The rapid development of communication tools significantly affects the functioning of financial markets. This research’s problem consist of funding institutions that supply products and services to develop marketing strategies for demands and expectations of the market advertisement’s fund gap and more funds and determine the level of people to respond to the interests and wishesIn this study, necessary literaure review were done and the questionaire method was applied to existing bank customer in Ankara. The research was carried out on the data,based on the questionaire.As a result of this research, It is found that middle-age group, higher levels of education and male customers are more affected bank advertsements and as a resut, they are customers of banks.
Banking Advertisement Consumer PreferencesJel Codes: M31 M37
İletişim araçlarının hızlı gelişimi finansal piyasaların işleyişini de önemli ölçüde etkilemektedir. Fon arz eden kurumların ürün ve hizmetlerini piyasanın istek ve beklentilerine yönelik geliştirdikleri pazarlama stratejilerinde reklamın fon fazlası ve fon açığı bulunan gerçek kişilerin ilgi ve isteklerine cevap verebilme düzeyinin belirlenmesi bu araştırmanın problemini oluşturmaktadır.Bu araştırmada, gerekli literatür taraması yapılarak, Ankara’daki mevcut banka müşterilerine anket yöntemi uygulanmıştır. Araştırma ankete dayanan veriler üzerinde yürütülmüştür.Yapılan araştırma sonucunda orta yaş grubu, eğitim seviyesi yüksek ve erkek müşterilerin banka reklamlarından daha fazla etkilendiği ve bunun sonucunda da bankaların müşterisi oldukları bulgusuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 1 |