Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 163 - 188, 01.06.2015

Öz

Kaynakça

  • “Academia International”, (2013). “Studying English Can Help Your Hospitality Career”, http://www.academia21.com/blog/2012/02/29/studying-english-hospitality-career/ e.t:23.11.2013.
  • “Amerikan Kültür”, (2013). http://www.amerikankultur.org.tr/elp/html/., 14.12.2013.
  • “Avrupa Dil Portfolyosu”, (2013). http://www.adp.meb.gov.tr/nedir.php/., 14.12.2013.
  • “Hospitality School”, (2013). http://www.hospitality-school.com/launching-english-forhotel- online-training-course/., 25.12.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi”, (2013). http://www.myk.gov.tr., 21.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013). http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/y ayımlananmeslek- standartları/., 25.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013). http://www.myk.gov.tr/index.php/sıkca /sorulan/sorular=Soru3/., 23.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013). http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/component/ msd/?view=msd&layout=msdlis/., 23.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013)., http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/ulusalyeterlilikler/ 217-ulusal-yeterllk-cercevesi-uyc/., 25.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013)., http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/yayımlananulusal- meslek-standartları/1322/., 21.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2014). http://www.hospitality-school.com/launchingenglish- for-hotel-online-training-course/., 05.01.2014.
  • “Setup My Hotel”, (2013). www.setupmyhotel.com/ train-m y-hotel-staff/ho w-todefine- sop-in-hotels-html/., 25.12.2013
  • “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi”, (2013). http://www.tyyc. gov.tr/?pid=48., 2.11.2013.
  • “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi”, (2013). http://www.tyyc. yok.gov.tr/ /?pid=32/ ., 21.11.2013.
  • Ayık, O., (2013). “Sektör Çağın İhtiyaçlarına Göre Yeniden Organize Olmalı” TÜROFED Bülten, Aralık, http://www.turofed.org.tr/., 05.11.2013.
  • Bobanovic, M. K., Grzinic, J., (2011). “The Importance of English Language Skills in Tourism Sektor: A Comparative Study of Students/Employees Perceptions in Croatia”, Journal of Tourism, Culture and Territorial Development, 2 (4).
  • Council of Europe, (2010). “Language Passport”, Ihttp://www.cs.coe.int/team40 /portfolio/lists/published/Attachments/39/BEDAF/%20Language%20Passport.pdf/., 14.12.2013.
  • Council of Europe, (2011). “Welcome to the Website for the European Language Portfolio”, http://www.coe.int/t/dg4/education/elp/., 14.12.2013.
  • Davras, G. M. ve Bulgan, G., (2012). “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İngilizce Hazırlık Eğitimine Yönelik Tutumları: Isparta MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği Örneği”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (2), 227-238.
  • Dubicka, I. ve O’Keeffe, M., (2002). English for International Tourism, (Preintermediate Student’s Book), Pearson Education ESL, December.
  • Emeksiz, M., Yolal, M., Acar, G. D., Kozak, M. A., (2007). Otel İşletmelerinde Konaklama Hizmetleri. Acar Gürel, D. (Ed.)., Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No: 2660.
  • Gomes, A., (2012), Transcript of the Importance of English in Hospitality Industry”, http://www.prezi.com/r-3evemlgxt/the-importance-of-english-in-the-hospitalityindustry/., 23.11.2013.
  • Harding, K. ve Henderson, P., (1994). High Seoson, Oxford University Press, July.
  • Hobson, J. M., (1998). English Communication in Hospitality Industry: The Employee’ Perspective, A Thesis Submitted in Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Social Sciences, Rhodes University, Department of Psychology, London: January.
  • Hutchinson, T., (2007). English for Life: Elemenraty Stusent’s Book, Oxford University Press.
  • İKMEP, İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi, (2010). “2010-2011 Yılında Uygulanacak Olan MYO Öğretimi Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Yeterlilik Tablosu” http://www.ikmep.yok.gov.tr/page= KatDown&v iew=List&filed=101/., 21.11.2013.
  • Jones, L., (2005). Welcome, English for Travel and Tourism Industry, (2 Edition), Cambridge University Press.
  • Kozak, M., (2009). “Akademik Turizm Eğitimi Üzerine Bir Durum Analizi”, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 1-20.
  • Lopmon, L., (2010). “English for Tourism: A Proposal to İmprove Communication Skills in University Students” http://www.buenastareas.com/ensayos/English-For-Tourism-a- Proposal-To/673514 html/., 03.01.2014.
  • McCarthy, M. ve O’Dell, F., (1999). English Vocabulary in Use (Elementary), UK: Cambridge University Press.
  • MYK, (2012). Mesleki Yeterlilik Kurumu Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi, Taslak İstişare Belgesi, Ankara: Temmuz.
  • O’Hara, F., (2002). Be My Guest, UK: Cambridge University Press.
  • Oxenden, C., Latham, O.C., Koenig, C. ve Brennan, B., (2007). New English File, (Intermediate Level), Oxford University Press.
  • Persiani. R. ve Reppen, R., (2006). Enjoy Your Stay: English for the Hospitality and Travel Industry, USA: University of Michigan Press/ELT.
  • Prachanant, N. (2012, December). “Need Analysis of English Language Use in Tourism Industry”, Procedia, Social and Behavioral Sciences, 66 (7), 117-125.
  • Rao, R. ve Abdullah, S. (2007). The Role of the English Language in the Tourism Industry”, http://www.repo.uum.edu.my/3221/1/Ravi1.pdf/., 04.01.2014.
  • Simion, M. O., (2012). “The Importance of Teaching English in the Field of Tourism İn Universities”, Annals of the “Constantin Brancuşi”, University of Targu Jiu, Economy Series, Issue: 2/2012, 152-154.
  • Soars, L. J., (2011). New Headway, Elementary Student’s Book, Oxford University Press. TÜROFED Bülten, (Aralık, 2013). http://www.turofed.org.tr/., 05.11.2013.
  • TÜROFED Turizm Raporu, (2013), “Türkiye Otelciler Federasyonu Turizm Raporu” E. Karabulut (Ed.)., AKTOB Araştırma Birimi Yıl:2, Sayı:1, Antalya.
  • Zwier, L. J. ve Caplan, N., (2006). Everyday English for Hospitality Professionals, USA: COMPASS Publishing.

TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMLARINDA İNGİLİZCE EĞİTİMİNİN ULUSAL MESLEK STANDARTLARI VE ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 163 - 188, 01.06.2015

Öz

Ülkemizde turizm sektörü son yıllarda tartışmasız derecede stratejik bir önem kazanmıştır. Türkiye
turizminin beklenen yararı sağlaması ve uluslararası alanda rekabet gücünü artırabilmesi için yapılan işin
dünya standartlarında olması ve iş dünyasının ortak dili olan İngilizceyle iletişim kurması gerekmektedir.
Bu nedenle, sektörde çalışacak kişilere turizm bilincinin, mesleki bilgi ve becerilerin ve evrensel değerlerin
öğretilmesinin yanı sıra İngilizce yeterliliğinin kazandırılması nitelikli bir akademik eğitimle mümkündür.
Çalışmada, Turizm ve Otel İşletmeciliği önlisans eğitiminde öğrencilere kazandırılması gereken temel ve
mesleki İngilizce yeterliliği, Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK)’nun yayınladığı Ulusal Meslek
Standartları (UMS) ve Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi (UYÇ)’nde karşılaştırmalı olarak analiz edilip
değerlendirilmektedir. Amaç, literatür bilgisini ve MYK meslek yeterliliklerini sentezleyerek öğrencilerin
ihtiyaçlarına ve sektörün beklentilerine cevap verebilecek bir ders planı önermektir. Bu yönüyle literatüre
katkı yapması beklenen çalışma ile ayrıca akademisyenlerin dikkatini sektörle ilgili meslek standartlarına
ve öğrenciye kazandırılması gereken yeterliliklere çekerek ders planlarında revizyona ihtiyaç olup
olmadığını tartışmaya açmaktır.

Kaynakça

  • “Academia International”, (2013). “Studying English Can Help Your Hospitality Career”, http://www.academia21.com/blog/2012/02/29/studying-english-hospitality-career/ e.t:23.11.2013.
  • “Amerikan Kültür”, (2013). http://www.amerikankultur.org.tr/elp/html/., 14.12.2013.
  • “Avrupa Dil Portfolyosu”, (2013). http://www.adp.meb.gov.tr/nedir.php/., 14.12.2013.
  • “Hospitality School”, (2013). http://www.hospitality-school.com/launching-english-forhotel- online-training-course/., 25.12.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi”, (2013). http://www.myk.gov.tr., 21.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013). http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/y ayımlananmeslek- standartları/., 25.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013). http://www.myk.gov.tr/index.php/sıkca /sorulan/sorular=Soru3/., 23.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013). http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/component/ msd/?view=msd&layout=msdlis/., 23.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013)., http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/ulusalyeterlilikler/ 217-ulusal-yeterllk-cercevesi-uyc/., 25.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2013)., http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/yayımlananulusal- meslek-standartları/1322/., 21.11.2013.
  • “Mesleki Yeterlilik Kurumu”, (2014). http://www.hospitality-school.com/launchingenglish- for-hotel-online-training-course/., 05.01.2014.
  • “Setup My Hotel”, (2013). www.setupmyhotel.com/ train-m y-hotel-staff/ho w-todefine- sop-in-hotels-html/., 25.12.2013
  • “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi”, (2013). http://www.tyyc. gov.tr/?pid=48., 2.11.2013.
  • “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi”, (2013). http://www.tyyc. yok.gov.tr/ /?pid=32/ ., 21.11.2013.
  • Ayık, O., (2013). “Sektör Çağın İhtiyaçlarına Göre Yeniden Organize Olmalı” TÜROFED Bülten, Aralık, http://www.turofed.org.tr/., 05.11.2013.
  • Bobanovic, M. K., Grzinic, J., (2011). “The Importance of English Language Skills in Tourism Sektor: A Comparative Study of Students/Employees Perceptions in Croatia”, Journal of Tourism, Culture and Territorial Development, 2 (4).
  • Council of Europe, (2010). “Language Passport”, Ihttp://www.cs.coe.int/team40 /portfolio/lists/published/Attachments/39/BEDAF/%20Language%20Passport.pdf/., 14.12.2013.
  • Council of Europe, (2011). “Welcome to the Website for the European Language Portfolio”, http://www.coe.int/t/dg4/education/elp/., 14.12.2013.
  • Davras, G. M. ve Bulgan, G., (2012). “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İngilizce Hazırlık Eğitimine Yönelik Tutumları: Isparta MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği Örneği”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (2), 227-238.
  • Dubicka, I. ve O’Keeffe, M., (2002). English for International Tourism, (Preintermediate Student’s Book), Pearson Education ESL, December.
  • Emeksiz, M., Yolal, M., Acar, G. D., Kozak, M. A., (2007). Otel İşletmelerinde Konaklama Hizmetleri. Acar Gürel, D. (Ed.)., Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No: 2660.
  • Gomes, A., (2012), Transcript of the Importance of English in Hospitality Industry”, http://www.prezi.com/r-3evemlgxt/the-importance-of-english-in-the-hospitalityindustry/., 23.11.2013.
  • Harding, K. ve Henderson, P., (1994). High Seoson, Oxford University Press, July.
  • Hobson, J. M., (1998). English Communication in Hospitality Industry: The Employee’ Perspective, A Thesis Submitted in Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Social Sciences, Rhodes University, Department of Psychology, London: January.
  • Hutchinson, T., (2007). English for Life: Elemenraty Stusent’s Book, Oxford University Press.
  • İKMEP, İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi, (2010). “2010-2011 Yılında Uygulanacak Olan MYO Öğretimi Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Yeterlilik Tablosu” http://www.ikmep.yok.gov.tr/page= KatDown&v iew=List&filed=101/., 21.11.2013.
  • Jones, L., (2005). Welcome, English for Travel and Tourism Industry, (2 Edition), Cambridge University Press.
  • Kozak, M., (2009). “Akademik Turizm Eğitimi Üzerine Bir Durum Analizi”, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 1-20.
  • Lopmon, L., (2010). “English for Tourism: A Proposal to İmprove Communication Skills in University Students” http://www.buenastareas.com/ensayos/English-For-Tourism-a- Proposal-To/673514 html/., 03.01.2014.
  • McCarthy, M. ve O’Dell, F., (1999). English Vocabulary in Use (Elementary), UK: Cambridge University Press.
  • MYK, (2012). Mesleki Yeterlilik Kurumu Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi, Taslak İstişare Belgesi, Ankara: Temmuz.
  • O’Hara, F., (2002). Be My Guest, UK: Cambridge University Press.
  • Oxenden, C., Latham, O.C., Koenig, C. ve Brennan, B., (2007). New English File, (Intermediate Level), Oxford University Press.
  • Persiani. R. ve Reppen, R., (2006). Enjoy Your Stay: English for the Hospitality and Travel Industry, USA: University of Michigan Press/ELT.
  • Prachanant, N. (2012, December). “Need Analysis of English Language Use in Tourism Industry”, Procedia, Social and Behavioral Sciences, 66 (7), 117-125.
  • Rao, R. ve Abdullah, S. (2007). The Role of the English Language in the Tourism Industry”, http://www.repo.uum.edu.my/3221/1/Ravi1.pdf/., 04.01.2014.
  • Simion, M. O., (2012). “The Importance of Teaching English in the Field of Tourism İn Universities”, Annals of the “Constantin Brancuşi”, University of Targu Jiu, Economy Series, Issue: 2/2012, 152-154.
  • Soars, L. J., (2011). New Headway, Elementary Student’s Book, Oxford University Press. TÜROFED Bülten, (Aralık, 2013). http://www.turofed.org.tr/., 05.11.2013.
  • TÜROFED Turizm Raporu, (2013), “Türkiye Otelciler Federasyonu Turizm Raporu” E. Karabulut (Ed.)., AKTOB Araştırma Birimi Yıl:2, Sayı:1, Antalya.
  • Zwier, L. J. ve Caplan, N., (2006). Everyday English for Hospitality Professionals, USA: COMPASS Publishing.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Sarıaltın

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sarıaltın, H. (2015). TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMLARINDA İNGİLİZCE EĞİTİMİNİN ULUSAL MESLEK STANDARTLARI VE ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 163-188.

Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.