Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE LEVEL OF ACCOUNTABILITY OF SCHOOL MANAGERS ACCORTING TO THE IDEAS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2110 - 2122, 01.04.2011

Öz

The aim of this study is to determine the level of accountability behaviours of school managers according to the ideas of primary school teachers. The population is consisted of 2154 teachers working in primary schools in Kastamonu. The sample is consisted of 210 teachers who have been chosen randomly. In this study "The Accountability of School Manager" scale which was developed by Celep and Öztürk (2009) was used to determine the accountability behaviours of school managers. According to the results of the study, it seems that school managers' accordance to the responsibility, clarity and respondence behaviours is of medium level.

İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2110 - 2122, 01.04.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin hesap verebilirlik davranışları gösterme düzeylerini saptamaktır. Araştırmaya Kastamonu'da ilköğretim okullarında görev yapan 215 öğretmen katılmıştır. Araştırmada Celep ve Öztürk (2009) tarafından geliştirilen "Okul Müdürünün Hesap Verebilirliği" ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre okul yöneticilerinin hesap verebilirliğin sorumluluk, açıklık ve cevap verebilirlik boyutu kapsamına giren davranışlara orta düzeyde uygunluk gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Nezahat Güçlü Bu kişi benim

Ali Çağatay Kılınç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güçlü, N., & Kılınç, A. Ç. (2011). İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. Education Sciences, 6(3), 2110-2122.
AMA Güçlü N, Kılınç AÇ. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. NWSA. Nisan 2011;6(3):2110-2122.
Chicago Güçlü, Nezahat, ve Ali Çağatay Kılınç. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6, sy. 3 (Nisan 2011): 2110-22.
EndNote Güçlü N, Kılınç AÇ (01 Nisan 2011) İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. Education Sciences 6 3 2110–2122.
IEEE N. Güçlü ve A. Ç. Kılınç, “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 3, ss. 2110–2122, 2011.
ISNAD Güçlü, Nezahat - Kılınç, Ali Çağatay. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6/3 (Nisan 2011), 2110-2122.
JAMA Güçlü N, Kılınç AÇ. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6:2110–2122.
MLA Güçlü, Nezahat ve Ali Çağatay Kılınç. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 3, 2011, ss. 2110-22.
Vancouver Güçlü N, Kılınç AÇ. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6(3):2110-22.