BibTex RIS Kaynak Göster

Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 216 - 237, 01.08.2012

Öz

Dynamics of the knowledge society change the conditions of the business competition. This change trend keeps change necessary in business value chain to develop strategies which create competitive advantage. In this regard, intellectual capital and integrating the intellectual capital efficiently into the value chain during the value creation process can be more sufficient for the firms to act “customer oriented” and use this as a competitive advantage. In this context, firstly competition and competetive strategies, secondly, value, value chain, and value chain analysis thirdly, intellectual capital as a competetive advantage factor are discussed in this paper.

Kaynakça

  • AKIN, Adnan ve ASLANOĞLU, Suphi, (2007), Rekabet Stratejisi Aracı Olarak Entelektüel Sermayenin Analitik Hiyerarşi Yöntemi Süreciyle Ölçülmesi: Bir Yazılım Firmasında Araştırma, İktisat İşletme ve Finans Dergisi, Yıl: 22 Sayı: Ekim s:44–60
  • ANDERSON, James C. ve NARUS, James A. (1998), Business Marketing: Understand What Customer Value, Harvard Business Review, Volume: 76, Issue:6, Nowember-December, s:53-65
  • BARUTÇUGİL, İsmet, (2002), Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul
  • BOOTH, Rupert, (1997), Appreciating the Value Before Counting the Cost, Management Accounting: Magazine for Chartered Management Accounts, 00251682, Volume:75, Issue:1, January, s:54
  • BUKOWITZ, Wendi, (1998), Benchmarking Intellectual Capital Measurement Practices, Measuring and Valuing Intellectual Capital Conference, 16–17 June, London
  • CHANG, Pao-Long ve CHEN, Wei-Ling, (2002), The Effect of Human Resource Management Practices on Firm Performance: Empirical Evidence from High-tech Firms in Taiwan, International Journal of Management, Volume: 19, Issue:4, December, s:622- 631
  • ÇETİN, Ayten, (2005), Entelektüel Sermaye ve Ölçülmesi, Marmara Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt:20, Sayı:1, s:359–378
  • DELANEY, John T. ve HUSELID, Mark A., (1996), The Impact of Human Resource Management Practices on Perceptions of Organizational Performance, The Academy of Management Journal, Volume:39, No:4, August, s: 949-969
  • DRUCKER, Peter F., (1998), Yeni Gerçekler: Devlet ve Politika Alanında, Ekonomi ve İş Dünyasında, Toplumda ve Dünya Görüşünde, Çeviren: Birtane Karanakçı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Genel Yayın No:312, Tarih Dizisi:25, Ankara, Altıncı Baskı
  • EDVINSSON, Leif, ve MALONE, Michael S., (1997), Intellectual Capital: Realizing Your Company’s True Value by Finding Its Hidden Brainpower., Harper Collins Pub., New York, First Edition
  • EDVINSSON, Leif, (1997). Developing Intellectual Capital at Skandia, Long Range Planning, Volume:30, Issue:3, June, s:366–373
  • ERASLAN, İ. Hakkı, HELVACIOĞLU Kuyucu, Aslı Deniz ve BAKAN, İsmail, (2008), Değer Zinciri (Value Chain) Yöntemi ile Türk Tekstil ve Hazırgiyim Sektörünün Değerlendirilmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi (C.X ,S II), s:307-332
  • EUSTACE, Clark, (2003), A New Perspective on the Knowledge Value Chain, Journal of Intellectual Capital, Volume:4, Issue: 4, s:588–596
  • FINLEY, Michael, (2011), http://www.skypoint.com/members/mfinley/toffler.htm, Erişim tarihi:10–11–2011
  • GIULIANI, Marco ve MARASCA, Stefano, (2011), Construction and Valuation of Intellectual Capital: A Case Study, Journal of Intellectual Capital, Volume:12, No:3, s:377–391
  • GÜROL, Yonca, (2011), Yeni Dünya Düzeninde İnsanın Örgütte Değişen Rolü, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, Birinci Baskı
  • GORZ, Andre, (2001), Yaşadığımız Sefalet, Çeviren: Nilgün Tutal, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
  • İSTANBUL SANAYİ ODASI, (2010), 9. Sanayi Kongresi İstanbul Sanayi Odası ve İnovasyon Sergisi Sürdürülebilir Rekabet Gücü: Sanayi ve Ekonomide Yapısal Dönüşüm, 7–8 Aralık, http://www.iso.org.tr/GenelIslemler/TrackDownload.aspx?fileUrl=/TR%2FDocu ments%2FYayinlar%2F9_sanayi_kongresi.zip?redirected=1, Erişim Tarihi: 20 07–2011
  • KAPLAN, Robert S. ve NORTON, David P., (1996), The Balanced Scorecaerd: Translating Strategy into Action, Harvard College, USA
  • KAPLINSKY, Raphael ve MORRIS, Mike, (2000), A Handbook for Value Chain Research, http://www.globalvaluechains.org/docs/VchNov01.pdf, Erişim Tarihi: 18–07–2011.
  • KEVÜK, Süleyman, (2006), Bilgi Ekonomisi Knowledge Economy, Journal of Yasar University, Volume:1, No: 4, s: 319–350, , http://joy.yasar.edu.tr/makale/no4_vol1/03_kevuk.pdf, Erişim Tarihi: 22–07–2011
  • KIPPENBERGER, T, (1997) The Value Chain: The Original Breakthrough, Antidote, The, Management Theory, Cilt:2, Sayı: 5, s:7 – 10
  • KIRIM, Arman, (2010), Bana Bi Akıl Ver Hocam: Rekabette Öne Geçmek için Nasıl Fark Yaratırız?, Sistem Yayıncılık, Eylül- İstanbul, Birinci Basım
  • LÖNNQVİST, Antt, KEMPPİLÄ, Sari, METTÄNEN, Paula PİRTTİMÄKİ, Virpi ve UUSİ-RAUVA, Erki, (2003), Developing Intangible Assets to Improve Productivity and Profıtability, Frontiers of E-Business Research, s: 204–214
  • MARR, Bernard, (2005), Management Consulting Practice on Intellectual Capital Editorial and Introduction to Special Issue, Journal of Intellectual Capital, Volume:6, No:4, s:469–473
  • MÜTERCİMLER, Erol, (2006), Geleceği Yönetmek: Yüksek Stratejiden Etki Odaklı Harekata, Alfa Basım, Yayım Dağıtım, İstanbul, İkinci Baskı
  • NAISBITT, John, (1997). Mega Trendler: Asya, Çeviren: Ulaş Kaplan, Altın Kitaplar Yayın Evi, İstanbul, Birinci Basım
  • NAKTİYOK, Atılhan ve TİMUROĞLU, M. Kürşat (2008), Öğrenme Yönlülüğün Müşteri Yönlülük Üzerine Etkileri, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 30, Ocak- Haziran, s:169–192
  • NAMASIVAYAM, Karthik ve DENİZCİ, Başak, (2006), Human Capital in Service Organizations: Identifying Value Drivers, Journal of Intellectual Capital, Volume:7, No:3, s:381–393
  • NERDRUM, Lars ve ERIKSON, Truls,(2001), Intellectual Capital:A Human Capital Perspective, Journal of Intellectual Capital, Volume:2, No:2, s:127-135
  • NIVEN, Paul R., (2006), Balanced Scorecard Step-By-Step: Maximizing Performance and Maintaining Results, John Wıley &Sons, Inc.,Hoboken, New Jersey, Second Edition
  • ORTAK AKIL PLATFORMU, (2011), Müşteri İlişkileri Yönetimi: Dün/ Bugün/ Yarın, http://www.ortakakilplatformu.com/dosyalar/4.ppt#281,39,Erişim tarihi:23-012012
  • OTHMAN, Rozhan ve SHEEHAN, T. Norman, (2011), Value Creation Logics and Resource Management: A Review, Journal of Strategy and Management, Volume: 4, No: 1, s: 5–24
  • PORTER, Michael E., (1980), Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, The Free Press, NewYork, First Edition
  • PORTER, Michael E., (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, NewYork, First Edition
  • PORTER, Michael E., (2000), Rekabet Stratejisi: Sektör ve Rakip Analizi ve Teknikleri, Çeviri: Gülen Ulubilgen, Sistem Yayıncılık, Kasım - İstanbul, Birinci Basım
  • PORTER, Michael E., (2011), Rekabet Üzerine: Bir Harvard Business Review Kitabı, Marka: Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, Optimist Yayınları, Yayına Hazırlayan: Pınar Şiraz, Düzelti: Ayşegül Uyanık Örnekal, Haziran- İstanbul
  • RAMSAY, John, (2005), The Real Meaning of Value in Trading Relationships, International Journal of Operations& Production Management, Volume 25 (6), s:549–565
  • SAINT-ONGE, Hubert, (1998). Human, Structural and Customer Capital, Measuring and Valuing Intellectual Capital Conference, 16–17 June, London
  • SCOTT, Mark C, (1998), Value Drivers: The Managers Guide to Driving Corporate Value Creation, John Wiley &Sons, Ltd. England
