Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Lisans programına devam eden öğretmen adaylarının bilgisayara ilişkin özyeterlik algıları ile sosyodemografik özellikleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma evrenini Kuzey Kıbrıs’taki Eğitim Fakültelerinin Türkçe Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 82 öğretmen adayı araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma sonucunda, Türkçe Öğretmen adaylarının bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algısında cinsiyete göre farklılaşmanın olduğu, yaşa, İngilizce yeterlik ve sosyoekonomik düzeye göre ise farklılaşmanın olmadığı tespit edilmiştir. Türkçe Bölümü Öğretmen adaylarının bilgisayara ilişkin öz-yeterlik algılarının “orta düzeyde” olduğu saptanmıştır.
Bilgisayara İlişkin Öz-yeterlik Türkçe Öğretmen Adayı Öz-yeterlilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3 |