Bu çalışmanın amacı, İrlanda’da, Litvanya’da ve Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişimini incelemektir. Bu amaçla, öğretmenlerin mesleki gelişimi kavramına değinildi; İrlanda, Litvanya ve Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişiminin görünümüne değinildi; mesleki gelişim konusunda izlenen yaklaşımlar ortaya konuldu; OECD tarafından 2007-2008 döneminde 24 ülkenin katılımıyla gerçekleştirilen TALIS (Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Araştırması) hakkında bilgi verilerek bu araştırmadan ve alanyazın taramasından elde edilen bulgular değerlendirildi; tartışmaya, sonuçlara ve önerilere yer verildi. Bu çalışmanın ortaya koyduğu genel çerçeve, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini içeren hizmet içi eğitim, sürekli mesleki gelişim ve öğretmenlerin öğrenimi boyutlarında öğretmen eğitiminin yeniden yapılandırılmasına, bu yönde geliştirilecek politikalara ve stratejilere kaynak teşkil edebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |