BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF THE ACTIVITIES THROUGH THE MUSICAL-RHYTHMIC INTELLIGENCE ON ACADEMIC SUCCESS IN GRAMMAR TEACHING

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 120 - 134, 01.03.2014

Öz

Grammar should be thought intertwined with other learning fields and in accordance with the valuable elements of the child`s world. With the help of structuralist approach, grammar has gained a new identity. The aim of this study is to depict the effects of the activities addressed to musical-rhytmic intelligence on academic success. This study is an experimental study including experiment and control groups. The sample group is consisted of 34 students in 7/A-7/B classes of a Secondary School in 2013-2014 years in the North part of Turkey. Each of the experiment and control groups consisted of seventeen students. A lecture about ´modal and time`was given to the students of experiment group in terms of the activities addressed to musical-rhythmic intelligence and to the students of control group in terms of the activities on student work book. As the data collecting tool, a success test consisting of 20 items whose reliability parameter is assigned as 0.90 (KR-20) was prepared and it was applied as pre-test and pro-test to the experiment and control groups. At the end of the experimental process, it was detected that a meaningful difference was observed in favour of the experiment group who was taught in terms of the activities addressed to musical-rhythmic intelligence. This output shows that different approaches in grammar teaching and the attitudes

Kaynakça

  •  Adalı, O., (1983). Ana Dili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne. Türk Dili (Dil Öğretimi Özel Sayısı), Cilt: XLVII, Sayı: 379–380, ss. 31–
  •  Armstrong, T., (2003). The Multiple Intelligences of Reading and Writing. USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  •  Armstrong, T., (2009). Multiple Intelligences in the Classroom(Third Edition).Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  •  Armstrong, T., (1994). Multiple Intelligences: Seven Ways To Approach Curriculum. Educational Leadership, 52(3), ss. 26-28.
  •  Avanoğlu, A., (2006) Türkçe Dersindeki Başarı ile Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişki Düzeyi (Kastamonu Örneği).Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  •  Babacan, T., (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Üstbilişsel Okuma Stratejileri ile Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  •  Balyemez, S., (2009). Dil Bilgisi Öğretiminde Diğer Derslerden Yararlanma. Çağdaş Eğitim,34(365), ss. 32–38.
  •  Bümen, N., (2004). Okulda Çoklu Zekâ Kuramı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  •  Cambell, D., (2002). Mozart Etkisi. (Çeviren: F. Çubukçu ), İstanbul: Kitap Matbaacılık.
  •  Checkley, K., (1997). The First Seven...the Eight.Educational Leadership, 55(1), ss. 8-13.
  •  Cobb, B.B., (2001). The Multiple Intelligences Teaching Strategies on The Reading Achivement of Fourth-Grade Elemantary Schol Student.(Unpublished Dissertation Thesis).
  •  Çelenk, S., (2008). Türkçe Öğretiminde Yararlanılabilecek Öğretim Yöntem ve Teknikler. İçinde: Attila Tazebay, Süleyman Çelenk (Editörler),Türkçe Öğretimi İlke-Yöntem-Teknik.(Sayfa:18– 48), Ankara: Maya Akademi.
  • Çelikkol, Ö., (2007). Kelime Kazanımında Müziğin Etkisi.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.  Çilden, Ş., (2001). Müzik Gelişimi ve Öğrenme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  •  Dağlı, A., (2006). 1990–2000 Yılları Arası İlköğretim II. Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Halk Şiiri Metinlerinin ‘Çoklu Zekâ Teorisi Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Samsun: On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,  Demirel, Ö., Başbay, A. ve Erdem, E., (2006). Eğitimde Çoklu Zekâ Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  •  Demirel, Ö. ve Şahinel, S., (1999). Çoklu Zekâ Kuramı ve Düşünme Becerileri ile İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Dersinde Tümleşik Dil Becerilerinin Geliştirilmesi. Dil Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 80, ss. 19-31.
  •  Demir, C. ve Yapıcı, M., (2007). Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 2, ss. 177–192.
  •  Demir, S. ve Camuzcu, Y., (2011). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Profilleri ile Okuma Becerileri Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 21, ss. 92-109.
  •  Doğan, Y., (2009). Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, ss. 185–204.
  •  Edmann, İ., (1997). Sanat ve İnsan. İstanbul: İnkılap ve Ata Basımevi.
  •  Ergin, G., (2007). Yeni İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Türkçe Programının Çoklu Zekâ Kuramı Açısından Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  •  Gardner, H., (1993). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences (Second Edition). London: Fontana Press.
  •  Gardner, H., (1999). Çoklu Zekâ ve Howard Gardner’la Şöyleşi. İstanbul: Enka Okulları Yayınları. Gardner, H., (2005). Multiple Lenses on The Mind. Paper Presented at the ExpoGestion Conference.http://www.msfta.org/cms/lib6/FL02001163/Centricity/D omain/26/Multiple_Lenses_on_the_Mind.pdf sitesinden 27/02/2014 tarihinde alınmıştır.
  •  Gürel, E. ve Tat, M., (2010). Çoklu Zekâ Kuramı: Tekli Zekâ Anlayışından Çoklu Zekâ Yaklaşımına. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 11, ss. 336–356.
  •  Goodnough, K., (2001). Multiple Intelligences Theory: A Framework for Personalizing Science Curricula. School Science and Mathematics, Cilt: 101, Sayı: 4, pp. 180-193.
  •  Greenhawk, J., (1997). Multiple Intelligence Meet Standarts. Educational Leadership, 55(1), pp. 62-64.
  •  Genç, Ş. ve Senemoğlu, N., (2001). Okul Öncesi Eğitimi(Modül 12).Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  •  Güleryüz, H. (2008). Türkçe Dersinin Diğer Derslerle İlişkisi. İçinde: Attila Tazebay, Süleyman Çelenk (Editörler),Türkçe Öğretimi İlke-Yöntem-Teknik.(ss. 385–408), Ankara: Maya Akademi.
  •  Gültek, B., (2002). Müziğin Çocuklar Üzerindeki Olumlu Etkileri. Çoluk-Çocuk Dergisi, Sayı: 11, ss. 1-29.
  • Güneş, F., (2013). Dil Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 7, ss. 71-92.
  •  Güneş, F., (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  •  Güney, N. ve Aytan, T., (2012). Aktif Öğrenme Teknikleriyle Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  •  Güven, A.Z., (2013). Dil Bilgisi Konularının Öğretim Sorunları. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 6, ss. 1–10.
  •  İşcan, A. ve Kolukısa, H., (2005). İlköğretim İkinci Kademe Dil Bilgisi Öğretiminin Durumu, Sorunları ve Çözüm Önerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 1, ss. 209–308.
  •  Karadüz, A., (2006). İlköğretim Türkçe Dil Bilgisi Kitaplarının Öğreticilik Kavramı Bağlamında Eleştirisi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 21, ss. 13–31.  Karahan, L., (2009). Dil Bilgisi Öğretiminde Bütün-Parça İlişkisinin Önemi. Turkish Studies, -International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, Cilt: 4, Sayı: 8, ss. 23–30.
  •  Kolb, G.R., (1996). Read with a Beat: Developing Literacy through Music and Song. The Reading Teacher, 50(1), ss. 76-77.
  •  Konur, M., (2010). İlköğretim 3, 4 ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Kuramına Göre Sahip oldukları Zekâ Alanları ve Akademik Başarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  •  Köksal, M.S., (2006). Kavram Öğretimi ve Çoklu Zekâ Teorisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 2, ss. 473–480.
  •  Mcclellan, J.A., (2006). Development of an Indicator to Identify Multiple Intelligences Preferences of Adult Learners. Unpublished Doctoral Dissertation. Oklahoma: Oklahoma State University.
  •  Modiri, I.G., (2010). Okul Öncesinde Müzik Aracılığı ile Yabancı Dil Öğretimi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 2, ss. 505-516. Morgan, H., (1996). An Analysis of Gardner’s Theory of Multiple Intelligences. Roeper Review, Cilt: 18 Sayı: 4, pp. 263-269.
  •  Müderrisgil, B., (2012). Çoklu Zekâ Alanlarından Müzikal Zekâya Sahip İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuldaki Başarı Durumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  •  Özbay, M., (2006). Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap.
  •  Saban, A., (2002). Çoklu Zekâ Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayınları.
  •  Sağır, M., (2002). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  •  Schellenberg, E.G., (2001). Music and Nonmusical Abilities.Erişimadresi: http://www3.interscience.wiley.com/ sitesinden 04/12/2013 tarihinde alınmıştır.
  •  Shaw, G., Graziano, A., & Peterson, M., (1999). Piano and Computer Training Boost Student Math Achievement. Neurological Research, Sayı: 21, pp. 139-152.
  •  Selçuk, Z., (1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  •  Sungur, N., (1997). Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Susar-Kırmızı, F., (2006). İlköğretim 4. Sınıf Türkçe
  • Öğretiminde Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Erişi, Tutumlar ve Öğrenme Stratejileri ve Çoklu Zekâ Alanları Üzerindeki Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.  Teele, S., (2004). Multiple İntelligences Perspective. United States of America: Corwin Press.
  •  Tilbe, S., (2006). Çoklu Zekâ Kuramına Göre Hazırlanan Türkçe öğretiminin Öğrenci Erişisine ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  •  Uçan, A., (1997). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkelerYaklaşımlar).Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, sayı: 2, ss. 1–
  •  Uysal, E., (2006). Farklı Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Altı Yaş Grubundaki Çocukların Çoklu Zekâ Kuramına Göre İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  •  Yavuz, K.E., (2001). Çoklu Zekâ Teorisi ve Uygulamaları. Ankara: Özel Ceceli Okulları Yayınları.
  •  Yaz, İ., (2013). Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda Okuyan Öğrencilerin Çoklu Zekâ Alanları İle Holland Kişilik Tipleri Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  •  Yılmaz, E., (2006). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 6 Yaş Çocuklarının Sayı ve İşlem Kavramlarını Kazanmalarında Oyun Etkinliklerinin Kullanılmasının Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı.

MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 120 - 134, 01.03.2014

Öz

Dil bilgisi alanı, diğer öğrenme alanlarıyla iç içe ve çocuğun dünyasındaki değerli ögeler aracılığıyla öğretilmelidir. Bu çalışmanın amacı müziksel-ritmik zekaya yönelik etkinliklerin akademik başarıya etkisini ortaya koymaktır. Araştırma, deney ve kontrol gruplu deneysel çalışmadır. Araştırmanın örneklemini,2013–2014 eğitim-öğretim yılında Türkiye`nin kuzeyinde yer alan ortaokulun 7/A ve 7/B sınıflarında öğrenim gören 34 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol gruplarında on yedişer öğrenci bulunmaktadır. Deney grubundaki öğrencilere kip ve zaman konusuyla ilgili olarak müziksel-ritmik zekaya dönük etkinlikler çerçevesinde, kontrol grubuna ise öğrenci çalışma kitabındaki etkinlikler çerçevesinde bir eğitim verilmiştir. Veri toplama aracı, Güvenirlik Katsayısı (KR–20) 0.90 olarak saptanan 20 maddelik bir başarı testidir. Deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deneysel süreç sonunda, müziksel-ritmik zekaya dayalı etkinliklerin kullanıldığı deney grubunda anlamlı farklılık saptanmıştır. Bu sonuç dil bilgisi öğretiminde farklı yaklaşımların, çoklu zekayı hedefe alan uygulamaların başarısını ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  •  Adalı, O., (1983). Ana Dili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne. Türk Dili (Dil Öğretimi Özel Sayısı), Cilt: XLVII, Sayı: 379–380, ss. 31–
  •  Armstrong, T., (2003). The Multiple Intelligences of Reading and Writing. USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  •  Armstrong, T., (2009). Multiple Intelligences in the Classroom(Third Edition).Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  •  Armstrong, T., (1994). Multiple Intelligences: Seven Ways To Approach Curriculum. Educational Leadership, 52(3), ss. 26-28.
  •  Avanoğlu, A., (2006) Türkçe Dersindeki Başarı ile Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişki Düzeyi (Kastamonu Örneği).Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  •  Babacan, T., (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Üstbilişsel Okuma Stratejileri ile Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  •  Balyemez, S., (2009). Dil Bilgisi Öğretiminde Diğer Derslerden Yararlanma. Çağdaş Eğitim,34(365), ss. 32–38.
  •  Bümen, N., (2004). Okulda Çoklu Zekâ Kuramı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  •  Cambell, D., (2002). Mozart Etkisi. (Çeviren: F. Çubukçu ), İstanbul: Kitap Matbaacılık.
  •  Checkley, K., (1997). The First Seven...the Eight.Educational Leadership, 55(1), ss. 8-13.
  •  Cobb, B.B., (2001). The Multiple Intelligences Teaching Strategies on The Reading Achivement of Fourth-Grade Elemantary Schol Student.(Unpublished Dissertation Thesis).
  •  Çelenk, S., (2008). Türkçe Öğretiminde Yararlanılabilecek Öğretim Yöntem ve Teknikler. İçinde: Attila Tazebay, Süleyman Çelenk (Editörler),Türkçe Öğretimi İlke-Yöntem-Teknik.(Sayfa:18– 48), Ankara: Maya Akademi.
  • Çelikkol, Ö., (2007). Kelime Kazanımında Müziğin Etkisi.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.  Çilden, Ş., (2001). Müzik Gelişimi ve Öğrenme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  •  Dağlı, A., (2006). 1990–2000 Yılları Arası İlköğretim II. Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Halk Şiiri Metinlerinin ‘Çoklu Zekâ Teorisi Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Samsun: On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,  Demirel, Ö., Başbay, A. ve Erdem, E., (2006). Eğitimde Çoklu Zekâ Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  •  Demirel, Ö. ve Şahinel, S., (1999). Çoklu Zekâ Kuramı ve Düşünme Becerileri ile İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Dersinde Tümleşik Dil Becerilerinin Geliştirilmesi. Dil Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 80, ss. 19-31.
  •  Demir, C. ve Yapıcı, M., (2007). Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 2, ss. 177–192.
  •  Demir, S. ve Camuzcu, Y., (2011). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Profilleri ile Okuma Becerileri Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 21, ss. 92-109.
  •  Doğan, Y., (2009). Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, ss. 185–204.
  •  Edmann, İ., (1997). Sanat ve İnsan. İstanbul: İnkılap ve Ata Basımevi.
  •  Ergin, G., (2007). Yeni İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Türkçe Programının Çoklu Zekâ Kuramı Açısından Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  •  Gardner, H., (1993). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences (Second Edition). London: Fontana Press.
  •  Gardner, H., (1999). Çoklu Zekâ ve Howard Gardner’la Şöyleşi. İstanbul: Enka Okulları Yayınları. Gardner, H., (2005). Multiple Lenses on The Mind. Paper Presented at the ExpoGestion Conference.http://www.msfta.org/cms/lib6/FL02001163/Centricity/D omain/26/Multiple_Lenses_on_the_Mind.pdf sitesinden 27/02/2014 tarihinde alınmıştır.
  •  Gürel, E. ve Tat, M., (2010). Çoklu Zekâ Kuramı: Tekli Zekâ Anlayışından Çoklu Zekâ Yaklaşımına. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 11, ss. 336–356.
  •  Goodnough, K., (2001). Multiple Intelligences Theory: A Framework for Personalizing Science Curricula. School Science and Mathematics, Cilt: 101, Sayı: 4, pp. 180-193.
  •  Greenhawk, J., (1997). Multiple Intelligence Meet Standarts. Educational Leadership, 55(1), pp. 62-64.
  •  Genç, Ş. ve Senemoğlu, N., (2001). Okul Öncesi Eğitimi(Modül 12).Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  •  Güleryüz, H. (2008). Türkçe Dersinin Diğer Derslerle İlişkisi. İçinde: Attila Tazebay, Süleyman Çelenk (Editörler),Türkçe Öğretimi İlke-Yöntem-Teknik.(ss. 385–408), Ankara: Maya Akademi.
  •  Gültek, B., (2002). Müziğin Çocuklar Üzerindeki Olumlu Etkileri. Çoluk-Çocuk Dergisi, Sayı: 11, ss. 1-29.
  • Güneş, F., (2013). Dil Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 7, ss. 71-92.
  •  Güneş, F., (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  •  Güney, N. ve Aytan, T., (2012). Aktif Öğrenme Teknikleriyle Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  •  Güven, A.Z., (2013). Dil Bilgisi Konularının Öğretim Sorunları. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 6, ss. 1–10.
  •  İşcan, A. ve Kolukısa, H., (2005). İlköğretim İkinci Kademe Dil Bilgisi Öğretiminin Durumu, Sorunları ve Çözüm Önerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 1, ss. 209–308.
  •  Karadüz, A., (2006). İlköğretim Türkçe Dil Bilgisi Kitaplarının Öğreticilik Kavramı Bağlamında Eleştirisi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 21, ss. 13–31.  Karahan, L., (2009). Dil Bilgisi Öğretiminde Bütün-Parça İlişkisinin Önemi. Turkish Studies, -International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, Cilt: 4, Sayı: 8, ss. 23–30.
  •  Kolb, G.R., (1996). Read with a Beat: Developing Literacy through Music and Song. The Reading Teacher, 50(1), ss. 76-77.
  •  Konur, M., (2010). İlköğretim 3, 4 ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Kuramına Göre Sahip oldukları Zekâ Alanları ve Akademik Başarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  •  Köksal, M.S., (2006). Kavram Öğretimi ve Çoklu Zekâ Teorisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 2, ss. 473–480.
  •  Mcclellan, J.A., (2006). Development of an Indicator to Identify Multiple Intelligences Preferences of Adult Learners. Unpublished Doctoral Dissertation. Oklahoma: Oklahoma State University.
  •  Modiri, I.G., (2010). Okul Öncesinde Müzik Aracılığı ile Yabancı Dil Öğretimi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 2, ss. 505-516. Morgan, H., (1996). An Analysis of Gardner’s Theory of Multiple Intelligences. Roeper Review, Cilt: 18 Sayı: 4, pp. 263-269.
  •  Müderrisgil, B., (2012). Çoklu Zekâ Alanlarından Müzikal Zekâya Sahip İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuldaki Başarı Durumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  •  Özbay, M., (2006). Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap.
  •  Saban, A., (2002). Çoklu Zekâ Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayınları.
  •  Sağır, M., (2002). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  •  Schellenberg, E.G., (2001). Music and Nonmusical Abilities.Erişimadresi: http://www3.interscience.wiley.com/ sitesinden 04/12/2013 tarihinde alınmıştır.
  •  Shaw, G., Graziano, A., & Peterson, M., (1999). Piano and Computer Training Boost Student Math Achievement. Neurological Research, Sayı: 21, pp. 139-152.
  •  Selçuk, Z., (1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  •  Sungur, N., (1997). Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Susar-Kırmızı, F., (2006). İlköğretim 4. Sınıf Türkçe
  • Öğretiminde Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Erişi, Tutumlar ve Öğrenme Stratejileri ve Çoklu Zekâ Alanları Üzerindeki Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.  Teele, S., (2004). Multiple İntelligences Perspective. United States of America: Corwin Press.
  •  Tilbe, S., (2006). Çoklu Zekâ Kuramına Göre Hazırlanan Türkçe öğretiminin Öğrenci Erişisine ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  •  Uçan, A., (1997). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkelerYaklaşımlar).Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, sayı: 2, ss. 1–
  •  Uysal, E., (2006). Farklı Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Altı Yaş Grubundaki Çocukların Çoklu Zekâ Kuramına Göre İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  •  Yavuz, K.E., (2001). Çoklu Zekâ Teorisi ve Uygulamaları. Ankara: Özel Ceceli Okulları Yayınları.
  •  Yaz, İ., (2013). Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda Okuyan Öğrencilerin Çoklu Zekâ Alanları İle Holland Kişilik Tipleri Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  •  Yılmaz, E., (2006). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 6 Yaş Çocuklarının Sayı ve İşlem Kavramlarını Kazanmalarında Oyun Etkinliklerinin Kullanılmasının Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Nail Güney Bu kişi benim

Talat Aytan Bu kişi benim

Murat Şengül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güney, N., Aytan, T., & Şengül, M. (2014). MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Education Sciences, 9(2), 120-134. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0610
AMA Güney N, Aytan T, Şengül M. MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. NWSA. Mart 2014;9(2):120-134. doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0610
Chicago Güney, Nail, Talat Aytan, ve Murat Şengül. “MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”. Education Sciences 9, sy. 2 (Mart 2014): 120-34. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0610.
EndNote Güney N, Aytan T, Şengül M (01 Mart 2014) MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Education Sciences 9 2 120–134.
IEEE N. Güney, T. Aytan, ve M. Şengül, “MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”, NWSA, c. 9, sy. 2, ss. 120–134, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0610.
ISNAD Güney, Nail vd. “MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”. Education Sciences 9/2 (Mart 2014), 120-134. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0610.
JAMA Güney N, Aytan T, Şengül M. MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. NWSA. 2014;9:120–134.
MLA Güney, Nail vd. “MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 9, sy. 2, 2014, ss. 120-34, doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0610.
Vancouver Güney N, Aytan T, Şengül M. MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKAYA YÖNELİK ETKİNLİKLERİN DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. NWSA. 2014;9(2):120-34.