20. yüzyıl başlarında ortaya çıkan halkla ilişkiler, teknolojinin gelişmesi, iletişimin dijitalleşmesiyle birlikte küresel anlamda önemli bir alan haline gelmiştir. Ülkelerin, ulusların küresel anlamda imajlarını oluşturmada halkla ilişkilerin önemi büyüktür. Halkla ilişkiler özellikle geçiş ülkelerinde stratejik bir araç haline dönüşmüştür. Yugoslavya’nın dağılmasından sonra bağımsızlıklarını kazanan ülkeler sosyalizmden kapitalizme, kapalı bir toplumdan açık bir topluma geçiş süreci geçirmiş ve halkla ilişkiler, toplumun bu yeni düzene uyum sağlamasında stratejik bir araç olmuştur. Bu ülkelerde uygulanan halkla ilişkiler, “geçiş dönemi halkla ilişkileri” olarak kavramlaştırılmaktadır. Çalışma açısından geçiş dönemini yaşamış ülkeler arasından Slovenya örneği ele alınmıştır. Bunun sebebi, Yugoslavya Sosyalist Federal Cumhuriyeti’nin dağılmasından sonra ekonomik anlamda kendini en erken toparlayan ülke olması ve Avrupa birliğine erken katılması nedeniyle, ülkenin sosyalist geçmişi ve yeni düzeni arasında dönüşüm sürecinde halkla ilişkilerin etkisini ve önemini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, geçiş süreci geçiren ülkelerde eski düzenden yeni düzene geçiş sürecinde uygulanan “geçiş dönemi halkla ilişkileri” Slovenya örneği üzerinden ortaya koymaktır. Çalışmada söz konusu dönüşüm ilkelerindeki halkla ilişkilerin gelişimi ve dönüşüm sürecindeki önemi örnek olay incelemesi yöntemiyle Slovenya örneği üzerinden incelenmiştir. Çalışmada öncelikle ülkenin siyasal, ekonomik ve kültürel altyapısına, medya yapılanmasına, ülkedeki halkla ilişkiler eğitimine, bu konudaki yasa ve yönetmeliklere, disiplinin profesyonelleşmesine yer verilmiştir. Çünkü bu değişkenler bir ülkede halkla ilişkilerin ele alınışını, uygulanışını, önemini belirlemektedir. Çalışmada ayrıca Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik çalışmasının Slovenya uygulaması ele alınmış ve Amerika, İngiltere, Kanada’da yapılan çalışma ile sonuçları karşılaştırılmıştır.
Uluslararası halkla ilişkiler Geçiş dönemi halkla ilişkileri Halkla ilişkiler ve iletişim yönetiminde mükemmellik Slovenya
Public relations, which emerged at the beginning of the 20th century, has become an important global field with the development of technology and the digitalization of communication. Public relations have great importance in creating the global image of countries and nations. Public relations has become a strategic tool, especially in transition countries. After the dissolution of Yugoslavia, the countries that gained their independence, has undergone a transition from socialism to capitalism; from a closed society to an open society and public relations have became a strategic tool in the society's adaptation to this new order. Public relations applied in these countries are conceptualized as “transitional public relations”. Among the countries, Slovenia has been discussed in this study. The reason for this is to reveal the importance of public relations in the transition process between the socialist past and the new order of the country, due to the fact that it was the first country that recovered itself from the earliest economic structure after the dissolution of Yugoslavia and, and its early accession to the European Union. Therefore, the aim of the study is to reveal the "transition period public relations" applied in the transition period from the old order to the new order, through the example of Slovenia. In the study, the development of public relations in the transition countries and its importance in the transition process were examined through the example of Slovenia with the case study method. While examining the public relations in Slovenia, the political, economic and cultural infrastructure of the country, media structuring, public relations education, laws and regulations, professionalization of the discipline are discussed. Because these variables determine the handling, implementation and importance of public relations in a country. In the study, the implementation of the Excellence in Public Relations and Communication Management study in Slovenia was compared with the study conducted in America, England and Canada.
International Public Relations Transitional Public Relations Excellence in Public Relations and Communication Management Slovenia
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Ekonomisi |
Bölüm | DERGİNİN TAMAMI |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |