The aim of this study is to contribute to the literature by analyzing the educational needs during pandemic and crisis periods. Primary data are collected through a questionnaire applied to 1014 students in the departments of nursing, midwifery, physiotherapy and rehabilitation, nutrition and dietetics and child development affiliated to the faculties of medicine and health sciences faculties in Istanbul. Chi-square test was applied to determine whether there was a significant statistical difference between the groups. A statistically significant difference is found as a result of the analyzes made between the groups having the test and the descriptive characteristics. It has been determined that 409 students, who make up 40.34% of the sample, did not receive any training on the COVID-19 pandemic before the start of the internship, and they stated that they wanted to receive Pandemic-related crisis management training. This situation reveals the educational need of the students, and it is recommended to organize trainings on information about the epidemic, effective coping methods and crisis management in epidemics to reduce the anxiety of the students.
Epidemic COVID-19 Crisis Mangement Health literacy Risk Management Covid-19 Vaccine
Epidemic COVID-19 Crisis Mangement Health literacy Risk Management Covid-19 Vaccine
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin ne tür risklerle karşı karşıya olduklarını belirlemek, enfeksiyon olasılığını azaltmaya yönelik politikalar geliştirmek, pandemi ve kriz dönemlerinde eğitim ihtiyaçlarını analiz ederek literatüre katkıda bulunmaktır. Birincil veriler, İstanbul'da bulunan tıp ve sağlık bilimleri fakültelerine bağlı hemşirelik, ebelik, fizyoterapi ve rehabilitasyon, beslenme ve diyetetik ile çocuk gelişimi bölümlerinde okuyan 1014 öğrenciye uygulanan anket yoluyla toplanmıştır. Gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olup olmadığını belirlemek için ki-kare testi uygulanmıştır. Test ve tanımlayıcı özelliklere sahip gruplar arasında yapılan analizler sonucunda istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Örneklemin %40,34'ünü oluşturan 409 öğrencinin staj başlamadan önce COVID-19 pandemisi ile ilgili herhangi bir eğitim almadığı ve Pandemi ile ilgili kriz yönetimi eğitimi almak istediklerini belirttikleri belirlendi. Bu durum öğrencilerin eğitim ihtiyacını ortaya koymakta olup, öğrencilerin kaygılarını azaltmak için salgın hakkında bilgilendirme, etkili baş etme yöntemleri ve salgın hastalıklarda kriz yönetimi konularında eğitimler düzenlenmesi önerilmektedir.
Epidemic COVID-19 Crisis Mangement Health literacy Risk Management Covid-19 Vaccine
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.