Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

JOHN DEWEY'İN TÜRKİYE'YE DÖRDÜNCÜ ZİYARETİ (TÜRKİYE'DE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME SERÜVENİ)

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2459 - 2468, 01.05.2011

Öz

Sunulan çalışma, John Dewey’in eğitim konusundaki düşüncelerinin Türk eğitim sistemine etkisini ele almaktadır. Dewey’in Türkiye’ye ilk ziyareti sırasında hazırladığı özet raporlar yeni eğitim modelinin oluşturması konusundaki doğrudan kaynak niteliğindedir. Ancak, çalışma esas olarak Dewey’in pedogojik yaklaşımlarının ve eğitim konusundaki düşüncelerinin Türkiye’de zamana bağlı seyahatlerini tartışmayı hedeflemektedir. Bu çerçevede Türk eğitim sistemi konusunda Dewey’in düşünceleri Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze ele alınarak irdelenmektedir. Bu kapsamda, özellikle Cumhuriyet sonrası Türk toplumunda gerçekleşen hızlı dönüşümün eğitim sürecinde yarattığı etkiler kronolojik olarak ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümünde, Dewey’in eğitim düşüncelerine uygun olarak tasarlanan Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) modelinin Dokuz Eylül Üniversitesinde uygulama sürecinin kısa öyküsü verilmektedir.

THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY)

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2459 - 2468, 01.05.2011

Öz

This article aims to survey the influence of John Dewey's opinion on Turkish educational system. In fact, on one hand the reports that he had written during his visits to Turkey are like a short summary of the constitution of a new educational system. In this article, authors are going to discuss about Dewey's opinions, the educational models he developped based on his observations during his travels around Turkey. The authors have also debated and commented on completed and incompleted points of Dewey's thoughts with retrospective approach. Moreover the educational problems caused by the rapid transformation in the society, especially in the second half of the 20th century and the pursuits for a solution for those problems are defined chronologically. The final part is concerning about the importance and applicability of the PBL method being applied in DEU as a result in the searching of a qualified educational system.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Serap Kahraman Bu kişi benim

Aydın Saatcı Bu kişi benim

Türkay Baran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kahraman, S., Saatcı, A., & Baran, T. (2011). THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY). Education Sciences, 6(4), 2459-2468.
AMA Kahraman S, Saatcı A, Baran T. THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY). NWSA. Mayıs 2011;6(4):2459-2468.
Chicago Kahraman, Serap, Aydın Saatcı, ve Türkay Baran. “THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY)”. Education Sciences 6, sy. 4 (Mayıs 2011): 2459-68.
EndNote Kahraman S, Saatcı A, Baran T (01 Mayıs 2011) THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY). Education Sciences 6 4 2459–2468.
IEEE S. Kahraman, A. Saatcı, ve T. Baran, “THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY)”, NWSA, c. 6, sy. 4, ss. 2459–2468, 2011.
ISNAD Kahraman, Serap vd. “THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY)”. Education Sciences 6/4 (Mayıs 2011), 2459-2468.
JAMA Kahraman S, Saatcı A, Baran T. THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY). NWSA. 2011;6:2459–2468.
MLA Kahraman, Serap vd. “THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY)”. Education Sciences, c. 6, sy. 4, 2011, ss. 2459-68.
Vancouver Kahraman S, Saatcı A, Baran T. THE FOURTH VISIT OF JOHN DEWEY TO TURKEY (PROBLEM BASED LEARNING EXPERIENCE IN TURKEY). NWSA. 2011;6(4):2459-68.