BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE ENVIRONMENT ACQUISITIONS IN SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE EDUCATION PROGRAM

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 668 - 682, 01.03.2012

Öz

This study was conducted to review the student acquisitions of elementary science and technology education program (6th, 7th and 8th grades) in terms of environment and environmental education. In this study it is examined how much part is divided in which class, learning space and subjects about environment and environmental education acquisitions, the proportion of acquisitions to all acquisitions, and the proportion of course period that should occur to total science and technology course period. At the end of the study, it is seen that acquisitions about environment and environmental contented was divided into learning domains mostly in 8th grade with 30.96%. In 6th, 7th and 8th grades have been 144-hour science and technology courses. It is detected that to realize this acquisitions at least 26.04% course period is needed in 8th grades.

FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 668 - 682, 01.03.2012

Öz

Bu çalışma, ilköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretim programındaki (6, 7 ve 8. sınıflar) öğrenci kazanımlarının çevre ve çevre eğitimi açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çevre ve çevre eğitimi ile ilgili kazanımlara hangi sınıfta, hangi öğrenme alanı içerisinde, hangi ünite ve konularda ne kadar yer verildiği incelenmiştir. Ayrıca bu kazanımların tüm kazanımlara oranı ve gerçekleştirilmesi gereken ders saatlerinin toplam Fen ve Teknoloji ders saatlerine oranı belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda çevre ve çevre içerikli kazanımların öğrenme alanlarına dağılmış olduğu görülmüştür. Çevre içerikli en fazla kazanımın %30.96`sını kapsayarak 8. sınıfta olduğu dikkat çekmektedir. 6, 7 ve 8. sınıflarda toplam 144 saat Fen ve Teknoloji dersi olduğu, bu kazanımların gerçekleştirilmesi için ayrılan ders saatinin ise en fazla 8. sınıfta olduğu ve %26.04`ünü oluşturduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Dilek Erduran Avcı Bu kişi benim

Sevda Öz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Avcı, D. E., & Öz, S. (2012). FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 7(2), 668-682. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Avcı DE, Öz S. FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. Mart 2012;7(2):668-682. doi:10.12739/10.12739
Chicago Avcı, Dilek Erduran, ve Sevda Öz. “FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 668-82. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Avcı DE, Öz S (01 Mart 2012) FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences 7 2 668–682.
IEEE D. E. Avcı ve S. Öz, “FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 668–682, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Avcı, Dilek Erduran - Öz, Sevda. “FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 668-682. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Avcı DE, Öz S. FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2012;7:668–682.
MLA Avcı, Dilek Erduran ve Sevda Öz. “FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 668-82, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Avcı DE, Öz S. FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÇEVRE KAZANIMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2012;7(2):668-82.