Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FIRSAT SATIŞ SİTELERİNİN GELİR YÖNETİMİ İÇERİSİNDEKİ ROLÜ: İSTANBUL’DA FAALİYET GÖSTEREN OTEL İŞLETMELERİNDE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 71 - 81, 29.12.2021
https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.910801

Öz

Konaklama işletmeleri tüm sektörlerde olduğu gibi faaliyet içerisinde bulundukları Pazar içerisinde çevreye uyum sağlayabilmek ve rekabet koşullarına ayak uydurabilmek amacıyla farklı yöntemlere yönelmektedirler. Gelir yönetimi de konaklama işletmelerinin rekabet edebilirlik açısından kullandığı araçlardan birisi olarak tanımlanabilmektedir. Bu çalışmanın temel araştırma sorusu “fırsat satış sitelerinin gelir yönetimi içerisindeki rolü nedir?” olarak belirlenmiş ve bu bağlamda araştırmada gelir yönetimi kavramı teorik olarak açıklanmıştır. Oluşturulan teorik arka plana bağlı olarak geliştirilen sorular çerçevesinde yapılan mülakatlar ve bu mülakatlardan elde edilen verilerin analiziyle araştırma sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma sonucunda fırsat satış sitelerinin kullanımının konaklama işletmeleri açısından avantajlarının yanı sıra dezavantajları da bulunan bir dağıtım kanalı olduğu şeklinde sonuçlara ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alrumaihi, R. A., (2013). The Use of Yield Management within the Kingdom, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), University of Waikato, New Zealand.
  • Ayadi, N., Giraud, M., Gonzalez, C., (2013). An investigation of consumers’self-control mechanisms when confronted with repeated purchase temptations: Evidence from online private sales. J. Retail. Consum. Serv. 20 (3),272–281.
  • Avinal, E. A., (2004). Revenue Management in Hotels, Journal of Food service Business Research, 7(4), 51-57.
  • Berezina, K., Semrad, K. J., Stepchenkova, S. ve Çabanoğlu, C., (2016). The managerial flash sales dash: Is there advantage or disadvantage at the finish line?. International Journal of Hospitality Management 54 , 12–24.
  • Buhalis, D. ve O’Connor P., (2005). Information Communication Technology Revolutionizing Tourism”, Tourism Recreation Research, 30 (3), 7-16.
  • Croes, R. ve Semrad, K.J., (2012). Discounting works in the hotel industry: a structuralapproach to understanding why. Tour. Econ. 18 (4), 769–779.
  • Hacıoğlu, İ., (2011). Gelir Yönetimi ve Türkiye’deki Havayolu İşletmelerinde Gelir Yönetimi Üzerine Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • Heo, C. Y. ve Lee, S., (2009). Application of Revenue Management Practices to the Theme Park Industry, International Journal of Hospitality Management, (8), .446-453.
  • Hormby, S., Morrison, J., Dave, P., Meyers, M. ve Tenca, T., (2010). Marriot Internetional Increases Revenue By Implementing a Group Pricing Optimizer, Interfaces, 40 (1), 47-57.
  • Kurgun, H., (2004), Konaklama İşletmelerinde Odalar Bölümü Yönetimi Modern Yönetim Yaklaşımları ve Gelir Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kimes, S. E., (1989). “The Basic of Yield Management”, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 30 (3), 14-19.
  • Lee, I. ve Lee, K., (2012). Social shopping promotions from a social merchant’sperspective. Bus. Horiz. 55 (5), 441–451.
  • Liberman, V. ve Yechiali U., (1978). “On the Hotel Overbooking Problem – An Inventory System with Stochastic Cancellations”, Management Science 24(11): 1117-1126.
  • Ling, L., Guo, X. ve Yang, C., (2014). Opening the Online Marketplace: An Examination of Hotel Pricing and Travel Agency On-line Distribution of Rooms. Tourism Management, 45, 234-243.
  • Sarılgan, A., (2001). “Havayolu İşletmelerinde Gelir Yönetimi ve Türk Hava Yolları A.O. Uygulaması”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sığırcı, Ö., (2015). Farklılaştırılmış Fiyatlandırma, Müşteri Grubu ve Para İadesinin Tüketicilerin Adalet Algısı, Tutum ve Davranışsal Niyetleri Üzerine Etkileri, (Yayımlanmamış) Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sigala, M., (2013.) A framework for designing and implementing effective online coupons in tourism and hospitality. J. Vacat. Market. 19 (2), 165–180.
  • Tse, T. S.M. ve Poon, Y. T., (2012). Revenue Management: Resolving a Revenue Optimization Paradox, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 24(4), 508-521.
  • Piccoli, G. ve Dev, C., (2012). Emerging marketing channels in hospitality: a global study of Internet-enabled flash sales and private sales. Cornell Hosp. Rep. 12(5), 1–21.
  • Relihan, W. J., (1989). “The Yield-management Approach to Hotel-room Pricing”, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 30(1), 40-45.
  • Subramanian, J., (1999). “Airline Yield Management With Overbooking.” Cancellations and No- Shows, Transportation Sicience, 33(2), 147- 167.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yağmur Özer 0000-0003-1166-7479

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özer, Y. (2021). FIRSAT SATIŞ SİTELERİNİN GELİR YÖNETİMİ İÇERİSİNDEKİ ROLÜ: İSTANBUL’DA FAALİYET GÖSTEREN OTEL İŞLETMELERİNDE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 71-81. https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.910801

Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.