Teknolojideki gelişmelere bağlı olarak internet tabanlı iletişim platformları aracılığı ile bireyler dış dünyada olup bitenlerle ilgili anında ve kolay haberdar olmaktadır. Dış dünyaya yönelik gözlem, değerlendirme ve anında bilgi sahibi olma imkanlarının geliştiği bir ortamda bireyler, kurumların topluma yönelik yapmış olduğu çalışmalardan anında haberdar olmaktadır. Bu nedenle kurumların itibar yönetimi de teknoloji dolayımlı bir sürecin içinde ilerlemektedir. Internet teknolojisi sayesinde sosyal yaşamda olduğu gibi medya sektöründe bu değişimden payını almıştır. Yeni teknolojilerin basın sektörüne etkilerinden biri de dijital gazetelerin ortaya çıkmasıdır. Gazeteciliğin dijital dönüşüm sürecinde dünyada en çok ihtiyaç duyulan ama bir türlü karşılanamayan taleplerden biri de doğru, bilgilendirici, yorumlardan uzak nitelikli haberciliktir. Özellikle de dijital ana akım haber platformlarının önemli bir kısmı okuyucularına nitelikli içerikler sunmayı başaramayıp, itibarlarının yitirilmesine neden olmaktadır. Dijital haber kuruluşlarının da varlıklarını devam ettirebilmesi için iyi bir itibara sahip olmalıdırlar. Bu sebeple çalışmada okuyucuların dijital haber kuruluşlarının itibarını etkileyen ana faktörlerin belirlenmesi ve irdelenmesi üzerine kurumsal itibarın ölçümü için Fombrun ve arkadaşları tarafından geliştirilen kurumsal itibar ölçeği göz önünde bulundurularak konuyla ilgili literatür taraması yapılarak değerlendirmeler analiz edilmiştir. Analiz sonucunda dijital haber kuruluşlarının itibar algısının düşük olduğu tespit edilmiştir.
ürün ve hizmetler, vizyon ve liderlik, çalışma ortamı, finansal performans, Dijital gazetecilik, itibar yönetimi, sosyal sorumluluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.