Science and technology developed at a dizzying pace of science education today is carried out many different techniques and methodologies. In these methods, one is the most effective method in the laboratory. This study teachers with the classroom teachers of science and technology, new and old curriculum of the Higher Education Institution's views on the basis of laboratory science in the curriculum and how they tried to determine a relationship. In this research, "descriptive" and "relational" model is used for research. Percent for the analysis of data, frequency, cross-tables and t-test statistical processes were performed. The findings of the laboratory in the light of teacher candidates views on the curriculum in line with the variable created by a statistically significant difference was observed. Science and technology departments of teacher candidates and classroom teacher candidates on the basis of a statistically significant difference were also understood.
SCIENCE LABORATORY CURRICULUM TEACHER CANDIDATES SCYENCE TECHNOLOGY
Bilim ve teknolojinin baş döndürücü bir hızla
geliştiği günümüzde fen bilgisi eğitimi çok farklı teknik ve yöntemlerle
gerçekleştirilmektedir. Bu yöntemler içerisinde en etkili olanlardan bir tanesi
de laboratuvar yöntemidir. Yapılan bu çalışmada fen ve teknoloji öğretmen
adayları ile sınıf öğretmen adaylarının Yüksek Öğretim Kurumunun yeni ve eski
müfredatı bazında fen laboratuvarına ilişkin görüşlerini müfredat ile nasıl bir
ilişki içerisinde oldukları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada,
“betimsel” ve “bağıntısal” araştırma modeli kullanılmıştır. Verilerin analizi
için yüzde, frekans, çapraz tablolar ve t-testi istatistiksel işlemleri
yapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında müfredat değişkeninin öğretmen
adaylarının laboratuvara ilişkin görüşleri doğrultusunda istatistikî açıdan
anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür. Fen ve teknoloji öğretmen adayları ile
sınıf öğretmen adayları arasında bölümler bazında da istatistikî açıdan anlamlı
farklılık olduğu anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Biyoloji |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1 |