Politik partiler veya siyasi örgütler rastlantı eseri bir araya gelmiş insan toplulukları değil, aksine belli amaçlar ve çıkarlar doğrultusunda bir araya gelmiş siyasi birlikteliklerdir. Bu araştırma esas olarak siyasi partilerin tarihsel olarak değişimini ve sosyal gerçekliklerin dönüşümü ile siyasi partinin değişimini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Her siyasi parti ortaya çıktığı sosyalliğin niteliklerini içinde barındırır. Bu bağlamda siyasi partileri değerlendirebilmek için varlığını oluşturduğu sosyalliğe bakmak gerekir. Schmitt’e göre, siyasi partiler ve politik yöneticiler kapsama ve dışlama veya biz ve onlar ayrımını bağlamında siyasi ürünlerini oluşturmaktadır. Siyasal olan kendine yakın olan kesimi kapsar ve ona yönelik bir eylemlilik yürütür. Kendine yakın olmayan kesimi dışlar ve varlığını öteki üzerinden inşa ederek sağlamlaştırır. Bu anlamda siyasi partiler seçmenlere, kapitalist sistemin pazar ağındaki bireye yönelmesi gibi yönelmektedir. Günümüzde siyasal olan seçmen kitlesini birer müşteri gibi değerlendirmekte ve siyasi parti programını “ürün” pazarlar gibi oluşturmaktadır. Araştırma, siyasi partilerin ürününü pazarlamak veya satmak için çağın getirisi olan sosyal ağlara daha fazla yoğunlaşma durumu analiz edilmektedir. Araştırma bağlamında düşünüldüğünde siyasi partilerin seçim sosyalliği sosyal ağlar üzerinden yürütülmektedir. Parti programını bu ağlar üzerinden daha fazla kişiye ulaştırma bir anlamda pazarlama esas gayeleridir. Aynı zamanda bu çalışma, siyasi partilerin bir kişisellik ve pazarlama formuna büründüğünü açıklamaktadır. Bu noktada çalışmanın esas durduğu nokta 21. yüzyılda siyasi partilerin birer kişiye veya kişiselliklere büründüğü ve siyasal alanda öne çıkan kişilerin kişisel hayatlarını yani mahrem alanları daha fazla ön plana alınmaktadır.
21. Yüzyılda Siyasi Partilerin Sosyolojik Dönüşümü adlı çalışmamın NOSYON Dergisi tarafından değerlendirilmesi şahsım adıma onurlandırıcı bir durum bu hususta sizler teşekkür etmek isterim. Kolaylıklar dilerim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 6 |
.