It has been argued by researchers that, by customizing learning materials according to different types of learning styles, achievement level would be increased in both face to face and blended learning environments. In this paper, it was suggested a flowchart to help learners on how they can use a blended learning environment more effectively on acids and bases with respect to their learning styles. The flowchart was designed by using Felder and Silverman's Learning Style Model with the dimensions of Sensitive/Intuitive, Visual/Verbal, Active/Reflective, and Sequential/Global. The most appropriate teaching strategies based on the literature for each learning style dimension were also included in the flowchart. It is hoped that this study will be helpful for educators who offer blended instruction in science education and also will be beneficial for learners in order to provide them with much more understanding of nature of abstract chemistry topics such as acids and bases.
science education blended learning Felder-Silverman learning style model
Yapılan araştırmalar, öğrencilerin öğrenme stillerine göre yapılandırılmış öğrenme materyallerinin, hem yüz yüze hem de karma eğitimde öğrenci başarılarını artırdığını göstermektedir. Bu makalede, bir akış şeması oluşturularak, öğrencilerin asit ve bazlar konusunda değişik öğrenme stillerine uygun olarak hazırlanmış bir karma öğrenme ortamını etkin biçimde kullanmaları hedeflenmiştir. Akış şemasında Felder ve Silverman Öğrenme Stili Modelindeki Hissederek/Sezgisel, Görsel/İşitsel, Yaparak/Düşünerek, Sıralı/Bütünsel alt boyutları kullanılmıştır. Ayrıca her öğrenme stiline uygun öğretme stratejileri de akış şemasına eklenmiştir. Bu çalışmanın öğrenciler için soyut kimya konularını anlamalarında yardımcı olacağı ve ayrıca fen eğitimi alanında karma öğretim sunan eğiticiler için de faydalı olacağı beklenmektedir.
Fen eğitimi karma eğitim Felder-Silverman öğrenme stilleri modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2 |