Bu çalışmanın amacı, Kosova eğitim sisteminin başarılı olmasında çok önemli bir yeri olduğu düşünülen okul yöneticilerinin, yetiştirilmesi, atanması ve görevlerinin akademik bir platformda tartışma ortamına açmaktır. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı, çalışma evrenin tamamının araştırmaya dahil edildiği bu betimsel calismada, açık uçlu sorularla Türk öğrencilerin devam ettiği 16 okul yöneticisi ile görüşmeler yapilmıştır. Öğretmenlerin atanmasında yerel yönetim organlarının etkisi büyük olmakta, fiziki imkanlar yetersiz durumda olup, bunlar öğrencilerin başarılarını olumsuz olarak etkilemektedir. Eğitim politikalarının çağdaş eğitim anlayışına göre yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3 |