Bu çalışma, televizyondaki spor programlarını ele alarak izleyicinin gerçekliğinin söylemler ile nasıl tekrar şekillendirildiğini incelemiştir. Spor programları arasından futbol programları seçilmiştir. Futbol ve futbol programları diğer spor dallarına göre ülkemizde daha çok tüketilmektedir. Bu nedenle televizyon içerik sağlayıcıları futbol programlarına ağırlık vererek söylemleri bu vasıtayla yaymaktadırlar. Bu tarz programlar belli bir kitleye ya da duruma karşıtlık oluştururken asıl izleyicisini birlik ve beraberlik duygusu içinde ayakta tutmaktadır. Böylece söylemler daha etkili olmaktadır. Çalışmada 14 Kasım 2019 tarihinde yayınlanan Artı Futbol ve- Beyaz Futbol programları simülasyon kuramı dikkate alınarak incelenmiştir. Bunun sonucunda, bu programların izleyicide
başka bir gerçeklik oluşturmaya çalıştığı gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |