Bu araştırma, Şanlıurfa il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin korunum ile ilgili hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemeye yönelik yaptıkları etkinlikleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Şanlıurfa il merkezindeki 30 ilköğretim okulunda görev yapan 209 birinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen “Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerin Korunum ile İlgili Hazırbulunuşluk Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Etkinlikleri ” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlemesinde, araştırmanın amacı doğrultusunda betimleyici istatistikler kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; sayı ve uzunluk korunumu boyutundaki etkinliklerde öğretmenlerin çoğunluğunun “Oldukça” seçeneğini seçtikleri, alan, kütle ve hacim korunumu boyutundaki etkinliklerde öğretmenlerin çoğunluğunun “Bazen” seçeneğini seçtikleri saptanmıştır. Bu durumda öğretmenlerin alan, kütle ve hacim korunumu boyutundaki etkinlikleri hazır bulunuşluluk düzeyini oluşturacak şekilde yapmadıkları ancak sayı ve uzunluk korunumu ile ilgili hazır bulunuşluluk düzeylerini oluşturacak etkinlikleri yaptıklarını söyleyebiliriz.
Sayı Korunumu Uzunluk Korunumu Alan Korunumu Kütle Korunumu Hacim Korunumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |