This article presents a review of the Vatican attitude towards mass communicat ions in general and especially to the new in formation technologies. It analyses the successful e xa mp les of their usage for the purpose of catholic religion propaganda. Today Vatican is presented in the information space not only by traditional med ia and their on-line versions, but also by such latest canals ass RSS, chat room, newsgroup, ma iling list, social net Facebook, v ideo server YouTube, mu ltip le internet sites, dedicated to the Catholic re ligion, journalists – vaticanists blogs. All th is permits to speak about such modern phenomena as Internet Church and Cyber religion
Makalede, genel olarak Vatikan`ın kitle iletişim araçlarına ve özellikle de yeni bilgi teknolojilerine yönelik tutumu gözden geçirilmektedir. Burada Katolik din propagandası amacıyla başarılı kullanım örnekleri analiz edilmektedir.
Bugün Vatikan, sadece geleneksel medya ve onların online sürümlerini değil, aynı zamanda RSS tür kanalları, sohbet odalarını, haber grubu, e-posta listesi, sosyal ağ; Facebook, video sunucusu YouTube, çok sayıda internet sitesi ve başkalarını bilgi kullanım alanına sunmuş, gazeteciler - vatikanist bloglar Katolik dinine adanmıştır. Makalede internet Kilisesi ve Siber din gibi bütün bu modern olaylarla ilgili konuşulmakta ve Vatikan ogrneginde dinin yaygınlaştırılmasında çağdaş bilgi teknolojilerinin rolü araştırılmaktadır.
Vatikan Ahlak (etik) İnternet Teknoloji Blog Bilgi Propaganda
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |