BibTex RIS Kaynak Göster

CLASSROOM TEACHER CANDIDATES' METAPHORSABOUT “ART EDUCATION LESSON

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 90 - 102, 01.02.2013

Öz

The aim of this study was to reveal the perceptions of elementary classroom teacher candidates about âart education lessonsâ by analyzing their metaphors. The subject group consisted of 134 sophomore students,who took art education classes (both formal and evening lessons) at the Division of Elementary School Classroom Education in Fatih Faculty of Education at Karadeniz Technical University, during the academic year 2011/2012.Data was gathered by asking the students to complete the following sentences and fill in the blanks: âArt education lesson is likeâ¦Becauseâ¦â.This study sought to find answers tothe following questions: âWhat are the metaphors of classroom teacher candidates about âart education lesson?â, âWhich conceptual categories can be used to classify the metaphors of classroom teacher candidates' about âart education lesson'?â. Qualitative techniques were used for data analysis. According to the study's findings, metaphors can be used as a strong research tool for exploring, understanding and explaining the personal perceptions of classroom teacher candidates with regard to the art education lesson

Kaynakça

  • Arslan, M.M. ve Bayrakçı, M., (2006). Metaforik Düşünme ve Öğrenme Yaklaşımının Eğitim-Öğretim Açısından İncelenmesi. Milli Eğitim, 35(171): 100-108.
  • Aydın, F. ve Ünaldı, Ü.E., (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının “Coğrafya” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi.
  • Botha, E., (2009). Why metaphor matters in education. South
  • African of Education, 29: 431-444. Cerit, Y., (2008). Öğretmen Kavramı İle İlgili Metaforlara
  • İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi; 6(4); 693-712. Çapan, E.B., (2010). Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli
  • Öğrencilere İlişkin Metaforik Algıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12): 140-154. Döş, İ., (2010). Aday Öğretmenlerin Müfettişlik Kavramına
  • İlişkin Metafor Algıları, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3): 607-629. Forceville, C., (2002). The Identification of Target and Source in Pictorial Metaphors. Journal of Pragmatics, 34: 1-14.
  • Gibson, R., (2008). Primary-age children’s attitudes to art, art making and art education. International Journal of Education
  • Through Art. Volume 4 Number 2, pp.177-193 Girmen, P., (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Yayınlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Guerrero, M.C.M. and Villamil, OS., (2002). Metaphorical
  • Conceptualizations of ELS Teaching and Learning. Language Teaching Research, 6(2): 95-120. James, P., (2002). “Fostering metaphoric thinking”, Journal of
  • Developmental Education 26-33. Kalyoncu, R., (2012). Doğa Eğitimi. Edt: Uzunöz, A; Şeyihoğlu, A; Akbaş, Y; Gençtürk E. “Sanat Estetik ve Çevre Eğitiminin
  • Önemi”. Anı Yayıncılık: Ankara. 306-310. Kaya, H., (2011) The Analysis of Secondary Education Students
  • Perceptions Towards “The World” Concept. World Applied Sciences Journal, 12(2): 190-196. Luehrman, M., (2002). Art Experiences and Attitudes Towards
  • Art Education, Studies in Art Education, 43:3, pp.197-218 Miles, MB, Huberman, AM. (1994.Qualitative Data Analysis.
  • Thousandoaks, CA: Sage. Morgan, G., (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor
  • (Çeviren, G. Bulut). İstanbul: BZD Yayıncılık. Nalçacı, A. ve Bektaş, F., (2012). Öğretmen Adaylarının Okul
  • Kavramına İlişkin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi(KEFAD) Cilt 13, Sayı 1, Sayfa 239-258. Özsoy, V., (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Gündüz
  • Eğitim ve Yayıncılık. Öztürk, Ç., (2007). Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi
  • Öğretmen Adaylarının “Coğrafya” Kavramına Yönelik Metafor Durumları. Ahi Evran Üniversitesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2): 55-69. Saban, A., (2009). Öğretmen Adaylarının Öğrenci Kavramına
  • İlişkin Sahip Olduğu Zihinsel İmgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2): 281-326. Saban, A., (2008). İlköğretim I. Kademe Öğretmen ve Öğrencilerinin Bilgi Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Zihinsel İmgeler. İlköğretim Online, 7 (2): 421-455.
  • Saban, A., Koçbeker, B.N. ve Saban, A., (2006). Öğretmen
  • Adaylarının Öğretmen Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (2), 461–522. Saban A., (2004). Giriş Düzeyindeki Sınıf Öğretmeni Adaylarının
  • “Öğretmen” Kavramına İlişkin İleri Sürdükleri Metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2). 131-155. Shaw, D., Massengill, B., and Mahlios, M., (2008). Preservice
  • Teachers' Metaphors of Teaching in Relation to Literacy Beliefs. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 14 (1): 35-50. Şeyihoğlu, A. ve Gencer, G., (2011). Hayat Bilgisi Öğretiminde
  • “Metafor” Tekniğinin Kullanımı, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8: 3 Şirin, E.F., Bektaş F., Karaman, G. ve Aytan, G.K., (2012).
  • Rafting Katılımcılarının Rafting Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 6, Sayı 2, 207-215. Tamimi, Y., (2005). Örgüt kültürünün metaforlarla analizi.
  • Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Osman Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Töremen, F. ve Döş, İ., (2009). İlköğretim Öğretmenlerinin
  • Müfettişlik Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(4): 1973-2012.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel
  • Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınevi. Ankara. Yıldırım, A, Ünal, A. ve Çelik, M., (2011). Öğretmen Kavramına
  • İlişkin Öğretmen, Yönetici Ve Müfettiş Algılarının Analizi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2): 92-109.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ “SANAT EĞİTİMİ DERSİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 90 - 102, 01.02.2013

Öz

Bu araştırmanın
temel amacı, ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliği öğrencilerinin “Sanat Eğitimi
Dersi” kavramına ilişkin sahip oldukları algıların, metafor aracılığı ile ortaya
çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, Karadeniz Teknik Üniversitesi
Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında, 2011–2012
eğitim- öğretim yılı bahar dönemi ikinci sınıfta “Sanat Eğitimi” dersi alan
örgün ve ikinci öğretimden toplam 134 öğrenci oluşturmaktadır.
Verilerin toplanabilmesi
için her öğrenciye “Sanat Eğitimi Dersi ... gibidir; çünkü ... ” cümlesi
yöneltilmiş ve boşlukların doldurulması istenmiştir. Araştırmada aşağıdaki
sorulara cevap aranmıştır: “Sınıf öğretmeni adaylarının “sanat eğitimi”
kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar nelerdir?”, “Sınıf öğretmeni
adaylarının “sanat eğitimi” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar hangi
kavramsal kategoriler altında toplanabilirler?” Araştırmanın veri analizinde
nitel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre metaforlar sınıf öğretmeni adaylarının Sanat
Eğitimi dersine ilişkin sahip oldukları kişisel algıları ortaya çıkartmada,
anlamada ve açıklamada güçlü bir araştırma aracı olarak kullanılabilmektedir.

