In a highly competitive environment food businesses trying to pursue their activities, need to increase and maintain their market share and profitability, to control costs effectively and ensure cost -effectiveness as well as to produce products that provide customers continuity. In this respect, food businesses aim to ensure cost control from menu planning phas e to sales evaluation phase. In these phases using comparatively standard recipe and the balance of the amount of product provide an effective cost control. An effective cost control is important as it protect the business against mistake, fault and stolen and thus increase their profitability and sales business. The purpose of this study is to ensure cost control and efficiency in the food business by using comparatively standard recipe and the balance of the amount of product. With this purpose, field research was conducted in a food business operating in Alanya
Yoğun rekabet ortamında faaliyetlerini sürdürmeye çalışan yiyecek işletmelerinin temel amacı, pazar paylarını ve karlılıklarını artırmak, müşteri devamlılığı sağlayacak ürün üretmektir. Bu amacı gerçekleştirmek için de maliyetlerini kontrol etmek ve maliyet etkinliği sağlamak zorundadırlar. Bu nedenle yiyecek işletmeleri menü planlama aşamasından satış değerlendirme aşamasına kadar ürettikleri ürünlerde maliyet kontrolü sağlamaya çalışmaktadırlar. Yiyecek işletmelerde, standart reçete ve mamul miktar dengesi tablosunun karşılaştırmalı olarak kullanılması etkin bir maliyet kontrolü sağlamaktadır. Etkin bir maliyet kontrolü; hata ve hileyi önleyeceği, dolayısı ile işletmenin karlılığını artıracağı için önem arz etmektedir. Çalışmanın amacı, standart reçeteler ve mamul miktar dengesini karşılaştırmalı bir şekilde kullanarak yiyecek işletmelerinde maliyet kontrolü ve etkinliğinin nasıl sağlanacağını ortaya koymaktır. Bu amaçla Alanya’da faaliyet gösteren bir yiyecek işletmesinde alan araştırması yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |