Bu çalışma, örgütlerde izlenim yönetimi taktiklerinin (niteliklerini tanıtma, kendini sevdirme ve örnek olma) kullanım düzeyini ve olumsuz örgütsel sonuçları (sinizm ve adaletsizlik algısını) nasıl etkilediğini, performans değerleme sürecinden duyulan memnuniyetsizliğin aracılık rolü kapsamında incelemektedir. Bu kapsamda Fortune-Türkiye Dergisi 2011 yılı ilk 500 şirket listesinden, sektör ve istihdam yapılarına göre seçilen temsili 30 şirketteki 369 beyaz yakalı çalışana anket uygulanmıştır. Farklı analizlerden elde edilen sonuçlar, teorik beklentilere göre yapısal eşitlik modellemesi ile oluşturulan hipotezleri destekler niteliktedir. Tüm bulgular, izlenim yönetimi taktiklerinin kullanılma düzeyi ile örgütsel sinizm ve adaletsizlik algısı arasındaki negatif ilişkilerde, performans değerleme sonuçlarından duyulan memnuniyetsizlik algısının önemli bir aracı faktör olduğunu ortaya koymaktadır.
İzlenim Yönetimi Olumsuz Örgütsel Sonuçlar Performans Değerleme Aracılık Etkisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1 |