  • SHANK, John K., ve GOVINDARAJAN, Vijay (1992), Strategic Cost Management and the Value Chain, Journal of Cost Management fort he Manufacturing Industry, Volume 5 (4), Winter, s:5–21
  • STEWART, Thomas A., (1997), Entelektüel Sermaye: Örgütlerin Yeni Zenginliği, Çeviren: Nurettin El Hüseyni, Mess Yayıncılık, Yayın No.258, İstanbul
  • TEECE, David J., (2000), Managing Intellectual Capital: Organizational, Strategic and Policy Dimensions, Oxford University Press, Great Britain
  • TIWANA, Amrit, (2003), Bilginin Yönetimi, Çeviren: Elif Özsayar, Dışbank Kitapları, İstanbul
  • TOFFLER, Alvin, (2011), http://www.alvintoffler.net/?fa=reviews, Erişim Tarihi:10–11– 2011
  • ÜLGEN, Hayri ve MİRZE, S. Kadri, (2004), İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayınları, İstanbul, Kasım, İkinci Baskı
  • YILMAZ, Yücel, (2006), Entelektüel Sermaye Yönetiminde Yeni Bir Sistem: Bilgi Bilânçosu, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt XXI, Sayı 1, s: 511–526
  • ZAİM, Halil ve GÜRÜN, Fethi, (2007), Kurumsal Başarının Gizli Anahtarı: Entelektüel Sermaye Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı: 53, s:295-312
  • ZENCİRKIRAN, Mehmet, (2005), Sanayi Toplumundan Enformasyon Toplumuna: Değişen Çalışma Hayatı ve Yeni Değerler, Çalışma Yaşamında Değişimler: Örgütsel Bakış (Editör: Aşkın Keser), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, İkinci Baskı
  • VAN DER WIELE, Ton, BOSELIE, Paul ve HESSELINK, Martijin, (2002), Empirical Evidence for the Relationship between Customer Satisfaction and Business Performance, Managing Service Quality, Volume: 12, No: 3, s: 184 – 193.
  • WALTERS, David ve LANCASTER, Geoff, (1999a), Value and Information-Concepts and Issues for Management, Management Decision, Volume 37 (8), s:643–656
  • WALTERS, David ve LANCASTER, Geoff, (1999b), Value-based Marketing and Its Usefulness to Customers, Management Decision, Volume 37 (9), s:697–708
  • WALTERS, David ve LANCASTER, Geoff, (2000), Implementing Value Strategy Through the Value Chain, Management Decision, Volume 38 (3), s:160–178
  • WEB and MACROS, (2012), http://www.webandmacros.net/assets-BalancedScorecard.htm, Erişim tarihi: 27–01–2012

Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 216 - 237, 01.08.2012

Öz

Bilgi toplumu dinamikleri işletmelerin içinde bulundukları rekabet koşullarını değiştirmektedir. Bu değişim, rekabet avantajı yaratacak stratejiler geliştirmek için, işletmelerin değer zincirinde de değişimi gerekli kılmaktadır. İşletmelerin “değer yaratma” sürecinde “müşteri odaklı hareket edebilmeleri” ve bunu rekabet avantajı unsuru haline getirebilmeleri, sahip oldukları entelektüel sermayeye ve bu entelektüel sermayenin etkin bir biçimde değer yaratma süreciyle bütünleşebilmesine bağlıdır. Bu bağlamda, çalışmanın birinci bölümünde rekabet ve rekabet stratejileri, ikinci bölümünde değer, değer zinciri ve analizi, üçüncü bölümünde de rekabetçi avantaj unsuru olarak entelektüel sermaye kavramları ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • AKIN, Adnan ve ASLANOĞLU, Suphi, (2007), Rekabet Stratejisi Aracı Olarak Entelektüel Sermayenin Analitik Hiyerarşi Yöntemi Süreciyle Ölçülmesi: Bir Yazılım Firmasında Araştırma, İktisat İşletme ve Finans Dergisi, Yıl: 22 Sayı: Ekim s:44–60
  • ANDERSON, James C. ve NARUS, James A. (1998), Business Marketing: Understand What Customer Value, Harvard Business Review, Volume: 76, Issue:6, Nowember-December, s:53-65
  • BARUTÇUGİL, İsmet, (2002), Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul
  • BOOTH, Rupert, (1997), Appreciating the Value Before Counting the Cost, Management Accounting: Magazine for Chartered Management Accounts, 00251682, Volume:75, Issue:1, January, s:54
  • BUKOWITZ, Wendi, (1998), Benchmarking Intellectual Capital Measurement Practices, Measuring and Valuing Intellectual Capital Conference, 16–17 June, London
  • CHANG, Pao-Long ve CHEN, Wei-Ling, (2002), The Effect of Human Resource Management Practices on Firm Performance: Empirical Evidence from High-tech Firms in Taiwan, International Journal of Management, Volume: 19, Issue:4, December, s:622- 631
  • ÇETİN, Ayten, (2005), Entelektüel Sermaye ve Ölçülmesi, Marmara Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt:20, Sayı:1, s:359–378
  • DELANEY, John T. ve HUSELID, Mark A., (1996), The Impact of Human Resource Management Practices on Perceptions of Organizational Performance, The Academy of Management Journal, Volume:39, No:4, August, s: 949-969
  • DRUCKER, Peter F., (1998), Yeni Gerçekler: Devlet ve Politika Alanında, Ekonomi ve İş Dünyasında, Toplumda ve Dünya Görüşünde, Çeviren: Birtane Karanakçı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Genel Yayın No:312, Tarih Dizisi:25, Ankara, Altıncı Baskı
  • EDVINSSON, Leif, ve MALONE, Michael S., (1997), Intellectual Capital: Realizing Your Company’s True Value by Finding Its Hidden Brainpower., Harper Collins Pub., New York, First Edition
  • EDVINSSON, Leif, (1997). Developing Intellectual Capital at Skandia, Long Range Planning, Volume:30, Issue:3, June, s:366–373
  • ERASLAN, İ. Hakkı, HELVACIOĞLU Kuyucu, Aslı Deniz ve BAKAN, İsmail, (2008), Değer Zinciri (Value Chain) Yöntemi ile Türk Tekstil ve Hazırgiyim Sektörünün Değerlendirilmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi (C.X ,S II), s:307-332
  • EUSTACE, Clark, (2003), A New Perspective on the Knowledge Value Chain, Journal of Intellectual Capital, Volume:4, Issue: 4, s:588–596
  • FINLEY, Michael, (2011), http://www.skypoint.com/members/mfinley/toffler.htm, Erişim tarihi:10–11–2011
  • GIULIANI, Marco ve MARASCA, Stefano, (2011), Construction and Valuation of Intellectual Capital: A Case Study, Journal of Intellectual Capital, Volume:12, No:3, s:377–391
  • GÜROL, Yonca, (2011), Yeni Dünya Düzeninde İnsanın Örgütte Değişen Rolü, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, Birinci Baskı
  • GORZ, Andre, (2001), Yaşadığımız Sefalet, Çeviren: Nilgün Tutal, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
  • İSTANBUL SANAYİ ODASI, (2010), 9. Sanayi Kongresi İstanbul Sanayi Odası ve İnovasyon Sergisi Sürdürülebilir Rekabet Gücü: Sanayi ve Ekonomide Yapısal Dönüşüm, 7–8 Aralık, http://www.iso.org.tr/GenelIslemler/TrackDownload.aspx?fileUrl=/TR%2FDocu ments%2FYayinlar%2F9_sanayi_kongresi.zip?redirected=1, Erişim Tarihi: 20 07–2011
  • KAPLAN, Robert S. ve NORTON, David P., (1996), The Balanced Scorecaerd: Translating Strategy into Action, Harvard College, USA
  • KAPLINSKY, Raphael ve MORRIS, Mike, (2000), A Handbook for Value Chain Research, http://www.globalvaluechains.org/docs/VchNov01.pdf, Erişim Tarihi: 18–07–2011.
  • KEVÜK, Süleyman, (2006), Bilgi Ekonomisi Knowledge Economy, Journal of Yasar University, Volume:1, No: 4, s: 319–350, , http://joy.yasar.edu.tr/makale/no4_vol1/03_kevuk.pdf, Erişim Tarihi: 22–07–2011
  • KIPPENBERGER, T, (1997) The Value Chain: The Original Breakthrough, Antidote, The, Management Theory, Cilt:2, Sayı: 5, s:7 – 10
  • KIRIM, Arman, (2010), Bana Bi Akıl Ver Hocam: Rekabette Öne Geçmek için Nasıl Fark Yaratırız?, Sistem Yayıncılık, Eylül- İstanbul, Birinci Basım
  • LÖNNQVİST, Antt, KEMPPİLÄ, Sari, METTÄNEN, Paula PİRTTİMÄKİ, Virpi ve UUSİ-RAUVA, Erki, (2003), Developing Intangible Assets to Improve Productivity and Profıtability, Frontiers of E-Business Research, s: 204–214
  • MARR, Bernard, (2005), Management Consulting Practice on Intellectual Capital Editorial and Introduction to Special Issue, Journal of Intellectual Capital, Volume:6, No:4, s:469–473
  • MÜTERCİMLER, Erol, (2006), Geleceği Yönetmek: Yüksek Stratejiden Etki Odaklı Harekata, Alfa Basım, Yayım Dağıtım, İstanbul, İkinci Baskı
  • NAISBITT, John, (1997). Mega Trendler: Asya, Çeviren: Ulaş Kaplan, Altın Kitaplar Yayın Evi, İstanbul, Birinci Basım
  • NAKTİYOK, Atılhan ve TİMUROĞLU, M. Kürşat (2008), Öğrenme Yönlülüğün Müşteri Yönlülük Üzerine Etkileri, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 30, Ocak- Haziran, s:169–192
  • NAMASIVAYAM, Karthik ve DENİZCİ, Başak, (2006), Human Capital in Service Organizations: Identifying Value Drivers, Journal of Intellectual Capital, Volume:7, No:3, s:381–393
  • NERDRUM, Lars ve ERIKSON, Truls,(2001), Intellectual Capital:A Human Capital Perspective, Journal of Intellectual Capital, Volume:2, No:2, s:127-135
  • NIVEN, Paul R., (2006), Balanced Scorecard Step-By-Step: Maximizing Performance and Maintaining Results, John Wıley &Sons, Inc.,Hoboken, New Jersey, Second Edition
  • ORTAK AKIL PLATFORMU, (2011), Müşteri İlişkileri Yönetimi: Dün/ Bugün/ Yarın, http://www.ortakakilplatformu.com/dosyalar/4.ppt#281,39,Erişim tarihi:23-012012
  • OTHMAN, Rozhan ve SHEEHAN, T. Norman, (2011), Value Creation Logics and Resource Management: A Review, Journal of Strategy and Management, Volume: 4, No: 1, s: 5–24
  • PORTER, Michael E., (1980), Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, The Free Press, NewYork, First Edition
  • PORTER, Michael E., (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, NewYork, First Edition
  • PORTER, Michael E., (2000), Rekabet Stratejisi: Sektör ve Rakip Analizi ve Teknikleri, Çeviri: Gülen Ulubilgen, Sistem Yayıncılık, Kasım - İstanbul, Birinci Basım
  • PORTER, Michael E., (2011), Rekabet Üzerine: Bir Harvard Business Review Kitabı, Marka: Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, Optimist Yayınları, Yayına Hazırlayan: Pınar Şiraz, Düzelti: Ayşegül Uyanık Örnekal, Haziran- İstanbul
  • RAMSAY, John, (2005), The Real Meaning of Value in Trading Relationships, International Journal of Operations& Production Management, Volume 25 (6), s:549–565
  • SAINT-ONGE, Hubert, (1998). Human, Structural and Customer Capital, Measuring and Valuing Intellectual Capital Conference, 16–17 June, London
  • SCOTT, Mark C, (1998), Value Drivers: The Managers Guide to Driving Corporate Value Creation, John Wiley &Sons, Ltd. England
