Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EXPECTATIONS OF ELEMENTARY SCHOOL PRINCIPALS FROM EDUCATION SUPERVISORS

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2630 - 2645, 01.05.2011

Öz

The purpose of this research is to define the expectations of elementary school principals from education supervisors during supervision period. Since the purpose of the research is appropriate to be realized qualitative research method has been used. The study group of the research is consisted of thirty principals chosen with maximum variety method. The data has been collected using semi-structured interview form and has been analyzed with content analysis method. After the analysis, the expectations of the principals were collected under eleven themes. According to obtained data, it has been found out that principals wanted the education supervisors to display supervising behaviors appropriate to the human relations. It has also been found that principals found the education supervisors insufficient on communication, guidance, persistence, to be democratic, contingency, expediency, self-development, effectuality, consistency, awarding and research fields.

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2630 - 2645, 01.05.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin denetim sürecinde eğitim müfettişlerinden beklentilerinin neler olduğunu belirlemektir. Araştırmada amacı gerçekleştirmeye uygun olduğu için nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu maksimum çeşitlilik yöntemi ile seçilen otuz ilköğretim okulu müdürü oluşturmaktadır. Okul müdürlerinin beklentileri on bir temada bütünleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, okul müdürlerinin eğitim müfettişlerinden insan ilişkileri yaklaşımına uygun denetim davranışı sergilemelerini bekledikleri, iletişim, rehberlik, süreklilik, demokratiklik, durumsallık, amaca uygunluk, kendini geliştirme, etkililik, tutarlılık, ödüllendirme ve araştırmacılık alanlarında eğitim müfettişlerini yetersiz gördükleri ve denetim yapısındaki bilimsel yönetim anlayışına yer veren uygulamaların değiştirilmesini istedikleri ortaya çıkmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ali Ünal Bu kişi benim

Songül Yıldırım Erol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ünal, A., & Erol, S. . Y. (2011). İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ. Education Sciences, 6(4), 2630-2645.
AMA Ünal A, Erol SY. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ. NWSA. Mayıs 2011;6(4):2630-2645.
Chicago Ünal, Ali, ve Songül Yıldırım Erol. “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ”. Education Sciences 6, sy. 4 (Mayıs 2011): 2630-45.
EndNote Ünal A, Erol SY (01 Mayıs 2011) İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ. Education Sciences 6 4 2630–2645.
IEEE A. Ünal ve S. . Y. Erol, “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 4, ss. 2630–2645, 2011.
ISNAD Ünal, Ali - Erol, Songül Yıldırım. “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ”. Education Sciences 6/4 (Mayıs 2011), 2630-2645.
JAMA Ünal A, Erol SY. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ. NWSA. 2011;6:2630–2645.
MLA Ünal, Ali ve Songül Yıldırım Erol. “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 4, 2011, ss. 2630-45.
Vancouver Ünal A, Erol SY. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNDEN BEKLENTİLERİ. NWSA. 2011;6(4):2630-45.