Level of internal marketing pract ices for service businesses is perceived as an important indicator of the service quality. Serv ice culture is another source of service quality which a ims to be service oriented. Cruise ports provide services to meet the quality e xpectations of the different parties such as cruise ship lines, ship agencies, tour and travel agencies, ship passengers and community. In this study, it has been aimed to determine the re lationship of the internal ma rket ing applications at cruise ports in the development of service culture. In this respect, research questions have been developed through evaluation of the literature on internal marketing and service culture. An e xploratory study has been performed through a qualitative research and ethnographic case study method has been applied. Within the scope of the ethnographic method, observation, semi -structured interviews, e xa mination of documents have been used as data collection techniques. The case study has been developed within a c ruise port located in the Aegean Region and the results have been evaluated under the basic themes created by encoding the findings. The contribution of this research e mphasizes that it is important to evaluate the internal marketing approach of companies and the resulting reflections on creation of the ir service culture
Özet
Hizmet işletmeleri için içsel pazarlama uygulamalarının düzeyi hizmet kalitesinin önemli bir göstergesi olarak algılanmaktadır. Hizmet kültürü ise hizmet yönlülüğü amaçlayan diğer bir hizmet kalitesi kaynağıdır. Kruvaziyer liman işletmelerinin başta kruvaziyer gemi hatları olmak üzere gemi acentaları, tur ve seyahat acenteleri, gemi yolcuları ve bölge halkı gibi birbirinden farklı tarafların kalite beklentilerini karşılayarak hizmetlerini sunmaları beklenmektedir. Bu çalışmada kruvaziyer limanlarda içsel pazarlama uygulamasıyla hizmet kültürünün geliştirilmesindeki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda öncelikle içsel pazarlama ve hizmet kültürü literatürü değerlendirilerek araştırma soruları geliştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay uygulaması için etnografik yönteme başvurulmuştur. İlgili örnek olay uygulaması keşifseldir. Etnografik yöntem kapsamında gözlem, yarı-yapılandırılmış görüşme, işletme dokümanlarının incelenmesi gibi veri toplama tekniklerine başvurularak Ege Bölgesinde yer alan bir kruvaziyer liman kapsamında örnek olay geliştirilmiş ve literatüre göre belirlenen kodlamayla oluşturulan temel temalar altında değerlendirilmiştir. Bu araştırma sonucunda sağlanan katkılarda işletmede uygulanan içsel pazarlama yaklaşımının, hizmet kültürünün oluşturulmasındaki yansımalarının değerlendirilmesinin önem taşıdığı saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: İçsel pazarlama, hizmet kültürü, kruvaziyer turizm
JEL Kodları: M310, L840
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |