Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SCHOOL ADMINISTRATION AND APPOINTMENT PROCESS IN TURKEY

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2646 - 2659, 01.05.2011

Öz

Principalship as a unique branch of educational administration has long been ignored one of the basic strata of management. It is not possible to say that there are standarts of appointment and promotion of school administration since educational administration hasn't been institutionalized and became a unique branch of management. Being a teacher is basic pre-requirement in order to be a school administrator. People can easily be transferred to administrative position from teaching after a simple test or a few years of teaching experience or merely appointment of the ministry of education. The amendments conducted after 1990 has generally set the standarts of being a teacher or having passed selection exam as pre requisite in order for principalship. Post graduate degree of educational sciences could be basic standart for teachers in order to be a principal in schools. The idea of life long learning and ever lasting Project management characteristics are essenntial points of what principals need to adapt for renewing and transformational schools.

TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2646 - 2659, 01.05.2011

Öz

Eğitim yöneticiliğinin en özel alanını oluşturan okul yöneticiliği, Türkiye’de ihmal edilmiş yönetim kademelerinin başında gelmektedir. Uzmanlığa ve liderliğe gereken önemin verilmemesinin bir sonucu olarak yöneticilik niteliklerine ve yeterliklerine sahip olmayan kişilerin okul müdürü olarak ataması yapılmakta, eğitim kurumları değer üreten ve topluma liderlik yapan örgütler olmak yerine kendi kendini tekrar eden ve toplumun gerisinde kalan kurumlar haline dönüşmektedir. Hazırlanan atama yönetmelikleri sadece öğretmenlik ve müdür yardımcılığı ön şartını veya sınav başarısını okul yöneticiliği için yeterli görmektedir. Üniversitelerin eğitim bilimleri bölümünde tezli veya tezsiz yüksek lisans yapma ön şartına bağlı olarak belirli yıl öğretmenlik yapanlar içerisinden okul yönetici seçiminin yapılması etkin bir yöntem olarak uygulanabilir. Eğitim yöneticiliğinin uzmanlık gerektiren bir alan olarak kurumsallaşması, yöneticilerin de gücünü arttıracak ve güven duygusunun oluşmasına katkı sağlayacaktır. Yönetici adaylarının belirli bir eğitim sürecinden sonra okul yöneticisi sıfatını kazanması ve sürekli öğrenme ortamı içerisinde bulunmanın üst yöneticilikler için teşvik unsuru olarak kabul görmesi, proje üreten ve kendini geliştiren bir anlayışın benimsemesini sağlayacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Engin Aslanargun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aslanargun, E. (2011). TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ. Education Sciences, 6(4), 2646-2659.
AMA Aslanargun E. TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ. NWSA. Mayıs 2011;6(4):2646-2659.
Chicago Aslanargun, Engin. “TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ”. Education Sciences 6, sy. 4 (Mayıs 2011): 2646-59.
EndNote Aslanargun E (01 Mayıs 2011) TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ. Education Sciences 6 4 2646–2659.
IEEE E. Aslanargun, “TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 4, ss. 2646–2659, 2011.
ISNAD Aslanargun, Engin. “TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ”. Education Sciences 6/4 (Mayıs 2011), 2646-2659.
JAMA Aslanargun E. TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ. NWSA. 2011;6:2646–2659.
MLA Aslanargun, Engin. “TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 4, 2011, ss. 2646-59.
Vancouver Aslanargun E. TÜRKİYE’DE OKUL YÖNETİMİ VE ATAMA YÖNETMELİKLERİ. NWSA. 2011;6(4):2646-59.