Purpose of this study is to determine level of attitude toward teaching profession and level of anxiety toward teaching profession of the students that studying at Secondary School Science and Math Education and Social Sciences Education. For this purpose, 120 pedagogical students are taken to sample that are in Class of Physics, Chemist, Biology, Turkish Lenguage and Literature and History teachers. Scanning model is used in this study. As data gathering tool; “Attitude Scale” for teachers’ attitude toward teaching profession which is developed by Aşkar and Erdem [1] (1987) and “Anxiety Scale” for teachers’ anxiety toward teaching profession which is developed by Geoffrey and Behets [2] (1999) and adapted to Turkish by Kaya and Büyükkasap [17] (2005) are used. At this study, thers are no meaningfull differences between preservice teachers’ gender, program, gratuated high school types and GPAs.
Araştırmanın amacı, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ile Sosyal Alanlar Eğitimi programlarında tezsiz yüksek lisans öğrenimi gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişe düzeylerini ve cinsiyet, öğrenim görülen program, mezun olunan ortaöğretim türü, lisans mezuniyet not ortalaması değişkenlerine göre bu düzeylerin farklılaşma durumunu belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler Enstitülerine bağlı Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik, Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih Öğretmenliği Programlarına kayıtlı toplam 120 tezsiz yüksek lisans öğrencisi seçkisiz olarak çalışma grubuna alınmıştır. Çalışmada tarama deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumunu ölçmek amacıyla, Aşkar ve Erdem’in [1] 1987 yılında geliştirdiği “Tutum Ölçeği” ile Geoffrey ve Behets’in [2] 1999 yılında geliştirip Kaya ve Büyükkasap’ın [17] 2005 yılında Türkçeye çevirdiği “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Endişe Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve endişe düzeylerinin; cinsiyete, öğrenim gördükleri programa, mezun oldukları ortaöğretim türüne ve lisans mezuniyet not ortalamasına göre anlamlı farklılaşma göstermediği anlaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3 |