Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2328 - 2346, 01.04.2011

Öz

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2328 - 2346, 01.04.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kullandıkları öğrenme stratejilerinin arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Eldeki araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2009–2010 öğretim yılında Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim görmekte olan 500 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemde ise çalışmaya gönüllü olarak katılan 220 öğrenci yer almıştır. Araştırmada “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” ile “Öğrenme Stratejilerini Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeğinin güvenirlik katsayısı.95’tir. Öğrenme Stratejilerini Belirleme Ölçeğinin güvenirlik katsayısı .87’dir. Çalışma sonucunda; 4. sınıfta öğrenim görmekte olan ve daha büyük yaştaki kadın öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanları daha yüksek bulunmuştur. Mezun olunan lise kurumu türü açısından, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları farklılaşmamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Asuman Seda Saracaloglu Bu kişi benim

Fevzi Dursun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Saracaloglu, A. S., & Dursun, F. (2011). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences, 6(3), 2328-2346.
AMA Saracaloglu AS, Dursun F. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. Nisan 2011;6(3):2328-2346.
Chicago Saracaloglu, Asuman Seda, ve Fevzi Dursun. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 6, sy. 3 (Nisan 2011): 2328-46.
EndNote Saracaloglu AS, Dursun F (01 Nisan 2011) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences 6 3 2328–2346.
IEEE A. S. Saracaloglu ve F. Dursun, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, NWSA, c. 6, sy. 3, ss. 2328–2346, 2011.
ISNAD Saracaloglu, Asuman Seda - Dursun, Fevzi. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 6/3 (Nisan 2011), 2328-2346.
JAMA Saracaloglu AS, Dursun F. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2011;6:2328–2346.
MLA Saracaloglu, Asuman Seda ve Fevzi Dursun. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 3, 2011, ss. 2328-46.
Vancouver Saracaloglu AS, Dursun F. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2011;6(3):2328-46.