Library Users' Perceived Quality, Satisfaction and Loyalty: An Integrated Measurement and Management System”, The Journal of Academic Librarianship, Vol. 29, No. 3, pp. 140-147
  • MARTIN, Craig A. ve L.W. TURLEY (2004), “Malls And Consumption Motivation: An Exploratory Examination of Older Generation Y Consumers”, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 32, No. 10, pp. 464–475
  • NAKİP, Mahir (2006), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, 2. Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara, 592s.
  • NILSEN, Henrik (2010), CSR in Banking – The Pursuit Toward Repairing Legitimacy And Reputation: A Case Study of Den Norske Bank And Danske Bank, Master Thesis, Copenhagen Business School, Msc International Business Department of International Economics & Management, Denmark.
  • OLSEN, Line Lervik (2002), Modeling Equity, Satisfaction and Loyalty in Business-toConsumer Markets, Dissertation for the Degree of Dr. Oecon, Norwegian School of Management, Department of Marketing, Norway.
  • OREL, Fatma Demirci (2000), “Yerleşim Yerlerine Yakınlığın Alışveriş Merkezi Müşterisi Olma (Shopping Center Patronage) Üzerindeki Etkileri”, 5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya, 16-18 Kasım 2000, ss. 301-312
  • ÖZCAN, Burcu (2007), Sosyolojik Olarak Tüketim ve Boş Zaman: İstanbul Olivium Outlet Center ve Galleria Alışveriş Merkezi Örnekleri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • SELVİ, Murat Selim (2006), “Toptan Yaş Meyve-Sebze Satınalma Sürecinde Büyük Alışveriş Merkezleri İle Meyve-Sebze Hallerinin Satınalma Personeli Açısından Değerlendirilmesi, Pazarlama Dünyası Dergisi, 2006/02, ss. 47-55
  • SEVERIN, Valerie; Jordan J. LOUVIERE ve Adam FINN (2001), “The Stability of Retail Shopping Choices Over Time And Across Countries”, Journal of Retailing, 77, pp. 185–202
  • TAYLOR, Susan Lee ve Robert M. COSENZA (2002), “Profiling Later Aged Female Teens: Mall Shopping Behavior and Clothing Choice,” Journal of Consumer Marketing, 19 (5), pp. 393–408.
  • VARİNLİ, İnci (2005), Marketlerde Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 218s.
  • YANIKLAR, Cengiz (2006), Tüketimin Sosyolojisi, Birey Yayıncılık, İstanbul, 232s.
  • YILMAZ, Veysel; Cengiz AKTAŞ ve H. Eray ÇELİK (2007), “Development of a Scale for Measuring Consumer Behavior in Store Choice”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7, Sayı: 1, pp. 171-184
  • YILMAZ, Veysel (2004); “Consumer Behavior In Shopping Center Choice”, Social Behavior and Personality; 32, 8, pp.783-790
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Çağlar Çakmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakmak, A. Ç. (2012). Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 195-215.
AMA Çakmak AÇ. Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Ağustos 2012;5(2):195-215.
Chicago Çakmak, Ali Çağlar. “Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Ağustos 2012): 195-215.
EndNote Çakmak AÇ (01 Ağustos 2012) Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 2 195–215.
IEEE A. Ç. Çakmak, “Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 195–215, 2012.
ISNAD Çakmak, Ali Çağlar. “Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/2 (Ağustos 2012), 195-215.
JAMA Çakmak AÇ. Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5:195–215.
MLA Çakmak, Ali Çağlar. “Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2012, ss. 195-1.
Vancouver Çakmak AÇ. Ziyaretçilerin Alişveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenlerinin Araştırılması: Karabük Şehir Merkezinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5(2):195-21.