BibTex RIS Kaynak Göster

BY THE STATUS OF PRE-SCHOOL EDUCATION AND THE EFFORT BY PARENTS, THE EFFECT OF COMPUTER ASSİSTED INSTRUCTION TO FİRST READİNG WRİTİNG SUCCESS

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 3, 276 - 292, 01.04.2014

Öz

Research investigated computer assisted instruction (CAI) effectiveness, according to studying pre-school education by educational institutions and parents in effort to study, to first reading writing success (FRWS). Research group in 2006-2007, is 32 as experimental and 32 as control students from 1st grade of primary. Research was formed as posttest control group model of semi experimental method and practiced during first term. Experimental group were taught by CAI and control group were taught by traditional instruction. Data gathered by `arent questionnair`, `Reading concepts scale`, `Achievement test`, `Reading and handwriting observation forms` and analyzed by Chi-square, frequency and t-test on SPSS 12.0. Main findings are as follow: (1) CAI effected pupils` FRWS who studied in pre-school educational instutions. (2) CAI effected pupils` FRWS whose parents in effort to study reading writing in period of pre-school. (3) CAI effected pupils` FRWS whose parents in effort to study computer in period of pre-school.

Kaynakça

  •  AÇEV., (2007). “Ekonomik ve Toplumsal Kalkınma İçin Erken Çocukluk Eğitimi: Önemi, Yararları ve Yaygınlaştırma Önerileri.” 02007 tarihinde www.acev.org/arastirmalarimiz.php sitesinden alınmıştır.
  •  Aydıner, N., (2003). Anlamlandırma Stratejisinin İlk okuma Yazmaya Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  •  Başar, M., (2013). Okuma Yazma Öğrenerek İlkokula Başlayan Çocukların Karşılaştıkları Sorunların Değerlendirilmesi. Ekev Akademi Dergisi. Yıl: 17. Sayı:56. Ss: 275-294.
  •  Bay, Y., (2009). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Becerilerine Etkisi. EAB Eğitim Konferansı.
  •  Brooks, G., (2000). “The Influence of Preschool Experience on Early Literacy Attainment: The Research Evidence”. Accessed on 4 March 2007 from. http://www.literacytrust.org.uk/Research/brooks.html.
  •  Camacho, M.A., (2002). The Effects of Waterford Early Reading Program on Reading Achievement of First-grade Students. Masters Abstracts International. Volume: 40. Number:5. p:1114.
  •  Cooper, J.D., (1997). Literacy: Helping Children Construct Meaning. Accessed on 4 March 2007 from http://www.nwrel.org/scpd/sirs/5/cu10.html.
  •  Çelenk, S., (2008). İlköğretim Okulları Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlkokuma ve Yazma Öğretimine Hazırlık Düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: Sayı:1. Ss: 83-90.
  •  Gambrell, L.B., Morrow, L.M., and Pennington, C., (2000). Early Childhood and Elementary Literature-Based Instruction: Current Perspectives and Special Issues. Handbook of Reading Research. (3)
  •  Grabe, C. and Grabe, M., (1996). Integrating Technology for Meaningful Learning. Boston, MA: Houghton Mifflin. Gürsu, E.(2002). İlkokuma Yazma Öğretimi. Konya: Güner Matbaası.
  •  Hammer, C.S., Farkas, G. and Macguza, S., (2010). Language and Literacy Development of Head Start Children: A Study Using the Family and Child Experiences Survey Database. Language, Speech, and Hearing Services in Schools. Number: 41. Pp: 70-83. doi:1044/0161-1461(2009/08-0050)
  •  Haugland, S., (1992). The Effect of Computer Software on Preschool Children's Developmental Gains. Journal of Computing in Childhood Education.Volume:3.Number:1.Pp:15-30.
