BibTex RIS Kaynak Göster

Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 238 - , 01.08.2012

Öz

The strength of determining voter behaviour of which variables influenced by and mutability of voter choices result in increasing effort undertaken by political parties and candidates for influencing voter choices. As a perspective of political marketing, the communication degrees of political parties and candidates with voters playing an important role on their success. For this reason the use of internet for political marketing efforts, make the communication come true more fast and more effective for two sides. Consequently, the direct communication linking the web sites of political parties and candidates with voters, will have a positive contribution to efforts in election periods. In this study, first the subject of political marketing is discussed and the related literature and as a new way of communicaion for politicians web sites are analyzed. Later, the web sites of mayors are analzyed by different criteria.

Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 238 - , 01.08.2012

Öz

GÜVEN ÖZ Seçmen davranışlarını etkileyen değişkenlerin tespit edilmesinin güçlüğü ve seçmen tercihlerinin değişebilir olması, siyasi partilerin ve adayların tercihleri etkilemek için gösterdikleri çabaların artmasına neden olmaktadır. Siyasal pazarlama bakış açısıyla partilerin ve adayların seçmenler ile iletişim düzeyi, başarılarında önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle internetin siyasal pazarlama çalışmaları için kullanılması, iletişimin her iki taraf için daha hızlı ve daha etkili olmasını sağlamaktadır. Bu bağlamda, partilerin ve adayların sahip oldukları web siteleri ile seçmenlere yönelik doğrudan iletişim kurmaları, seçim dönemlerinde gerçekleştirecekleri çalışmalara olumlu katkı sağlayacaktır. Çalışmada, siyasetçiler için yeni bir iletişim aracı olan web sitelerinin değerlendirilmesi amacıyla öncelikle siyasal pazarlama konusu aktarılmış, konu ile ilgili literatür incelemesinde bulunulmuş, daha sonra da web sitesi kullanan belediye başkanlarının web siteleri çeşitli kriterlere göre değerlendirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Can Demirtaş Bu kişi benim

Nihan Özgüven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirtaş, M. C., & Özgüven, N. (2012). Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 238.
AMA Demirtaş MC, Özgüven N. Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Ağustos 2012;5(2):238.
Chicago Demirtaş, Mehmet Can, ve Nihan Özgüven. “Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Ağustos 2012): 238.
EndNote Demirtaş MC, Özgüven N (01 Ağustos 2012) Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 2 238.
IEEE M. C. Demirtaş ve N. Özgüven, “Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, s. 238, 2012.
ISNAD Demirtaş, Mehmet Can - Özgüven, Nihan. “Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/2 (Ağustos 2012), 238.
JAMA Demirtaş MC, Özgüven N. Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5:238.
MLA Demirtaş, Mehmet Can ve Nihan Özgüven. “Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2012, s. 238.
Vancouver Demirtaş MC, Özgüven N. Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5(2):238.