Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Psikolojik Danışmanlarının/Rehber Öğretmenlerin COVID-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüş ve Önerileri/ Recommendations of School Psychological Counselors/ Guidance Teachers on Distance Education Applications During the COVID-19 Pandemic Period

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 49 - 67, 30.06.2023
https://doi.org/10.47105/nsb.1177120

Öz

Pandemi aniden ortaya çıkmış dünyada olduğu gibi ülkemizde de salgının seyrini azaltabilmek, insan hareketliliğinin en aza indirgenmesi ve bu nedenle uzaktan eğitime hızlı bir geçiş olmuş, geleneksel okul ve sınıf algısı değişmiş, teknolojik araçlarla farklı mekânlarda sanal sınıflar oluşturulmuştur. Eğitim alanında alınan bu önlemler kapsamında ülkemizde MEB’in (Milli Eğitim Bakanlığı) almış olduğu karar ile 23 Mart 2020 tarihinden 18 Haziran 2021 tarihine kadar eğitim öğretim faaliyetleri uzaktan eğitim şeklinde yürütülmüştür. Bu çalışma, okul psikolojik danışmanlarının/rehber öğretmenlerin COVID-19 ile bağlantılı olarak sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla gerçekleştirilen araştırmada psikolojik danışmanların (N=14) uzak eğitim sürecine yönelik görüşleri çevrimiçi olarak toplanmış ve durum çalışması tasarımı, görüşme teknikleri kullanılarak toplanan veriler içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre uzaktan eğitim hizmetlerinin avantajları ulaşım kolaylığı, zaman esnekliği, gerçek ortamlarda eğitime göre daha düşük maliyet ve günlük rutinlerde uygulama kolaylığıdır. Uzaktan eğitimin dezavantajlı yönleri; internet bağlantısında yaşanan sorunlar, etkileşim yetersizliği, düşük öğrenci katılımı, teknik sorunlar, altyapı ve materyal eksiklikleridir.

Kaynakça

  • Adnan, M. & Boz, B. (2015). Öğretim üyelerinin çevrimiçi matematik öğretimine bakışları: Çevrimiçi öğrenme deneyimi bakış açısını değiştiriyor mu? Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(1), 21-38. https://doi.org/10.30935/cedtech/6157
  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 92-97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11231/134140
  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71. Doi: 10.5961/jhes.2011.011
  • Akıncı, M. & Pişkin Tunç, M. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarında matematik öğretmen adaylarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ekev Akademi Dergisi, 25(85), 359-376. Doi: 10.17753/Ekev1916
  • Akyürek, M. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alan yazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mead/issue/56310/711904
  • Altun, D. & Yamamoto, G. T. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1),25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Atıcı, B. & Yıldırım, S. (2010, Şubat 10-12). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi [Bildiri]. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi.
  • Attri, A. K. (2012). Distance education: Problems and solutions. International Journal of Behavioral Social and Movement Sciences, 1(4), 42-58.
  • Aydemir, A. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ile öğrenci-veli iletişimi: Sosyal bilgiler öğretmenlerinin deneyimleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 813-827. https://doi.org/10.33206/mjss.824033
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/54643/753149
  • Candan, A., Usta, İ. (2022). Pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik bakış açılarının incelenmesi. Anadolu Akademi Sosyal Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-18.
  • Carswell, A.D., & Venkatesh,V.(2002). Learner outcomes in an asynchronous distance education environment. International Journal of Human–Computer Studies,56(5), 475-494. doi:10.1006/ijhc.1004
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Çakın, M. & Akyavuz, E., K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. doi: 10.24289/ijsser.747901
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (4. bs.). Celepler Matbaacılık.
  • Demir, C. (2013). Bilgi toplumuna geçiş sürecinde uzaktan eğitimin rolü [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Dinçer, S. (2006, Şubat 9-11). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Eğitim ve Bilişim Sempozyumu, Denizli.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1),95-112. doi: 10.37669/milliegitim.768887.
  • Ertuğ, C. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2),11-53. doi: 10.37669/milliegitim.768887.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Gökmen, Ö. F., Duman, İ. & Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 29-51. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34059/376987
  • Görgülü Arı, A. & Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (Salgın Hastalıklar Özel Sayısı), 459–492. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyusbed/issue/56115/772126
  • Haşıloğlu M. A., Durak, S., & Arslan A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214-239. doi: 10.47714/uebt.811306.
  • Horzum, M. B. (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri (Sakarya Üniversitesi örneği) örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • İnce, M. (2021, Aralık 13). COVİD-19 sürecinde farklı ülkelerdeki eğitim uygulamaları. Hürriyet. https://www.hurriyet.com.tr/egitim/covid-19-surecinde-farkli-ulkelerdeki-egitim-uygulamalari-41959790. adresinden 13 Aralık 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Kaleli Yılmaz, G. & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322. doi: 10.16949/turcomat.75936.
  • Kaymaz, A. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde değişen iş yükü ve etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 71-85. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijolt/issue/61199/929877
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kılıç, E., Karadeniz, Ş. & Karataş, S. (2003). İnternet destekli yapıcı öğrenme ortamları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149-160.
  • Kizir, M. (2021). İnternet temelli özel eğitim hizmeti alan bireylerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi [MSKU Journal of Education], 8(1),165-181. doi: 10.21666/muefd.784107.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021, 21 Haziran). Sayılarla Uzaktan Eğitim. https://yegitek.meb.gov.tr/www/sayilarla-uzaktan-egitim/icerik/3237. adresinden 10 Aralık 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Özer, S. & Turan, E. Z. (2021). Öğretmen adaylarının Covid-19 nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies-Education,16(2), 1049-1068. http://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.48147
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ. & Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61493/918176
  • Rahman, M, H. (2006). Developing course materials for open and distance learning: Bou perspective. Turkish Online Journal of Distance Education, 7(4), 55-60. https://dergipark.org.tr/en/pub/tojde/issue/16926/176677
  • Toprakçı, E. & Ersoy, M. (2008, Nisan 16-18). Uzaktan Öğretimde Öğretmen Rolleri [Sempozyum]. II. Uluslararası Bilgisayara ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir ,Türkiye.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Nobel.
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkinliliğinin değerlendirilmesi (G.Ü. Bilişim Sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Yenal, A. Ç. (2009). Uzaktan eğitim [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yeditepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.Baskı). Seçkin.
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 1(1), 7-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/alanyazin/issue/60644/893272
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/57638/788890

Okul Psikolojik Danışmanlarının/Rehber Öğretmenlerin COVID-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüş ve Önerileri/ Recommendations of School Psychological Counselors/ Guidance Teachers on Distance Education Applications During the COVID-19 Pandemic Period

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 49 - 67, 30.06.2023
https://doi.org/10.47105/nsb.1177120

Öz


The elimination of the physical space problem between the student and the teacher in distance education directly serves the purpose of minimizing human mobility and physical contact within the scope of Covid-19 measures. In addition to the benefit of minimizing the physical contact in question, the economic cost of distance education is low, it is easy to access and disseminate information, it provides lifelong learning opportunities, and also gives the right to education for individuals of all ages (Ağır, 2007). In addition to the expressed benefits of distance education, its limitations are inadequacy in lessons that require skill and practice, adaptation problems of individuals accustomed to traditional learning environments, preventing socialization (Akyürek, 2020); lack of communication interaction, loss of motivation, inadequacy of resources such as internet and computer, technical problems, insufficient socialization (Özgöl et al., 2017). Students' lack of experience, technology and infrastructure deficiencies, learning materials, lack of interest in learners, lack of interaction, lack of feedback, and deficiencies in the use of technologies such as computers and the internet (Attri, 2012) appear as limitations of distance education.
The purpose of this research is to reveal the opinions of school counselors/guidance teachers about the distance education process, which has become a necessity due to COVID-19, and to make suggestions as a result of the evaluations.
The research was designed in a case study pattern, one of the qualitative research designs, in order to examine the experiences of school counselors/guidance teachers working in public schools affiliated with the Ministry of National Education during the distance education process carried out due to the COVID-19 epidemic. A case study is a process of revealing comprehensive data about a situation determined within the scope of the research purpose (Yıldırım & Şimşek, 2013). Easily accessible case sampling, which is one of the purposive sampling strategies, was used to determine the study group of the research. In this context, it is aimed to collect data from school psychological counselors (guide teachers) who take an active role in the distance education process in order to evaluate the distance education process. The criteria used in determining the sample of the study; It was determined as working actively in the distance education process. Content analysis technique, one of the qualitative data analysis techniques, was used in the research data analysis.
According to the results of the research, the advantages of distance education services can be counted as ease of transportation, time flexibility, lower cost compared to education in real environments, and ease of application in daily routines (Table 6). With the emergency distance education employed with the epidemic, school counselors faced the difficulties of adapting to new education-teaching platforms and performing psychological counseling and guidance activities in virtual environments. These are the use of technology in the distance education process, the use of distance education tools such as EBA and Zoom, the lack of infrastructure in the programs used, and the difficulties experienced in the use of computer programs (Table 9). The disadvantages of distance education were found to be problems in internet connection and lack of interaction, low student participation, technical problems, infrastructure, and content material deficiencies (Table 7). An important finding of our research is that the majority of students experience a loss of motivation and cannot adapt to the new education model; As a result, the quality of education decreases, and the absenteeism of students increases (Table 5). Teachers cannot reach their students due to technological inadequacies, students experience internet problems in the region they live in, students cannot follow their lessons efficiently enough, and there are breaks in motivational understanding among students in this process (Table 5-9).
Distance education continues today as it was in the past. It is thought that its use will spread to wider areas in parallel with the developments in technology. In this context, it is necessary to increase the quality of interaction between learning environments and students and teachers. For this purpose, the infrastructure deficiencies of distance education should be eliminated by education administrators and decision-makers, computer and internet problems of students and teachers should be eliminated, and in-service training should be expanded for teachers to use basic technology and to use distance education tools effectively.

Kaynakça

  • Adnan, M. & Boz, B. (2015). Öğretim üyelerinin çevrimiçi matematik öğretimine bakışları: Çevrimiçi öğrenme deneyimi bakış açısını değiştiriyor mu? Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(1), 21-38. https://doi.org/10.30935/cedtech/6157
  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 92-97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11231/134140
  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71. Doi: 10.5961/jhes.2011.011
  • Akıncı, M. & Pişkin Tunç, M. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarında matematik öğretmen adaylarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ekev Akademi Dergisi, 25(85), 359-376. Doi: 10.17753/Ekev1916
  • Akyürek, M. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alan yazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mead/issue/56310/711904
  • Altun, D. & Yamamoto, G. T. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1),25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Atıcı, B. & Yıldırım, S. (2010, Şubat 10-12). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi [Bildiri]. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi.
  • Attri, A. K. (2012). Distance education: Problems and solutions. International Journal of Behavioral Social and Movement Sciences, 1(4), 42-58.
  • Aydemir, A. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ile öğrenci-veli iletişimi: Sosyal bilgiler öğretmenlerinin deneyimleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 813-827. https://doi.org/10.33206/mjss.824033
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/54643/753149
  • Candan, A., Usta, İ. (2022). Pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik bakış açılarının incelenmesi. Anadolu Akademi Sosyal Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-18.
  • Carswell, A.D., & Venkatesh,V.(2002). Learner outcomes in an asynchronous distance education environment. International Journal of Human–Computer Studies,56(5), 475-494. doi:10.1006/ijhc.1004
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Çakın, M. & Akyavuz, E., K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. doi: 10.24289/ijsser.747901
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (4. bs.). Celepler Matbaacılık.
  • Demir, C. (2013). Bilgi toplumuna geçiş sürecinde uzaktan eğitimin rolü [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Dinçer, S. (2006, Şubat 9-11). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Eğitim ve Bilişim Sempozyumu, Denizli.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1),95-112. doi: 10.37669/milliegitim.768887.
  • Ertuğ, C. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2),11-53. doi: 10.37669/milliegitim.768887.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Gökmen, Ö. F., Duman, İ. & Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 29-51. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34059/376987
  • Görgülü Arı, A. & Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (Salgın Hastalıklar Özel Sayısı), 459–492. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyusbed/issue/56115/772126
  • Haşıloğlu M. A., Durak, S., & Arslan A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214-239. doi: 10.47714/uebt.811306.
  • Horzum, M. B. (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri (Sakarya Üniversitesi örneği) örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • İnce, M. (2021, Aralık 13). COVİD-19 sürecinde farklı ülkelerdeki eğitim uygulamaları. Hürriyet. https://www.hurriyet.com.tr/egitim/covid-19-surecinde-farkli-ulkelerdeki-egitim-uygulamalari-41959790. adresinden 13 Aralık 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Kaleli Yılmaz, G. & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322. doi: 10.16949/turcomat.75936.
  • Kaymaz, A. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde değişen iş yükü ve etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 71-85. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijolt/issue/61199/929877
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kılıç, E., Karadeniz, Ş. & Karataş, S. (2003). İnternet destekli yapıcı öğrenme ortamları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149-160.
  • Kizir, M. (2021). İnternet temelli özel eğitim hizmeti alan bireylerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi [MSKU Journal of Education], 8(1),165-181. doi: 10.21666/muefd.784107.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021, 21 Haziran). Sayılarla Uzaktan Eğitim. https://yegitek.meb.gov.tr/www/sayilarla-uzaktan-egitim/icerik/3237. adresinden 10 Aralık 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Özer, S. & Turan, E. Z. (2021). Öğretmen adaylarının Covid-19 nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies-Education,16(2), 1049-1068. http://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.48147
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ. & Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61493/918176
  • Rahman, M, H. (2006). Developing course materials for open and distance learning: Bou perspective. Turkish Online Journal of Distance Education, 7(4), 55-60. https://dergipark.org.tr/en/pub/tojde/issue/16926/176677
  • Toprakçı, E. & Ersoy, M. (2008, Nisan 16-18). Uzaktan Öğretimde Öğretmen Rolleri [Sempozyum]. II. Uluslararası Bilgisayara ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir ,Türkiye.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Nobel.
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkinliliğinin değerlendirilmesi (G.Ü. Bilişim Sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Yenal, A. Ç. (2009). Uzaktan eğitim [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yeditepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.Baskı). Seçkin.
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 1(1), 7-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/alanyazin/issue/60644/893272
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/57638/788890
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar, Psikoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Enes Güney 0000-0003-3075-2310

Süleyman Barbaros Yalcin 0000-0001-8818-8252

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güney, E., & Yalcin, S. B. (2023). Okul Psikolojik Danışmanlarının/Rehber Öğretmenlerin COVID-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüş ve Önerileri/ Recommendations of School Psychological Counselors/ Guidance Teachers on Distance Education Applications During the COVID-19 Pandemic Period. Nitel Sosyal Bilimler, 5(1), 49-67. https://doi.org/10.47105/nsb.1177120