Kaynakça

  • Arslan, M.M. ve Bayrakçı, M., (2006). Metaforik Düşünme ve Öğrenme Yaklaşımının Eğitim-Öğretim Açısından İncelenmesi. Milli Eğitim, 35(171): 100-108.
  • Aydın, F. ve Ünaldı, Ü.E., (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının “Coğrafya” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi.
  • Botha, E., (2009). Why metaphor matters in education. South
  • African of Education, 29: 431-444. Cerit, Y., (2008). Öğretmen Kavramı İle İlgili Metaforlara
  • İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi; 6(4); 693-712. Çapan, E.B., (2010). Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli
  • Öğrencilere İlişkin Metaforik Algıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12): 140-154. Döş, İ., (2010). Aday Öğretmenlerin Müfettişlik Kavramına
  • İlişkin Metafor Algıları, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3): 607-629. Forceville, C., (2002). The Identification of Target and Source in Pictorial Metaphors. Journal of Pragmatics, 34: 1-14.
  • Gibson, R., (2008). Primary-age children’s attitudes to art, art making and art education. International Journal of Education
  • Through Art. Volume 4 Number 2, pp.177-193 Girmen, P., (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Yayınlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Guerrero, M.C.M. and Villamil, OS., (2002). Metaphorical
  • Conceptualizations of ELS Teaching and Learning. Language Teaching Research, 6(2): 95-120. James, P., (2002). “Fostering metaphoric thinking”, Journal of
  • Developmental Education 26-33. Kalyoncu, R., (2012). Doğa Eğitimi. Edt: Uzunöz, A; Şeyihoğlu, A; Akbaş, Y; Gençtürk E. “Sanat Estetik ve Çevre Eğitiminin
  • Önemi”. Anı Yayıncılık: Ankara. 306-310. Kaya, H., (2011) The Analysis of Secondary Education Students
  • Perceptions Towards “The World” Concept. World Applied Sciences Journal, 12(2): 190-196. Luehrman, M., (2002). Art Experiences and Attitudes Towards
  • Art Education, Studies in Art Education, 43:3, pp.197-218 Miles, MB, Huberman, AM. (1994.Qualitative Data Analysis.
  • Thousandoaks, CA: Sage. Morgan, G., (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor
  • (Çeviren, G. Bulut). İstanbul: BZD Yayıncılık. Nalçacı, A. ve Bektaş, F., (2012). Öğretmen Adaylarının Okul
  • Kavramına İlişkin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi(KEFAD) Cilt 13, Sayı 1, Sayfa 239-258. Özsoy, V., (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Gündüz
  • Eğitim ve Yayıncılık. Öztürk, Ç., (2007). Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi
  • Öğretmen Adaylarının “Coğrafya” Kavramına Yönelik Metafor Durumları. Ahi Evran Üniversitesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2): 55-69. Saban, A., (2009). Öğretmen Adaylarının Öğrenci Kavramına
  • İlişkin Sahip Olduğu Zihinsel İmgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2): 281-326. Saban, A., (2008). İlköğretim I. Kademe Öğretmen ve Öğrencilerinin Bilgi Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Zihinsel İmgeler. İlköğretim Online, 7 (2): 421-455.
  • Saban, A., Koçbeker, B.N. ve Saban, A., (2006). Öğretmen
  • Adaylarının Öğretmen Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (2), 461–522. Saban A., (2004). Giriş Düzeyindeki Sınıf Öğretmeni Adaylarının
  • “Öğretmen” Kavramına İlişkin İleri Sürdükleri Metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2). 131-155. Shaw, D., Massengill, B., and Mahlios, M., (2008). Preservice
  • Teachers' Metaphors of Teaching in Relation to Literacy Beliefs. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 14 (1): 35-50. Şeyihoğlu, A. ve Gencer, G., (2011). Hayat Bilgisi Öğretiminde
  • “Metafor” Tekniğinin Kullanımı, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8: 3 Şirin, E.F., Bektaş F., Karaman, G. ve Aytan, G.K., (2012).
  • Rafting Katılımcılarının Rafting Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 6, Sayı 2, 207-215. Tamimi, Y., (2005). Örgüt kültürünün metaforlarla analizi.
  • Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Osman Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Töremen, F. ve Döş, İ., (2009). İlköğretim Öğretmenlerinin
  • Müfettişlik Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(4): 1973-2012.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel
  • Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınevi. Ankara. Yıldırım, A, Ünal, A. ve Çelik, M., (2011). Öğretmen Kavramına
  • İlişkin Öğretmen, Yönetici Ve Müfettiş Algılarının Analizi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2): 92-109.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Raif Kalyoncu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalyoncu, R. (2013). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ “SANAT EĞİTİMİ DERSİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI. Education Sciences, 8(1), 90-102. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Kalyoncu R. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ “SANAT EĞİTİMİ DERSİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI. NWSA. Şubat 2013;8(1):90-102. doi:10.12739/10.12739
Chicago Kalyoncu, Raif. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ‘SANAT EĞİTİMİ DERSİ’ KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI”. Education Sciences 8, sy. 1 (Şubat 2013): 90-102. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Kalyoncu R (01 Şubat 2013) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ “SANAT EĞİTİMİ DERSİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI. Education Sciences 8 1 90–102.
IEEE R. Kalyoncu, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ‘SANAT EĞİTİMİ DERSİ’ KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI”, NWSA, c. 8, sy. 1, ss. 90–102, 2013, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Kalyoncu, Raif. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ‘SANAT EĞİTİMİ DERSİ’ KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI”. Education Sciences 8/1 (Şubat 2013), 90-102. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Kalyoncu R. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ “SANAT EĞİTİMİ DERSİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI. NWSA. 2013;8:90–102.
MLA Kalyoncu, Raif. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ‘SANAT EĞİTİMİ DERSİ’ KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI”. Education Sciences, c. 8, sy. 1, 2013, ss. 90-102, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Kalyoncu R. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ “SANAT EĞİTİMİ DERSİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI. NWSA. 2013;8(1):90-102.