Dynamics of the knowledge society change the conditions of the business competition. This change trend keeps change necessary in business value chain to develop strategies which create competitive advantage. In this regard, intellectual capital and integrating the intellectual capital efficiently into the value chain during the value creation process can be more sufficient for the firms to act “customer oriented” and use this as a competitive advantage. In this context, firstly competition and competetive strategies, secondly, value, value chain, and value chain analysis thirdly, intellectual capital as a competetive advantage factor are discussed in this paper.
Competitive Advantage Value Chain Intellectual Capital Knowledge Economy
Bilgi toplumu dinamikleri işletmelerin içinde bulundukları rekabet koşullarını değiştirmektedir. Bu değişim, rekabet avantajı yaratacak stratejiler geliştirmek için, işletmelerin değer zincirinde de değişimi gerekli kılmaktadır. İşletmelerin “değer yaratma” sürecinde “müşteri odaklı hareket edebilmeleri” ve bunu rekabet avantajı unsuru haline getirebilmeleri, sahip oldukları entelektüel sermayeye ve bu entelektüel sermayenin etkin bir biçimde değer yaratma süreciyle bütünleşebilmesine bağlıdır. Bu bağlamda, çalışmanın birinci bölümünde rekabet ve rekabet stratejileri, ikinci bölümünde değer, değer zinciri ve analizi, üçüncü bölümünde de rekabetçi avantaj unsuru olarak entelektüel sermaye kavramları ele alınmaktadır.
Rekabet Avantajı Değer Zinciri Entelektüel Sermaye Bilgi Ekonomisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2 |