This study aims to investigate the subversion of the heroic myth in John Millington Synge’s The Playboy of the Western World by applying the ‘heroic scheme’ of Lord Raglan, who identified a set of common characteristics that appear in the lives of mythological heroes across various cultures, and the model of the ‘monomyth’ by Joseph Campbell, who traced the universal stages of the hero’s journey across diverse myths and folklore. Synge, the Irish playwright, poet, and writer best known for his contribution to the Irish Literary Revival, wrote the play in 1907, which was premiered at Dublin’s Abbey Theatre in the same year. Playboy precipitated controversy and riots due to its perceived mockery of Irish rural society; however, it later came to be recognized as a masterpiece of modern drama. Christy, the parricide protagonist, lacks conventional heroic attributes, and Synge’s portrayal demonstrates that Christy does not belong within the traditional heroic framework. This subversion is evident from the play’s outset until its conclusion, through factors such as the protagonist’s social class, the divergence between the divine and the worldly, and deviations in mythotypical skills and qualifications. Methodologically, the analysis first applies Lord Raglan’s heroic scheme to assess Christy’s alignment with traditional heroic traits, followed by an examination through Campbell’s model to evaluate Christy’s non-heroic position. The goal of this complementary approach is to offer an exploration of structural, thematic, and contextual elements revealing layers of heroic subversion that a single-method approach might overlook.
J. M. Synge The Playboy of the Western World Lord Raglan Joseph Campbell hero’s journey
Bu çalışma, John Millington Synge’in The Playboy of the Western World (Batı Dünyasının Çapkını) adlı eserinde kahramanlık mitinin nasıl yıkıma uğratıldığını Lord Raglan’ın farklı kültürlerdeki mitolojik kahramanların yaşamlarında ortaya çıkan ortak özellikleri tanımladığı ‘kahramanlık şeması’nı ve Joseph Campbell’ın çeşitli mitler ve halk hikayelerinde kahramanın yolculuğunun evrensel aşamalarını izlediği ‘monomit’ modelini uygulayarak incelemeyi amaçlamaktadır. İrlandalı oyun yazarı, şair ve yazar olan ve İrlanda Edebiyat Rönesansı’na yaptığı katkılarla tanınan John Millington Synge, bu oyunu 1907 yılında yazmış ve oyunun aynı yıl Dublin’deki Abbey Tiyatrosu’nda prömiyeri yapılmıştır. The Playboy of the Western World, İrlanda kırsal toplumuyla alay ettiği algısı nedeniyle tartışmalara ve ayaklanmalara yol açmış; ancak daha sonra modern dramanın başyapıtlarından biri olarak kabul edilmiştir. Baba katili başkahraman Christy, geleneksel kahramanlık niteliklerinden yoksundur ve Synge’in betimlemesi, Christy’nin geleneksel kahramanlık çerçevesine uymadığını göstermektedir. Bu yıkım, oyunun başından sonuna kadar başkişinin sosyal sınıfı, ilahi olan ile dünyevi olan arasındaki ayrım ve mitotipik beceri ve niteliklerdeki sapmalar gibi unsurlar aracılığıyla gözlemlenmektedir. Çalışma, metodolojik olarak önce Lord Raglan’ın kahramanlık şemasını uygulayarak Christy’nin geleneksel kahramanlık özellikleriyle uyumunu değerlendirmekte, ardından Campbell’in modelini kullanarak Christy’nin kahramanlık konumunu analiz etmektedir. Bu tamamlayıcı yaklaşımın amacı, tek bir yöntemle gözden kaçabilecek yıkıma dair katmanları gözler önüne sererek yapısal, tematik ve bağlamsal unsurların bir analizini sunmaktır.
J. M. Synge The Playboy of the Western World Lord Raglan Joseph Campbell kahramanın yolculuğu
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Edebiyat Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 14 |
.