  •  Kablan, Z., (2001). Powerpoint Sunu Programıyla Hazırlanan Türkçe İlkokuma Yazma Öğretim Materyali Hakkındaki Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  •  Kaçar, A.Ö. ve Doğan, N., (2007). Okulöncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitimin Rolü. Akademik Bilişim. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. 31 Ocak-2 Şubat 2007.
  •  Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayını.
  •  Koç, A.A., Taylan, E.E. ve Bekman, S., (2002). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimi. AÇEV.
  •  MEB. (2005). İlköğretim (1-5) Türkçe Ders Programı Kılavuzu. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  •  Melhuish, E.C., Phan, M.B., Sylva, K., Sammons, P., SirajBlatchford, I., and Taggart, B., (2008). Effects of The Home Learning Environment and Preschool Center Experience upon Literacy and Numeracy Development in Early Primary School. Journal of Social Issues. Volume: 64. Number: 1. Pp: 5-114. DOI: 1111/j.1540-4560.2008.00550.x
  •  Mitchell, M.J. and Fox, B., (2001). The Effects of Computer Software for Developing Phonological Awareness in Low-progress Readers. Reading Research and Instruction. Volume: 40. Number: pp: 315–332. doi: 10.1080/19388070109558353
  •  Namlu, A.G., (2003). Okulöncesinde Bilgisayar Öğretimi. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  •  Orhan, H.G., (2007). Bilgisayar Destekli İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. 16-18 Mayıs 2007 1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Çanakkale: Çanakkale 18 Mart Üniversitesi.
  •  Özgür, İ., (1973). Bugünün Anaokulları. İstanbul: Takoğlu Matbaacılık.
  •  Öztunç, S., (1994). Okuma Kavramları Testi’nin Türk Çocuklarına Uyarlanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul, Marmara Üniversitesi.
  •  Reese, L., Garnier, H., Gallimore, R., and Goldenberg, C., (2000). Longitudinal Analysis of The Antecedents of Emergent Spanish Literacy and Middle-School English Reading Achievement of Spanish-speaking Students. American Educational Research Journal. Volume: 37. Number: 3. Pp: 633-662.
  •  Savaş, B., (2006). Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  •  Scarborough, H.S., Dobrich, W., and Hager, M., (1991). Preschool Literacy Experience and Later Reading Achievement. Journal of Learning Disabilities. Volume: 24. Number: 8. Pp: 508-511.
  •  Şahin, T.Y. ve Yıldırım, S., (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  •  Şimşek, Ö. ve Sinanoğlu, F., (2009). Examination of The Effect of Mother Tongue Activities Program on The Reading Readiness Level of Preschool Children. Procedia Social and Behavioral Sciences. Volume:1 İssue:1.Pp: 521-528. doi:1016/j.sbspro.2009.01.094
  •  Willis, J.W., (2008). Qualitative Research Methods in Education and Education Technology. USA: Age Publishing Inc.
  •  Wise, B.W., Olson, R.K., and Treiman, R., (1990). Subsyllabic Units as Aids in Beginning Readers Word Learning Onset-rime Versus Post-vowel Segmentation. Journal of Experimental Child Psychology. Number:49. pp:1-19.
  •  Yalçın, N., (2006). Konuşma Tanıma Teknolojisi Yardımıyla İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerine İlk Okuma Yazma Öğretimi İçin Bir Yazılım Geliştirme. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara, Gazi Üniversitesi.
  •  Yalın, H., (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayınları.
  •  Yiğit, B., (2007). Okul Aile Çevre İlişkisi ve Eğitimdeki Önemi. Eğitime Bakış Dergisi, sayı:8.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 3, 276 - 292, 01.04.2014

Öz

Araştırmada bilgisayar destekli öğretimin okul öncesi dönemde eğitim kurumlarından ve anne baba çabasıyla eğitim alma durumuna göre, ilkokuma yazma başarısına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2006–2007 eğitim-öğretim yılında 32 deney ve 32 kontrol grubu olmak üzere 64 ilköğretim 1.sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma, yarı deneme modellerinden "sontest kontrol gruplu model"e göre desenlenmiş ve birinci dönem süresince deneysel olarak gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dersler bilgisayar destekli öğretimle, kontrol grubundaysa geleneksel öğretimle işlenmiştir. Veriler "Veli Anketi", "Okuma Kavramları Ölçeği", "Başarı Testi", "Okuma Gözlem Formu"ve "Yazı Gözlem Formu" ile toplanmış, ki kare, frekans ve t testiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonunda bilgisayar destekli öğretimin okul öncesi eğitim alan, okula başlamadan okuma yazma öğretmek için özel çaba sarfedilen ve bilgisayar öğretmek için özel çaba sarfedilmeyen öğrencilerin ilkokuma yazma başarısında etkisi olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  •  AÇEV., (2007). “Ekonomik ve Toplumsal Kalkınma İçin Erken Çocukluk Eğitimi: Önemi, Yararları ve Yaygınlaştırma Önerileri.” 02007 tarihinde www.acev.org/arastirmalarimiz.php sitesinden alınmıştır.
  •  Aydıner, N., (2003). Anlamlandırma Stratejisinin İlk okuma Yazmaya Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  •  Başar, M., (2013). Okuma Yazma Öğrenerek İlkokula Başlayan Çocukların Karşılaştıkları Sorunların Değerlendirilmesi. Ekev Akademi Dergisi. Yıl: 17. Sayı:56. Ss: 275-294.
  •  Bay, Y., (2009). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Becerilerine Etkisi. EAB Eğitim Konferansı.
  •  Brooks, G., (2000). “The Influence of Preschool Experience on Early Literacy Attainment: The Research Evidence”. Accessed on 4 March 2007 from. http://www.literacytrust.org.uk/Research/brooks.html.
  •  Camacho, M.A., (2002). The Effects of Waterford Early Reading Program on Reading Achievement of First-grade Students. Masters Abstracts International. Volume: 40. Number:5. p:1114.
  •  Cooper, J.D., (1997). Literacy: Helping Children Construct Meaning. Accessed on 4 March 2007 from http://www.nwrel.org/scpd/sirs/5/cu10.html.
  •  Çelenk, S., (2008). İlköğretim Okulları Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlkokuma ve Yazma Öğretimine Hazırlık Düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: Sayı:1. Ss: 83-90.
  •  Gambrell, L.B., Morrow, L.M., and Pennington, C., (2000). Early Childhood and Elementary Literature-Based Instruction: Current Perspectives and Special Issues. Handbook of Reading Research. (3)
  •  Grabe, C. and Grabe, M., (1996). Integrating Technology for Meaningful Learning. Boston, MA: Houghton Mifflin. Gürsu, E.(2002). İlkokuma Yazma Öğretimi. Konya: Güner Matbaası.
  •  Hammer, C.S., Farkas, G. and Macguza, S., (2010). Language and Literacy Development of Head Start Children: A Study Using the Family and Child Experiences Survey Database. Language, Speech, and Hearing Services in Schools. Number: 41. Pp: 70-83. doi:1044/0161-1461(2009/08-0050)
  •  Haugland, S., (1992). The Effect of Computer Software on Preschool Children's Developmental Gains. Journal of Computing in Childhood Education.Volume:3.Number:1.Pp:15-30.
  •  Kablan, Z., (2001). Powerpoint Sunu Programıyla Hazırlanan Türkçe İlkokuma Yazma Öğretim Materyali Hakkındaki Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  •  Kaçar, A.Ö. ve Doğan, N., (2007). Okulöncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitimin Rolü. Akademik Bilişim. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. 31 Ocak-2 Şubat 2007.
  •  Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayını.
  •  Koç, A.A., Taylan, E.E. ve Bekman, S., (2002). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimi. AÇEV.
  •  MEB. (2005). İlköğretim (1-5) Türkçe Ders Programı Kılavuzu. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  •  Melhuish, E.C., Phan, M.B., Sylva, K., Sammons, P., SirajBlatchford, I., and Taggart, B., (2008). Effects of The Home Learning Environment and Preschool Center Experience upon Literacy and Numeracy Development in Early Primary School. Journal of Social Issues. Volume: 64. Number: 1. Pp: 5-114. DOI: 1111/j.1540-4560.2008.00550.x
  •  Mitchell, M.J. and Fox, B., (2001). The Effects of Computer Software for Developing Phonological Awareness in Low-progress Readers. Reading Research and Instruction. Volume: 40. Number: pp: 315–332. doi: 10.1080/19388070109558353
  •  Namlu, A.G., (2003). Okulöncesinde Bilgisayar Öğretimi. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  •  Orhan, H.G., (2007). Bilgisayar Destekli İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. 16-18 Mayıs 2007 1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Çanakkale: Çanakkale 18 Mart Üniversitesi.
  •  Özgür, İ., (1973). Bugünün Anaokulları. İstanbul: Takoğlu Matbaacılık.
  •  Öztunç, S., (1994). Okuma Kavramları Testi’nin Türk Çocuklarına Uyarlanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul, Marmara Üniversitesi.
  •  Reese, L., Garnier, H., Gallimore, R., and Goldenberg, C., (2000). Longitudinal Analysis of The Antecedents of Emergent Spanish Literacy and Middle-School English Reading Achievement of Spanish-speaking Students. American Educational Research Journal. Volume: 37. Number: 3. Pp: 633-662.
  •  Savaş, B., (2006). Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  •  Scarborough, H.S., Dobrich, W., and Hager, M., (1991). Preschool Literacy Experience and Later Reading Achievement. Journal of Learning Disabilities. Volume: 24. Number: 8. Pp: 508-511.
  •  Şahin, T.Y. ve Yıldırım, S., (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  •  Şimşek, Ö. ve Sinanoğlu, F., (2009). Examination of The Effect of Mother Tongue Activities Program on The Reading Readiness Level of Preschool Children. Procedia Social and Behavioral Sciences. Volume:1 İssue:1.Pp: 521-528. doi:1016/j.sbspro.2009.01.094
  •  Willis, J.W., (2008). Qualitative Research Methods in Education and Education Technology. USA: Age Publishing Inc.
  •  Wise, B.W., Olson, R.K., and Treiman, R., (1990). Subsyllabic Units as Aids in Beginning Readers Word Learning Onset-rime Versus Post-vowel Segmentation. Journal of Experimental Child Psychology. Number:49. pp:1-19.
  •  Yalçın, N., (2006). Konuşma Tanıma Teknolojisi Yardımıyla İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerine İlk Okuma Yazma Öğretimi İçin Bir Yazılım Geliştirme. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara, Gazi Üniversitesi.
  •  Yalın, H., (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayınları.
  •  Yiğit, B., (2007). Okul Aile Çevre İlişkisi ve Eğitimdeki Önemi. Eğitime Bakış Dergisi, sayı:8.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

H. Gülhan ORHAN Karsak Bu kişi benim

Sefer Ada Bu kişi benim

Murat Aşıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karsak, H. G. O., Ada, S., & Aşıcı, M. (2014). BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 9(3), 276-292. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.1C0618
AMA Karsak HGO, Ada S, Aşıcı M. BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Nisan 2014;9(3):276-292. doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.1C0618
Chicago Karsak, H. Gülhan ORHAN, Sefer Ada, ve Murat Aşıcı. “BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA Ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 9, sy. 3 (Nisan 2014): 276-92. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.1C0618.
EndNote Karsak HGO, Ada S, Aşıcı M (01 Nisan 2014) BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 9 3 276–292.
IEEE H. G. O. Karsak, S. Ada, ve M. Aşıcı, “BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 9, sy. 3, ss. 276–292, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.3.1C0618.
ISNAD Karsak, H. Gülhan ORHAN vd. “BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA Ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 9/3 (Nisan 2014), 276-292. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.1C0618.
JAMA Karsak HGO, Ada S, Aşıcı M. BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2014;9:276–292.
MLA Karsak, H. Gülhan ORHAN vd. “BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA Ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 9, sy. 3, 2014, ss. 276-92, doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.1C0618.
Vancouver Karsak HGO, Ada S, Aşıcı M. BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN, OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİM ALMA ve ANNE BABA ÇABASINA GÖRE İLKOKUMA YAZMA BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2014;9(3):276-92.