BibTex RIS Kaynak Göster

SCIENCE AND TECHNOLOGY LABORATORY EVALUATION ON THE BASIS OF CURRICULUM AND DEPARTMENTS

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 11, 01.02.2012

Öz

Science and technology developed at a dizzying pace of science education today is carried out many different techniques and methodologies. In these methods, one is the most effective method in the laboratory. This study teachers with the classroom teachers of science and technology, new and old curriculum of the Higher Education Institution's views on the basis of laboratory science in the curriculum and how they tried to determine a relationship. In this research, "descriptive" and "relational" model is used for research. Percent for the analysis of data, frequency, cross-tables and t-test statistical processes were performed. The findings of the laboratory in the light of teacher candidates views on the curriculum in line with the variable created by a statistically significant difference was observed. Science and technology departments of teacher candidates and classroom teacher candidates on the basis of a statistically significant difference were also understood.

FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 11, 01.02.2012

Öz

Bilim ve teknolojinin baş döndürücü bir hızla
geliştiği günümüzde fen bilgisi eğitimi çok farklı teknik ve yöntemlerle
gerçekleştirilmektedir. Bu yöntemler içerisinde en etkili olanlardan bir tanesi
de laboratuvar yöntemidir. Yapılan bu çalışmada fen ve teknoloji öğretmen
adayları ile sınıf öğretmen adaylarının Yüksek Öğretim Kurumunun yeni ve eski
müfredatı bazında fen laboratuvarına ilişkin görüşlerini müfredat ile nasıl bir
ilişki içerisinde oldukları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada,
“betimsel” ve “bağıntısal” araştırma modeli kullanılmıştır. Verilerin analizi
için yüzde, frekans, çapraz tablolar ve t-testi istatistiksel işlemleri
yapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında müfredat değişkeninin öğretmen
adaylarının laboratuvara ilişkin görüşleri doğrultusunda istatistikî açıdan
anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür. Fen ve teknoloji öğretmen adayları ile
sınıf öğretmen adayları arasında bölümler bazında da istatistikî açıdan anlamlı
farklılık olduğu anlaşılmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Biyoloji
Yazarlar

Rasit Zengin Bu kişi benim

Ugur Cakılcıoglu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Zengin, R., & Cakılcıoglu, U. (2012). FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Ecological Life Sciences, 7(1), 1-11. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Zengin R, Cakılcıoglu U. FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. Şubat 2012;7(1):1-11. doi:10.12739/10.12739
Chicago Zengin, Rasit, ve Ugur Cakılcıoglu. “FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ecological Life Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 1-11. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Zengin R, Cakılcıoglu U (01 Şubat 2012) FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Ecological Life Sciences 7 1 1–11.
IEEE R. Zengin ve U. Cakılcıoglu, “FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 1–11, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Zengin, Rasit - Cakılcıoglu, Ugur. “FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ecological Life Sciences 7/1 (Şubat 2012), 1-11. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Zengin R, Cakılcıoglu U. FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2012;7:1–11.
MLA Zengin, Rasit ve Ugur Cakılcıoglu. “FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ecological Life Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 1-11, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Zengin R, Cakılcıoglu U. FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARININ MÜFREDAT VE BÖLÜMLER BAZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2012;7(1):1-11.