BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTITING PRESENTATION OF RELATIONS BETWEEN QUADRILATERALS IN THE 7th GRADE ELEMENTARY SCHOOL MATHEMATICS CURRICULUM, TEXTBOOKS AND STUDENTSâ€a„¢ WORKBOOKS

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 848 - 858, 01.03.2012

Öz

The purpose of this study is to investigate how the relations between quadrilaterals are explained in the 7th grade elementary school mathematıcs curriculum, textbooks and students' workbooks. The study was conducted by using one of the analytical research methods called document analyses method. In this context the elementary school mathematics curriculum, 3 textbooks and their students' workbooks were examined. Based on findings, it is concluded that a systematic method has not been followed in the explanation of relations between quadrilaterals.

İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 848 - 858, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. Sınıf matematik öğretim programı, ders ve çalışma kitaplarında dörtgenler arasındaki ilişkilerin nasıl anlatıldığını araştırmaktır. Çalışma analitik araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda ilköğretim matematik öğretim programı, 3 ders kitabı ve bu kitaplara ait öğrenci çalışma kitapları incelenmiştir. Elde edilen bulgulara dayalı olarak dörtgenler arasındaki ilişkilerin anlatımında sistematik bir yöntemin izlenmediği sonucuna varılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Meral CANSIZ Aktaş Bu kişi benim

Devrim Yaşar Aktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktaş, M. . C., & Aktaş, D. Y. (2012). İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 7(2), 848-858. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Aktaş MC, Aktaş DY. İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ. NWSA. Mart 2012;7(2):848-858. doi:10.12739/10.12739
Chicago Aktaş, Meral CANSIZ, ve Devrim Yaşar Aktaş. “İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 848-58. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Aktaş MC, Aktaş DY (01 Mart 2012) İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ. Education Sciences 7 2 848–858.
IEEE M. . C. Aktaş ve D. Y. Aktaş, “İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 848–858, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Aktaş, Meral CANSIZ - Aktaş, Devrim Yaşar. “İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 848-858. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Aktaş MC, Aktaş DY. İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ. NWSA. 2012;7:848–858.
MLA Aktaş, Meral CANSIZ ve Devrim Yaşar Aktaş. “İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 848-5, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Aktaş MC, Aktaş DY. İLKÖĞRETİM 7. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI, DERS VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDA DÖRTGENLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLATIMININ İNCELENMESİ. NWSA. 2012;7(2):848-5.