  • SHANK, John K., ve GOVINDARAJAN, Vijay (1992), Strategic Cost Management and the Value Chain, Journal of Cost Management fort he Manufacturing Industry, Volume 5 (4), Winter, s:5–21
  • STEWART, Thomas A., (1997), Entelektüel Sermaye: Örgütlerin Yeni Zenginliği, Çeviren: Nurettin El Hüseyni, Mess Yayıncılık, Yayın No.258, İstanbul
  • TEECE, David J., (2000), Managing Intellectual Capital: Organizational, Strategic and Policy Dimensions, Oxford University Press, Great Britain
  • TIWANA, Amrit, (2003), Bilginin Yönetimi, Çeviren: Elif Özsayar, Dışbank Kitapları, İstanbul
  • TOFFLER, Alvin, (2011), http://www.alvintoffler.net/?fa=reviews, Erişim Tarihi:10–11– 2011
  • ÜLGEN, Hayri ve MİRZE, S. Kadri, (2004), İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayınları, İstanbul, Kasım, İkinci Baskı
  • YILMAZ, Yücel, (2006), Entelektüel Sermaye Yönetiminde Yeni Bir Sistem: Bilgi Bilânçosu, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt XXI, Sayı 1, s: 511–526
  • ZAİM, Halil ve GÜRÜN, Fethi, (2007), Kurumsal Başarının Gizli Anahtarı: Entelektüel Sermaye Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı: 53, s:295-312
  • ZENCİRKIRAN, Mehmet, (2005), Sanayi Toplumundan Enformasyon Toplumuna: Değişen Çalışma Hayatı ve Yeni Değerler, Çalışma Yaşamında Değişimler: Örgütsel Bakış (Editör: Aşkın Keser), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, İkinci Baskı
  • VAN DER WIELE, Ton, BOSELIE, Paul ve HESSELINK, Martijin, (2002), Empirical Evidence for the Relationship between Customer Satisfaction and Business Performance, Managing Service Quality, Volume: 12, No: 3, s: 184 – 193.
  • WALTERS, David ve LANCASTER, Geoff, (1999a), Value and Information-Concepts and Issues for Management, Management Decision, Volume 37 (8), s:643–656
  • WALTERS, David ve LANCASTER, Geoff, (1999b), Value-based Marketing and Its Usefulness to Customers, Management Decision, Volume 37 (9), s:697–708
  • WALTERS, David ve LANCASTER, Geoff, (2000), Implementing Value Strategy Through the Value Chain, Management Decision, Volume 38 (3), s:160–178
  • WEB and MACROS, (2012), http://www.webandmacros.net/assets-BalancedScorecard.htm, Erişim tarihi: 27–01–2012
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Erkanlı Bu kişi benim

Süreyya Karsu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erkanlı, H., & Karsu, S. (2012). Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 216-237.
AMA Erkanlı H, Karsu S. Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Ağustos 2012;5(2):216-237.
Chicago Erkanlı, Hülya, ve Süreyya Karsu. “Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Ağustos 2012): 216-37.
EndNote Erkanlı H, Karsu S (01 Ağustos 2012) Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 2 216–237.
IEEE H. Erkanlı ve S. Karsu, “Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 216–237, 2012.
ISNAD Erkanlı, Hülya - Karsu, Süreyya. “Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/2 (Ağustos 2012), 216-237.
JAMA Erkanlı H, Karsu S. Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5:216–237.
MLA Erkanlı, Hülya ve Süreyya Karsu. “Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2012, ss. 216-37.
Vancouver Erkanlı H, Karsu S. Değer Zincirinde Entellektüel Sermaye. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5(2):216-37.