Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 268 - 282, 01.02.2011

Öz

İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 268 - 282, 01.02.2011

Öz

Bu araştırma, Şanlıurfa il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin korunum ile ilgili hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemeye yönelik yaptıkları etkinlikleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Şanlıurfa il merkezindeki 30 ilköğretim okulunda görev yapan 209 birinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen “Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerin Korunum ile İlgili Hazırbulunuşluk Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Etkinlikleri ” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlemesinde, araştırmanın amacı doğrultusunda betimleyici istatistikler kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; sayı ve uzunluk korunumu boyutundaki etkinliklerde öğretmenlerin çoğunluğunun “Oldukça” seçeneğini seçtikleri, alan, kütle ve hacim korunumu boyutundaki etkinliklerde öğretmenlerin çoğunluğunun “Bazen” seçeneğini seçtikleri saptanmıştır. Bu durumda öğretmenlerin alan, kütle ve hacim korunumu boyutundaki etkinlikleri hazır bulunuşluluk düzeyini oluşturacak şekilde yapmadıkları ancak sayı ve uzunluk korunumu ile ilgili hazır bulunuşluluk düzeylerini oluşturacak etkinlikleri yaptıklarını söyleyebiliriz.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Yıldızlar Bu kişi benim

Baki Yazıcıo?lu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldızlar, M., & Yazıcıo?lu, B. (2011). İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER. Education Sciences, 6(1), 268-282.
AMA Yıldızlar M, Yazıcıo?lu B. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER. NWSA. Şubat 2011;6(1):268-282.
Chicago Yıldızlar, Mehmet, ve Baki Yazıcıo?lu. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 268-82.
EndNote Yıldızlar M, Yazıcıo?lu B (01 Şubat 2011) İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER. Education Sciences 6 1 268–282.
IEEE M. Yıldızlar ve B. Yazıcıo?lu, “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 268–282, 2011.
ISNAD Yıldızlar, Mehmet - Yazıcıo?lu, Baki. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 268-282.
JAMA Yıldızlar M, Yazıcıo?lu B. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER. NWSA. 2011;6:268–282.
MLA Yıldızlar, Mehmet ve Baki Yazıcıo?lu. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 268-82.
Vancouver Yıldızlar M, Yazıcıo?lu B. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KORUNUM İLE İLGİLİ YAPTIĞI ETKİNLİKLER. NWSA. 2011;6(1):268-82.