Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İSLAM DÜNYASININ EN BÜYÜK TARİHİ-ANIT MEZARLIĞININ (SELÇUKLU MEZARLIĞI) KÜLTÜR VE İNANÇ TURİZMİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 117 - 134, 01.06.2016

Öz

Kültür ve inanç turizmi, turizm aktivitelerinin ilk başladığı tarihlerden günümüze dek, ön planda yer alan
turizm çeşitleridir. Kültür ve inanç turizmi kapsamında hazırlanan bu çalışma, Türkiye sınırları içerisinde
Bitlis ilinin Ahlat ilçesinde yer alan Selçuklu Mezarlığı'nın turizm potansiyelini değerlendirmeyi
amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için 2012-2015 yılları arasında kültür ve inanç turizmi açısından
Selçuklu Mezarlığında alan araştırması ve gözlemler yapılmıştır. Alan araştırması kapsamında mezarlıkta
incelemeler yapılmış. Toplanan bilgiler SWOT/GZFT analiz yöntemine göre değerlendirilmiştir. Bu
çalışma neticesinde Selçuklu Mezarlığının kültür ve inanç turizmi açısından önemli bir turizm potansiyeline
sahip olduğu belirlenmiştir. Ancak tanıtım ve turizm aktiviteleri konusunda eksiklikler olduğu görülmüştür.
Mezarlığın sahip olduğu turizm potansiyelinin gerekli ölçüde değerlendirilmediği sonucuna varılmıştır.
Değerlendirmeler ışığında sonuç kısmında yapılabilirlik açısından uygun öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Amirou, R., (2000). Imaginaire du Tourisme Culturel, (Çeviren: Zafer Öter) Amirou R. ve Bachimon P. (eds.) Le Tourisme Local: UneCulture de l’Exotisme, Paris-France: L’Harmattan.
  • Çelik, A., (2008). Kültür Turizmi Çerçevesinde İnanç Turizmi Diyarbakır İli Örneği, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü Uzmanlık Tezi.
  • Elmastaş, N., (2001), "Ahlat Yöresi'nin Turizm Potansiyeli", Marmara Coğrafya Dergisi, 3(1), 153 -182.
  • Emekli, G., (2006). "Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel Turizm", Ege Coğrafya Dergisi, 15, 51-59.
  • Karamağaralı, B., (1992). Ahlat Mezar Taşları, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • McKercher, B. ve Cros H., (2002). Cultural Tourism, The Partnership Between Tourism and Cultural Heritage Management, New York: The Hawort Press.
  • Meydan Uygur, S. ve Baykan, E., (2007). "Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri", Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 30-49.
  • Özgüç, N., (2003). Turizm Cografyası, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Sargın S. (2006), "Yalvaç’ta İnanç Turizmi", Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 1-18.
  • Şahiner, T., (2012). İnanç Turizmi Potansiyeli Ve Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından Karaman, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şeyban, L., (2010). "Yalova'nın Altınova İlçesindeki Osmanlı Mezartaşları ve Kitâbeleri", Akademik İncelemeler Dergisi, 5(2), 172-226.
  • Tapur T., (2009). "Konya İlinde Kültür ve İnanç Turizmi", Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 473-492.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), (2015). “İl ve İlçelere Göre İl/İlçe Merkezi, Belde/Köy Nüfusu ve Yıllık Nüfus Artış Hızı”, http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=2305, 16.04.2016.
  • Wang, S., Fu, Y. Y., Cecil, A., Avgoust, S. H., (2006), "Residents’ Perceptions of Cultural Tourism And Quality of Life- A Longitudinal Approach", Tourism Today, 47-61.
  • Zeybek, R., (2001). Denizli Kabristanlığında XVIII. ve XIX. Yüzyıldan Kalma Mezar Taşlarının Tahlili, (Yayınlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 117 - 134, 01.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Amirou, R., (2000). Imaginaire du Tourisme Culturel, (Çeviren: Zafer Öter) Amirou R. ve Bachimon P. (eds.) Le Tourisme Local: UneCulture de l’Exotisme, Paris-France: L’Harmattan.
  • Çelik, A., (2008). Kültür Turizmi Çerçevesinde İnanç Turizmi Diyarbakır İli Örneği, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü Uzmanlık Tezi.
  • Elmastaş, N., (2001), "Ahlat Yöresi'nin Turizm Potansiyeli", Marmara Coğrafya Dergisi, 3(1), 153 -182.
  • Emekli, G., (2006). "Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel Turizm", Ege Coğrafya Dergisi, 15, 51-59.
  • Karamağaralı, B., (1992). Ahlat Mezar Taşları, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • McKercher, B. ve Cros H., (2002). Cultural Tourism, The Partnership Between Tourism and Cultural Heritage Management, New York: The Hawort Press.
  • Meydan Uygur, S. ve Baykan, E., (2007). "Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri", Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 30-49.
  • Özgüç, N., (2003). Turizm Cografyası, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Sargın S. (2006), "Yalvaç’ta İnanç Turizmi", Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 1-18.
  • Şahiner, T., (2012). İnanç Turizmi Potansiyeli Ve Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından Karaman, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şeyban, L., (2010). "Yalova'nın Altınova İlçesindeki Osmanlı Mezartaşları ve Kitâbeleri", Akademik İncelemeler Dergisi, 5(2), 172-226.
  • Tapur T., (2009). "Konya İlinde Kültür ve İnanç Turizmi", Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 473-492.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), (2015). “İl ve İlçelere Göre İl/İlçe Merkezi, Belde/Köy Nüfusu ve Yıllık Nüfus Artış Hızı”, http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=2305, 16.04.2016.
  • Wang, S., Fu, Y. Y., Cecil, A., Avgoust, S. H., (2006), "Residents’ Perceptions of Cultural Tourism And Quality of Life- A Longitudinal Approach", Tourism Today, 47-61.
  • Zeybek, R., (2001). Denizli Kabristanlığında XVIII. ve XIX. Yüzyıldan Kalma Mezar Taşlarının Tahlili, (Yayınlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sağbetullah Meriç

Öznur Bozkurt

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Meriç, S., & Bozkurt, Ö. (2016). İSLAM DÜNYASININ EN BÜYÜK TARİHİ-ANIT MEZARLIĞININ (SELÇUKLU MEZARLIĞI) KÜLTÜR VE İNANÇ TURİZMİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 117-134.

Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.